Wynik badania cytologicznego

1. Data: 2007-09-03 12:26:09

Temat: Wynik badania cytologicznego
Od: Pałka <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
czy ktoś byłby w stanie zinterpretować następujący wynik cytologii:
II Rozmaz nie w pełni zadowalający
brak komórek endocervix
Tak czy owak zapewne powinnam wyniki pokazać lekarzowi, ale dziś je
odebrałam i trochę mnie zaniepokoił ten wynik :/
Będę wdzięczna za pomoc.
Pałka

2. Data: 2007-09-03 13:02:24

Temat: Re: Wynik badania cytologicznego
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pałka" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tak czy owak zapewne powinnam wyniki pokazać lekarzowi, ale dziś je
> odebrałam i trochę mnie zaniepokoił ten wynik :/
Jest wporzo

3. Data: 2007-09-03 21:22:43

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Wrz, 14:26, Pałka <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Tak czy owak zapewne powinnam wyniki pokazać lekarzowi, ale dziś je
> odebrałam i trochę mnie zaniepokoił ten wynik :/

Badanie trzeba bedzie powtorzyc, poniewaz nie zostal pobrany
odpowiedni material do poprawnego przeprowadzenia badania
cytologicznego (po prostu zle pobrana cytologia i niezadowalajaca
jakosc materialu do zbadania). Brak jest komorek blony sluzowej kanalu
szyjki macicy (endocervix), a przeciez ten wlasnie material poddawany
jest badaniu cytologicznemu. Skoro go brak, badanie nie moglo zostac
poprawnie przeprowadzone. Kolejna cytologie proponuje wykonac w
renomowanym miejscu, przez dobrego specjaliste, ktory wprawnie
pobierze odpowiedni material do zbadnia i ocenienia grupy
cytologicznej wg systemu Papanicolaou.

Maja

4. Data: 2007-09-04 06:57:48

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja napisał(-a):
> Kolejna cytologie proponuje wykonac w renomowanym miejscu, przez dobrego
> specjaliste, ktory wprawnie pobierze odpowiedni material do zbadnia i
> ocenienia grupy cytologicznej wg systemu Papanicolaou.

Dostrzegam sprzeczność - ma być renomowany specjalista, czy ocena wg
Papanicolau ;-)?

--
Krzysiek, EBP
Dramat w teatrze i dramat w restauracji to dwie różne rzeczy

5. Data: 2007-09-04 08:31:55

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 08:57, "Krzysztof (Suzuki Kokushu)"
<k...@p...onet.pl> wrote:

> Dostrzegam sprzeczność - ma być renomowany specjalista, czy ocena wg
> Papanicolau ;-)?

Dlaczego sprzecznosc? :) Ma byc na tyle dobry specjalista (ten, ktory
pobiera), by w koncu cytolog [(miejmy nadzieje, ze doswiadczony i
dobry w tym co robi :)] mial odpowiedni material do ocenienia grupy
wg. systemu Papanicolaou.
'Renomowane' miejsca zapewniaja i jedno i drugie.

Maja

6. Data: 2007-09-04 11:19:21

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego sprzecznosc? :)
System Papanicolau jest ... mmm, no, - nieszczególnie aktualny.

--
Krzysiek, EBP
Dwie wiadomości: dobra i zła. Dobra: politycy PiS maja społeczeństwo za

7. Data: 2007-09-04 19:12:53

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 13:19, "Krzysztof (Suzuki Kokushu)"
<k...@p...onet.pl> wrote:

> System Papanicolau jest ... mmm, no, - nieszczególnie aktualny.

Aha, o to Ci chodzilo. Coz, Instytut Onkologii w Wawie, jak rowniez
wszystkie glowne palcowki ginekologiczne (nie tylko w Polsce)
okreslaja grupe cytologiczna (rowniez) wg. systemu Pap. Dlatego tez
tak brzmiala moja odpowiedz.

Maja

8. Data: 2007-09-04 21:46:58

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 21:12, Maja <s...@o...pl> wrote:

> Aha, o to Ci chodzilo. Coz, Instytut Onkologii w Wawie, jak rowniez
> wszystkie glowne palcowki ginekologiczne
> [...]
Przepraszam za te niefortunna literowke :) 'PLACOWKI ginekologiczne',
oczywiscie :)

Maja

9. Data: 2007-09-05 06:53:29

Od: el-ec-tr <e...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Maja pisze:
> Przepraszam za te niefortunna literowke :) 'PLACOWKI ginekologiczne',
> oczywiscie :)

o kurde. dobre:)

10. Data: 2007-09-05 09:04:30

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Wrz, 23:46, Maja wrote:
> [...]
> Przepraszam za te niefortunna literowke :) 'PLACOWKI ginekologiczne',
> oczywiscie :)

Hehehee...
Odebrałam to jako Twoje poczucie humoru ;)
A propos...
Niedawno ktoś mi powiedział, że w angielskich gabinetach nie
przeprowadza się takich bezpośrednich badań, jak u nas. Brzmiało to
jak uznanie. Moim zdanie niekoniecznie jest to zaleta, bo np.
dziewczyna z rozpoznaniem USG powiększonego jajnika (USG robione w
PL), tam otrzymała skierowanie na badanie cytologiczne z terminem 7
dni później (nie znam dalszego ciągu).
Mając własne doświadczenia, kiedy to na wizycie lekarz rozpoznał u
mnie zapalenie przydatków i mogłam rozpocząć od razu leczenie - śmiem
twierdzić, że taki brak badań - to pewna niedoskonałość opieki
zdrowotnej.
Mam rację?

--
Pozdrawiam :)