Wynik prześwietlenia - dziecko 5 lat

1. Data: 2009-05-12 07:57:31

Temat: Wynik prześwietlenia - dziecko 5 lat
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja 5 letnia córka od kilku miesięcy kaszle, najczęściej rano, czasami
wieczorem. Nie ma innych objawów, bawi się, jeździ rowerem, je normalnie,
nie jest osłabiona tip. W tym okresie kilka razy była przeziębiona ale
szybko dochodziła do siebie.

Na początku lekarz stwierdził, że to prawdopodobnie alergia, później
podciągnął to pod kaszel nerwowy.

Niestety nie ustępował i poprosiliśmy o szczegółowe badania. Dziś odebrałem
wyniki i po południu udam się do lekarza.

Badania krwi wykazały jakiś delikatny stan zapalny, natomiast nie wiem jak
odczytać wynik prześwietlenia, może ktoś mi pomoże?
Opis wygląda następująco:

"Wzmożony zagęszczony rysunek oskrzelowy w płucu prawym i w okolicy górnego
beguna wnęki lewej. Serce niepowiększone"

Martwimy się o nią, mam nadzieję, że to nie wskazuje na nic groźnego.

Z góry dzięki za jakieś sugestie.

Pozdrawiam
Jacek

2. Data: 2009-05-13 19:39:09

Temat: Re: Wynik prześwietlenia - dziecko 5 lat
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbadać kał pod kątem pasożytów. Zbadać w DOBRYM laboratorium, a nie w
takim, gdzie pogmerają w próbce, zrobią jeden preparat pod mikroskop i
napiszą "nieobecne". Dzieci w tym wieku bardzo często mają glistnicę. Kaszel
to popularny objaw.
Pierwszy z brzegu link
http://www.forumpediatryczne.pl/specjalista/ep,275,G
listnica
Jak wyjdą glisty to proszę serdecznie "uściskać" lekarza prowadzącego, potem
niech przepisze Zentel dla całej rodziny, a rodzina wypierze całą pościel,
poodkurza łóżko, pod materacami itp. itd.
Jacek

3. Data: 2009-05-14 06:25:37

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i napisz, co wyszło
Jacek

4. Data: 2009-05-19 21:03:49

Od: "p...@a...torun.pl" <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Maj, 09:57, "Jacek" <j...@w...pl> wrote:
> [...]
> beguna wnęki lewej. Serce niepowiększone"
>
> Martwimy się o nią, mam nadzieję, że to nie wskazuje na nic groźnego.

bardzo trudno jest interpretować taki opis - osobiście wolałbym
obejrzeć zdjęcie
Czasami taki opis nie świadczy nawet o patologii i jest wariantem
normy -
trzeba skorelować obraz badania radiologicznego z obrazem klinicznym.
Proponuję konsultację u pulmonologa (pneumonologa) dziecięcego

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

zapalenie płuc
szybki oddech u noworodka
Plamy na policzkach
2-3 dniowy nieprzerwany pomiar pracy serca - czym?
Ciemny stolec?