Wzory do naśladowania

1. Data: 2013-05-26 08:54:04

Temat: Wzory do naśladowania
Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wzorce osobowe średniowiecza - asceta.

Ideał świętego i ascety.
Określał reguły życia pobożnego człowieka, który wyrzekając się dóbr
doczesnej egzystencji, pokus, ubóstwem i dobrymi uczynkami oraz ciągłą
myślą o Bogu przygotowywał się na śmierć, która powadzić miała do
wiecznego zbawienia w niebie. Egzystencja ziemska ascety naznaczona
była ciągła pamięcią o śmierci (memento mori), a jego życie
podporządkowane było właściwemu przygotowaniu się do godnego,
chrześcijańskiego zgonu (ars moriendi - sztuka umierania). Opisywaniu
żywotów świętych służyły utwory hagiograficzne składające się zwykle z
takich samych części. Najpierw autor prosił siły wyższe o pomoc,
czytelników o wyrozumiałość i wyjaśniał co skłoniło go do napisania
dzieła. Później przedstawiał żywot świętego: cudownie zapowiedziane
narodziny, cnotliwa młodość, lub czystości, ucieczka od bogactwa,
nadprzyrodzone zdolności świętego, interwencje boskie w jego sprawie,
jego asceza i umartwianie się. W końcu następuje śmierć męczeńska,
której towarzyszy liczne cuda. Czasami dodawane jeszcze były cuda
wokół relikwii.

ASCETA
- żyje w ubóstwie
- przyjmuje pogardę i cierpienie z pokorą
- ucieka od sławy, rozgłosu
- modli się do Boga
- umartwia swoją duszę i ciało
- anonimowość
- pokora
św. ALEKSY
Rozdał swój majątek i ruszył na wędrówkę po świecie. Cały czas spędzał
na modlitwie, żebrał, inni ludzie go nie
obchodzili. Chodziło mu o całkowitą anonimowość. Chciał aby nikt go
nie znał i mógł całkowicie poświęcić się
Bogu. Został uznany za świętego (Maryja zeszła z ołtarza i kazała
klucznikowi wpuścić go do kościoła). Ponownie
wyrzekł się sławy i powrócił do rodzinnego miasta i zamieszkał na
schodach własnego domu. Po jego śmierci
wszystkie dzwony w Rzymie zabiły.

Co nie dotknę się tej religii, to każda wartość jest odbiciem
patologii. Asceta był wrozem do naśladowania, niby ładnie napisane ale
pomyślcie- Wychodzicie wyrzucić śmieci a tu koło kosza leży jakiś
menel, obdarty, śmierdzący, blokuje dojście do pojemnika- mówicie
kurwa co za patologia, niektórzy przegonią śmierdziucha, inni wezwą
policje aby wywlekła kloszarda, inni się zapytają czy nie chce pomocy.
Jeśli należycie do tych ostatnich to w efekcie wezwiecie pogotowie
psychiatryczny, gdy zacznie tłumaczeć że to jego styl życia i on chce
się tarzać w waszym śmietniku. No i to są katolickie wzory do
naśladowania, czyli tak naprawdę pochwała patologii.
To wszystko ma też drugie dno- polityczne. No wiecie jak ludzie
pozbywają się majątku to komu go przekazują.....kościołowi i te wzory
służyły gromadzeniu majątku przez kler od ludzi którzy chceli być
bliżej nieba, czyli tysiące ludzi przepisywało cały majątek na kler ,
pozbawiając dzieci i rodzinny jakichkolwiek dóbra, aby nie trafić do
piekła a być bliżej ascety jako wzoru katolickiego. Obecnie to się
nazywa przemoc psychiczna i wyłudzanie, czyli kolejna patologia-
straszymy faceta piekłem by oddał nam majątek. Teraz po powrocie
średniowiecza do polski ,dzięki ciemnocie ze wsi, znowu wróciło to że
starsze osoby potrafią całą emeryture oddać księdzu.

2. Data: 2013-05-26 09:32:49

Temat: Re: Wzory do naśladowania
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-26 08:54, outside pisze:
> Wzorce osobowe średniowiecza - asceta.
>
> Ideał świętego i ascety.

Szkoda że takie ideały zaczęły być wymuszane przez obecne prawo, w
krajach tzw. cywilizowanych. Wydaje nam się że tamte czasy to
barbarzyństwo i ucisk, a jednak wtedy bardzo rzadko ludzi którzy w
gruncie rzeczy nie zrobili nikomu nic złego. Np. kwestia posiadania
środków odurzających.

3. Data: 2013-05-26 09:49:47

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "outside" <s...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
> [...]

>się tarzać w waszym śmietniku. No i to są katolickie wzory do
>naśladowania, czyli tak naprawdę pochwała patologii.

Tiaaa- i stwierdzić u niego schizofrenię bezobjawową. Potem wyłapać tych, co
się brzydko ubierają, niezdrowo jedzą, etc. I powsadzaćdo psychuszek. Glob-
nieodrodny syn komunizmu.

--

Chiron

4. Data: 2013-05-26 09:53:40

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> ucisk, a jednak wtedy bardzo rzadko ludzi którzy w gruncie rzeczy nie
> zrobili nikomu nic złego. Np. kwestia posiadania środków odurzających.
Wtedy był ucisk?! Trybun- gdyby jakiś król nakazał woźnicom przypinanie się
do powozów- w trosce o ich bezpieczeństwo albo np kazał zabierać dzieci
rodzicom biednym, nie chcącym szczepić potomstwa, za dużo dającym jeść
tłustego, etc- poddani by go powiesili na jelitach. A raczej wcześniej byłby
jakiś zamach pałacowy- jak to było wtedy w zwyczaju, kiedy się okazywało, że
król jest psychicznie chory. Bez przesady- jeszcze 17 wieczna satrapia
dawała więcej wolności poddanym- niż współczesna demokracja. DOSŁOWNIE.

--

Chiron

5. Data: 2013-05-26 10:18:07

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Maj, 09:49, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> U ytkownik "outside" <s...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:351a4b55-a432-43ad-bbd3-37850679f164@g9g2000v
bl.googlegroups.com...

> Tiaaa- i stwierdzi u niego schizofreni bezobjawow . Potem wy apa tych, co
> si brzydko ubieraj , niezdrowo jedz , etc. I powsadza do psychuszek. Glob-
> nieodrodny syn komunizmu.
>
> --
>
> Chiron

To menel mieszkający w śmietniku i nie dlatego że życie, tylko jego
wybór stylu życia jest normalny?. To popatrz na psychicznych i
narkomanów, jak bardzo są zaniedbani, w jakim chlewie żyją i
twierdzisz że to normalni?

6. Data: 2013-05-26 10:22:19

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

cinews:knsdqv$vrn$1@node2.news.atman.pl...>W dniu 2013-05-26 08:54, outside pisze:

> Wtedy by ucisk?! Trybun- gdyby jaki kr l nakaza wo nicom przypinanie si
> do powoz w- w trosce o ich bezpiecze stwo albo np kaza zabiera dzieci
> rodzicom biednym, nie chc cym szczepi potomstwa, za du o daj cym je
> t ustego, etc- poddani by go powiesili na jelitach. A raczej wcze niej by by
> jaki zamach pa acowy- jak to by o wtedy w zwyczaju, kiedy si okazywa o, e
> kr l jest psychicznie chory. Bez przesady- jeszcze 17 wieczna satrapia
> dawa a wi cej wolno ci poddanym- ni wsp czesna demokracja. DOS OWNIE.
>
> --
>
> Chiron

Kto ci broni iść spać do śmietnika? Zamiast korzystać z dobyczy
"uciskającej "ciebie cywilizacji, wysypisko śmieci na Nowosolnej w
Łodzi stoi otworem, porzuć tą potworną cywilizacje i znajdź drogę do
boga przez wysypisko śmieci z Nowosolnej.

7. Data: 2013-05-26 10:31:01

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun, bo to jest barbarzyństwo i patologia, no pomyśl gdyby Tusk
ogłosił ascezę polakom i każdemu zabierał majątek dla dobra polski i
kazał ci spać w śmietniku jak św aleksy spał pod schodami w pomyjach
ku chwale ojczyzny? Tak rządził kościół. I obecnie młodzi
ubezwłasnowalniają staruchów, bo syn jedzie do matki a ta od 5 dni nic
nie jadła bo oddała emeryturę Rydzykowi i to nie koniec. Syn kupuje
żarcie a własna matka mu z portfela kradnie pieniądze dla Rydzyka. Tak
się dzieje obecnie. No kk działa jak sekta.

8. Data: 2013-05-26 10:34:00

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kr l jest psychicznie chory. Bez przesady- jeszcze 17 wieczna satrapia
> dawa a wi cej wolno ci poddanym- ni wsp czesna demokracja. DOS OWNIE.

Wysypisko śmieci na Nowosolnej w Łodzi czeka, porzuć uciskającą ciebie
cywilizacje.

9. Data: 2013-05-26 10:39:32

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "outside" <s...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]
=============

On_dokładnie_to_robi. Tyle, że co innego mówi

--

Chiron

10. Data: 2013-05-26 10:45:08

Od: outside <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Maj, 10:39, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> U ytkownik "outside" <s...@g...com> napisa w wiadomo
cinews:467d4404-85ca-4b6a-b2b4-f696be38fde3@g7g2000v
bv.googlegroups.com...
> Trybun, bo to jest barbarzy stwo i patologia, no pomy l gdyby Tusk
> og osi ascez polakom i ka demu zabiera maj tek dla dobra polski i
> kaza ci spa w mietniku jak w aleksy spa pod schodami w pomyjach
> ku chwale ojczyzny?
> =============
>
> On_dok adnie_to_robi. Tyle, e co innego m wi
>
> --
>
> Chiron

Twój kościół kradnie polaków i straszy polityków odwieczną metodą
szantażu, nie ma ani jednego państwa które nie upadło gdy kk dostał
przywileje. A ty jesteś takim SB ekiem katolickim wspierającym
organizacje przestępczą, nawet czarni się śmieją jak debili polaczków
kler kradnie.

Orgia Papieży
Pobożny smrodek
10 sposobów oszukiwania społeczeństwa przez media -Noam Chomsky
Re: o szczepionkach
Agora