Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?

1. Data: 2009-01-19 15:12:41

Temat: Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?
Od: Yarael Poof <m...@p...USUNTOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Może mnie ktoś oświecić "z praktyki" bo różne rzeczy czytam i już sam
nie wiem. Jestem nadciśnieniowcem, mogę pić yerba mate czy nie?
Z jednej strony pobudza, z drugiej niby obniża - czy ktoś badał na sobie?
Codziennie łykam tablety więc trochę głupio by bylo łykać prochy na
obnizenie a potem sobie podwyższać...

Maciek

2. Data: 2009-01-19 15:24:34

Temat: Re: Yerba mate i ciśnienie - jako to jest?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Yarael Poof" <m...@p...USUNTOonet.pl> wrote in message
> [...]
> Z jednej strony pobudza, z drugiej niby obniża - czy ktoś badał na sobie?
> Codziennie łykam tablety więc trochę głupio by bylo łykać prochy na

Reguluje ciśnienie, podwyższa tętno. Zacznij od małych ilości niezbyt
mocnej. Ja nie mam problemów. Wręcz przeciwnie.

3. Data: 2009-01-19 15:34:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2009 16:24:34 +0100, Panslavista napisał(a):

> (...)Ja nie mam problemów. Wręcz przeciwnie.

Czyli - masz?
;-)

4. Data: 2009-01-19 16:23:09

Od: D'Jab El Soun <v...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof pisze:
> [...]
> Z jednej strony pobudza, z drugiej niby obniża - czy ktoś badał na sobie?
> Codziennie łykam tablety więc trochę głupio by bylo łykać prochy na

macku, a jakie łykasz tablety i w jakich dawkach??

5. Data: 2009-01-19 18:44:49

Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Reguluje ciśnienie, podwyższa tętno. Zacznij od małych ilości niezbyt
> mocnej. Ja nie mam problemów. Wręcz przeciwnie.

Właśnie zgłupiałem. Przyczytałem http://pl.wikipedia.org/wiki/Yerba_mate
(część "wpływ na zdrowie") i rozumiem, że mam do wyboru, czy mam
dostać raka ale mieć zdrowe serce, czy może nie mieć raka a wykitować na
serce.
Przypomina mi to opowieść jakiego raka ma się od czego:
Jak palisz papierosy, masz raka płuc,
Jak palisz fajkę to masz raka języka,
Jak palisz cygaro to masz raka wargi

A jak nie palisz to masz zwykłego raka...

No i bądź tu mądry i pisz wiersze... :(

Zna ktoś jakieś wiarygodne badania? Opracowania?

Maciej

6. Data: 2009-01-19 19:41:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2009 19:44:49 +0100, Yarael Poof napisał(a):

> [...]
> Jak palisz fajkę to masz raka języka,
> Jak palisz cygaro to masz raka wargi
>
> A jak nie palisz to masz zwykłego raka...

A jak masz robale, to nie masz żadnego raka. Naukowo stwierdzone. Co
wolisz?

7. Data: 2009-01-19 20:22:50

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Sty, 16:34, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Czyli - masz?
> ;-)

Mam nadciśnienie i biorę lek na nie, ale yerba mate ma pozytywny wpływ
na całokształt w tym wydolność serca i płuc (te dane o raku płuc nie
uwzględniają palenia tytoniu i zażywanie koki, to także antyreklama
producentów herbaty "prawdziwej". Widzę, że będę musiał telewizor
przeiskać na pluskwy. Resztę mieszkania też

8. Data: 2009-01-19 21:06:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Jan 2009 12:22:50 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

> (...)Widzę, że będę musiał telewizor
> przeiskać na pluskwy. Resztę mieszkania też

W związku z...???

Kasze-ogólne wiadomości,gotowanie kasz rozklejonych,na sypko i półsypko
GRZYBKI W OCCIE
Czemu ciasto nie rosnie? :(
m&m's we wszystkim
płyta indukcyjna