Z Ę B Y

1. Data: 2004-01-23 01:54:25

Temat: Z Ę B Y
Od: "MXC" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam do drogich klubowiczów pytanie, od mniej więcej 2 -3 lat zaczęły mi się
psuć zęby chodzę do stomatolaga i staramy się "łątać dziury (czasem dosyć
duże - i trzeba kanałowo :( )"i to nie jest przyjemne. Czy jest coś co
wzmocniłoby zęby jakieś witaminy preparaty może specjalna dieta? proszę o
rady

dziękuję

2. Data: 2004-01-23 02:29:19

Temat: Re: Z Ę B Y
Od: "kasia" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duże - i trzeba kanałowo :( )"i to nie jest przyjemne. Czy jest coś co
> wzmocniłoby zęby jakieś witaminy preparaty może specjalna dieta? proszę o

po pierwsze to duzo wapnia ci potrzeba, pij duzo mleka no i marchewka przeciez
jest zalecana.

ps. mam ten sam problem z zebami.

ps2. uzywaj nitki do czyszczenia miedzy zebami koniecznie przynajmniej raz
dziennie. oczywiscie o szczotkowaniu nie musze przypominac - conajmnien 2 razy
dziennie

pozdr
kasia

3. Data: 2004-01-23 07:07:58

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

my friend kasia ( m...@y...com ) wrote :

> po pierwsze to duzo wapnia ci potrzeba, pij duzo mleka no i marchewka
> przeciez jest zalecana.
>
> ps. mam ten sam problem z zebami.
> pozdr
> kasia

Z mlekiem radzę nie przesadzaj. Zresztą sama widzisz, że nie ma poprawy;)
http://kiosk.onet.pl/art.html?NA=3&ITEM=1137166&KAT=
239

Iwona

4. Data: 2004-01-23 08:39:17

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: bupv03$rd6$...@n...news.tpi.pl ,
której nadawcą było MXC <m...@w...pl> zostało napisane:

> [...]
> (czasem dosyć duże - i trzeba kanałowo :( )"i to nie jest przyjemne.
> Czy jest coś co wzmocniłoby zęby jakieś witaminy preparaty może

to jest tak. sa 4 czynniki wystapienia prochnicy:
- drobnoustroje
- pożywienie
- żywiciel (zęby :)
- czas.

jezeli JEDEN z tych czynnikow jest wyeliminowany - próchnicy nie bedzie.
dobre szczotkowanie (ale zapytaj JAK szczotkowac, zeby dobrze wyczyscic zeby
i przy okazji ich nie uszkodzic...)
i to wszystko, cala tajemnica. nici dentystyczne, wykalaczki, plyn do
plukania z chlorheksydyna czy z fluorem, ale przede wszystkim
zaprzyjaznienie sie ze szczoteczka ;))
jezeli chcesz sprawdzic czy dobrze wyszczotkowales zeby, to chyba juz sa
dostepne w Polsce wybarwiacze plytki nazebnej, bezposrednio odpowiedzialnej
za prochnice, co pozwoli ci skontrolowac i poprawc twoja metode czyszczenia
zebow.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

5. Data: 2004-01-23 10:01:48

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> - żywiciel (zęby :)
> - czas.
>
> jezeli JEDEN z tych czynnikow jest wyeliminowany - próchnicy nie

<cut>

-drobnoustroje - bardzo trudno wyeliminować - obawiam się że to
niemożliwe
-pozywienie - absolutnie niemożliwe
- czas- jak wyżej
zdaje się, że najprościej będzie wyeliminować żywiciela :D

--
Zdrówka!
Mel.

BPNUSP :o)

6. Data: 2004-01-23 10:41:03

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: buqrdv$lcf$...@i...gazeta.pl ,
której nadawcą było melaine <m...@w...poczta.onet.pl> zostało
napisane:

> [...]
> bedzie.
> >
> <cut>
>
> -drobnoustroje - bardzo trudno wyeliminować - obawiam się że to

plukanki z CHX, szczotkowanie po kazdym posilku. nie chodzi o wyeliminowanie
flory bakt. wogóle, bo to nonsens, tylko tej prochnicogennej.

> -pozywienie - absolutnie niemożliwe

grrrr...

> - czas- jak wyżej

szczotkowanie po posilku a np tylko przed snem albo _przed_ sniadaniem :))

> zdaje się, że najprościej będzie wyeliminować żywiciela :D

tak, najprosciej. owszem. tylko co potem?

--
milego dnia
adam, gg# 402495

7. Data: 2004-01-23 14:03:03

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak, najprosciej. owszem. tylko co potem?
>
> --
> milego dnia
> adam, gg# 402495

Wyluzuj Adamie, to żarcik był :) wiesz do pokazania ząbków ;)))

--
Zdrówka!
Mel.

8. Data: 2004-01-23 23:18:15

Od: "jp" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duże - i trzeba kanałowo :( )"i to nie jest przyjemne. Czy jest coś co
> wzmocniłoby zęby jakieś witaminy preparaty może specjalna dieta? proszę o

A próbowałeś rozmawiać o profilaktyce ze swoim stomatologiem? On powinien dać Ci
jakieś wskazówki.
Ze swojej strony mogę dac kilka porad, ale zastrzegam, że są niefachowe.
Do powstania próchnicy konieczna jest obecność w jamie ustnej bakterii
próchnicotwórczych, cukrów, które są ich pożywieniem oraz podatnych zębów o
słabo zmineralizowanym szkliwie.
Na bakterie na razie nie mamy wpływu, ale można ograniczyć w diecie podaż cukrów
szczególnie sacharozy. Staraj się więc wyeliminować różne słodzone napoje
ciastka, cukierki szczególnie takie, które dobrze kleją się do zębów.
Odporność szkliwa na działania kwasów, które bakterie wytworzą z cukrów zależy
od jego mineralizacji, która kształtuje się od okresu płodowego do zakończenia
dojrzewania. W tym czasie można oddziaływać na nie za pomocą diety bogatej w
wapń, fosfor, witaminy (A,D,C) i białko. Później nie przeceniałbym wpływu takiej
przesadnie bogatej w te składniki diety na jakość szkliwa. Można natomiast
stosować profilaktykę fluorkową zewnętrzną np. szczotkować zęby żelem Elmex z
aminofluorkami. Nie spożywaj na własną rękę żadnych preparatów fluoru.
O częstym szczotkowaniu i używaniu nici pisali już inni. Szczególnie godne
polecenia jest oczyszczanie powierzchni stycznych nitką (może być fluoryzowana).
Poza tym jeśli masz kamień nazębny, to niech Ci go lekarz usunie i zapytaj się
ewentualnie co sądzi o możliwości ochronnego zalakowania powierzchni żujących
trzonowców (chyba dość drogi zabieg).
jp

9. Data: 2004-01-25 21:39:06

Od: Faust <z...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam napisał:
> W wiadomości: buqrdv$lcf$...@i...gazeta.pl ,

Podrecznik prof Janczuka? :D

> plukanki z CHX, szczotkowanie po kazdym posilku. nie chodzi o wyeliminowanie
> flory bakt. wogóle, bo to nonsens, tylko tej prochnicogennej.

Kobita ma racje to sie ni da :). Porobiono badania i juz kilka minut po
szczotkowaniu bakterie zaczynaja sie gromadzic... (podr pozyczylem qpeli
do kola wiec nie zacytuje ci narazie).
Musialbys nie oddychac albo oddychac powietrzem sterylnym :).

POzdrowiam
Faust

--
Si vis amari ama!

10. Data: 2004-01-25 22:51:32

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: bv1cll$9bb$...@t...icpnet.pl ,
której nadawcą było Faust <z...@N...pl> zostało napisane:

> Podrecznik prof Janczuka? :D

nie, ale to samo pisza w kazdym do stom. zach. a teraz to z pamieci lecialem
;)

> [...]
> qpeli
> do kola wiec nie zacytuje ci narazie).
> Musialbys nie oddychac albo oddychac powietrzem sterylnym :).

eee, bez paniki. czynniki sa 4-ry, a jak nie ma jednego to nie ma prochnicy.
mozesz zyc ze swoimi bakteriami ;)

--
milego dnia
adam, gg# 402495