Z gazu na prąd

1. Data: 2005-04-13 09:47:05

Temat: Z gazu na prąd
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

wreszcie stałam się dumną posiadaczką własnego M, a co za tym idzie i kuchni
:).
Kuchenka w całości jest elektryczna, w związku z tym mam do Was pytanie -
jakie różnice widzicie w korzystaniu z kuchenki gazowej a elektrycznej? Czy
pewne rzeczy wychodzą inaczej? Np. piekłam kiedyś szarlotkę u koleżanki w
elektrycznym piekarniku i miałam wrażenie, że się bardziej wysuszyła niż
normalnie na gazie.

Mam kuchenkę Amica z termoobiegiem. Jak go używać? Niestety brak instrukcji
obsługi, a na stronach firmy nie mogę niczego znaleźć. Kiedy się stosuje
górny, a kiedy dolny obieg, a kiedy obydwa?

I czym czyścić płytę?

Bardzo będę wdzięczna za podpowiedzi.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

1. Data: 2005-04-13 10:44:16

Temat: Re: Z gazu na prąd
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn"
<k...@b...gazeta.pl>
> wreszcie stałam się dumn? posiadaczk? własnego M, a co za tym idzie i
kuchni
> :).

A co z parapetówą?

> Kuchenka w cało?ci jest elektryczna, w zwi?zku z tym mam do Was
pytanie -
> jakie różnice widzicie w korzystaniu z kuchenki gazowej a
elektrycznej?

Elektryczna szybciej się rozgrzewa.

> Czy pewne rzeczy wychodz? inaczej? Np. piekłam kiedy? szarlotkę u
> koleżanki w elektrycznym piekarniku i miałam wrażenie, że się bardziej
> wysuszyła niż normalnie na gazie.

Kwestia obserwacji i wprawy.

> [...]
> obsługi, a na stronach firmy nie mogę niczego znaleĽć. Kiedy się
stosuje
> górny, a kiedy dolny obieg, a kiedy obydwa?

Mam coś w tym stylu, korzysta się głównie z termoobiegu, cała reszta
jest zbedna.

> I czym czy?cić płytę?
> Bardzo będę wdzięczna za podpowiedzi.

Zdaje się, że czym czyścić to znajdziesz w grupie dom.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-04-13 11:24:07

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Apr 2005 12:44:16 +0200, Waćpanna lub Waćpan *JerzyN*, w
wiadomości news:<news:d3itfr$fl2$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> pytanie -
> elektrycznej?
> Elektryczna szybciej się rozgrzewa.

I IMO lepiej trzyma ciepło i jest bardziej wiarygodna. Niektóre ciasta mogę
piec dzięki temu w niższych temperaturach niż na gazie.

> instrukcji
> stosuje
>
> Mam coś w tym stylu, korzysta się głównie z termoobiegu, cała reszta
> jest zbedna.

Ja też używam głównie termoobiegu, ale przy serniku i mokrych ciastach
dodatkowo włączam na pewien czas grzanie od dołu. Opiekacz jak potrzebny.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-13 12:24:38

Od: "fajna laska" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" napisała w wiadomości
> wreszcie stałam się dumną posiadaczką własnego M, a co za tym idzie i
> kuchni :).

Nooo gratuluje :)

> [...]
> Czy pewne rzeczy wychodzą inaczej? Np. piekłam kiedyś szarlotkę u
> koleżanki w elektrycznym piekarniku i miałam wrażenie, że się bardziej

miesa lepiej piec w rekawie, co do ciast to nie zauwazylam wiekszej roznicy

> I czym czyścić płytę?

Kup w jakims wiekszym sklepie takie fajne wilgotne chusteczki usuwajace
tluszcz. Niestety nie pamietam nazwy firmy, pomaranczowe i niebieskie
opakowania (jak sprawdze w domu to dopisze). Piekarnik czyszcza idealnie,
sama plyte rowniez. Z innych mazidel polecam Ajax w plynie, ze
spryskiwaczem. Ladnie pachnie i nie zostawia smug ani zaciekow :)

--
Za uwagę dziękuje
fajna laska

1. Data: 2005-04-13 12:29:57

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nooo gratuluje :)
Dzięki :)

> [...]
> sama plyte rowniez. Z innych mazidel polecam Ajax w plynie, ze
> spryskiwaczem. Ladnie pachnie i nie zostawia smug ani zaciekow :)
Thx :)

> Za uwagę dziękuje
> fajna laska
KingAM

1. Data: 2005-04-14 08:37:08

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> instrukcji obsługi, a na stronach firmy nie mogę niczego znaleźć. Kiedy
> się stosuje górny, a kiedy dolny obieg, a kiedy obydwa?

Dwa termoobiegi czy dwie grzalki?

Jesli grzalki, to ich przewaga nad gazem jest taka, ze mozna kontrolowac
przypiekanie ciasta od dolu/gory w zaleznosci od potrzeb. W kuchence
gazowej nie udawalo mi sie nigdy uzyskac ciasteczek, ktore i z gory i z
dolu mialy taki sam kolor (=stopien upieczenia), jak w kuchence
elektrycznej.

Jesli masz jeszcze opiekacz i rozno, to pieknie mozna upiec kurczaka.

Co do termoobiegu - ja zadko uzywam, wydaje mi sie, ze za bardzo wysusza.
Jakis czas temu probowalam zrobic tarte cukrowa wg przepisu Pascala
http://poprostugotuj.onet.pl/kuchnia/ksiazka/itemid1
10/

Nie wiem, czy moja kuchenka ma jakis zesputy, czy nadgorliwy termoobieg,
ale po 5 minutach ciasto bylo z gory juz niemal czarne, wylaczylam
termoobieg i zmniejszylam temparature, ale ciasto i tak juz sie
praktycznie nie nadawalo do jedzenia.

th.

1. Data: 2005-04-14 13:33:34

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dwa termoobiegi czy dwie grzalki?

Sprawdzę dzisiaj i jutro powiem.

1. Data: 2005-04-14 13:37:16

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dwa termoobiegi czy dwie grzalki?

http://www.amica.com.pl/produkty/data.php?prodID=324
To jest coś takiego mniej więcej, jeszcze zerknę dzisiaj na numer seryjny
kuchenki u mnie i będę miała pewność, czy to to samo. Na oko tak.
Trochę brakuje mi jednak tej instrukcji obsługi, ciekawe, czy można by ją
kupić / dostać od producenta. Aż zadzwonię i spytam.

1. Data: 2005-04-14 13:45:48

Od: Kasia <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn napisał(a):
> I czym czyścić płytę?

polecam 'cytrynowe mleczko do szorowania' firmy Frosch :) dobrze usuwa
zabrudzenia w połączeniu ze zwykłą ściereczką gąbczastą

1. Data: 2005-04-14 13:46:55

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecam 'cytrynowe mleczko do szorowania' firmy Frosch :) dobrze usuwa
> zabrudzenia w połączeniu ze zwykłą ściereczką gąbczastą

Dzięki

ciasto z dżemem
szybka i efektowna kolacja
Kwadratowe talerze - gdzie kupić?