ciasto z dżemem

1. Data: 2005-04-13 07:51:53

Temat: ciasto z dżemem
Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję jakiegoś sprawdzonego przepisu na ciasto z dużą ilością dżemu
(mam jeszcze sporo z roku 2004) tak więc czekam na jakieś sugestie
Z góry dziękuję i pozdrawiam
OLa

1. Data: 2005-04-13 08:09:41

Temat: Re: ciasto z dżemem
Od: "nusia" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję jakiegoś sprawdzonego przepisu na ciasto z dużą ilością dżemu
> (mam jeszcze sporo z roku 2004) tak więc czekam na jakieś sugestie
> Z góry dziękuję i pozdrawiam

Z dżemem może być zapleśniak (robię ze świerzymi owocami lub też z dzemem)
oraz piernik. Na zapleśniak przepis poniżej, na piernik niestety nie
pamiętam z głowy.

pozdrawiam
Danka

ZAPLEŚNIAK

3 szklanki mąki
5 jajek
proszek do pieczenia na 1/2 kg mąki
1 kostka margaryny
około 2 łyżki kakao
2 łyżki śmietany
1 szklanka cukru
owoce lub dżem
Odzielić żółtka od białek. Do miski z żółtkami dodać 1/2 szklanki cukru,
margarynę, mąkę, proszek do pieczenia i śmietanę. Wszystko to zagnieść i
podzielić na 3 części. Jedną część wymieszać z kakao.
Ubić na sztywno białka z cukrem (pozostałe 1/2 szklanki)
Wyłożyć dno blachy jedną częścią i pokryć ją owocami lub posmarować dżemem,
część ciasta z kakao na to wyłożyć ubite białka i na górę poskubać tą
trzecią część ciasta. Do piekarnika na około 50 min i gotowe.

1. Data: 2005-04-13 11:54:09

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Olenka napisał(a):
> Poszukuję jakiegoś sprawdzonego przepisu na ciasto z dużą ilością dżemu
> (mam jeszcze sporo z roku 2004) tak więc czekam na jakieś sugestie
> Z góry dziękuję i pozdrawiam
> OLa

Jak wyżej, polecam pleśniaka. A jak by Ci się znudził, to możesz zrobić
placek biszkoptowy, przeciąć go na pół (poziomo :-)) i przełożyć dżemem
i kremem budyniowym. Jeśli zechcesz dokładne instrukcje, to podam.

Ewa

1. Data: 2005-04-13 12:45:13

Od: Olenka <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chodzi mi o same ciasto z dżemem, może jest jakieś bardziej "lepsze"
pleśniak w mojej rodzinie to taki zwykły placek
a biszkopt juz taki robiłam
ale dziękuję za sugestie

1. Data: 2005-04-13 20:58:02

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Olenka napisał:
> Poszukuję jakiegoś sprawdzonego przepisu na ciasto z dużą ilością dżemu
> (mam jeszcze sporo z roku 2004) tak więc czekam na jakieś sugestie
> Z góry dziękuję i pozdrawiam

Najzwyklejsze kruche ciasteczka, z minimalną iloscią cukru, skórką
cytrynową, przekładane dżemem, posypane rafinadą, o ile gdzieś znajdziesz.
--
pa, Basiabjk, uciekająca od pracy do grup i list dyskusyjnych

1. Data: 2005-04-14 07:14:18

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To może ja Ciebie poratuję przepisami z moich zbiorów ;-)
Pozdrawiam.
Jini.

KANTYCZKA

Składniki
- 2,5 szklanki mąki,
- półtorej kostki margaryny,
- 8 jaj,
- 2 szklanki cukru pudru,
- pół szklanki maku,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 2 łyżki kakao,
- 2 paczki okrągłych biszkoptów,
- dżem morelowy lub malinowy
Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem pudrem, dodając po jednym żółtku. Wsypać mąkę
wymieszaną z proszkiem do pieczenia, na koniec połączyć z pianą ubitą z
białek. Ciasto podzielić na 3 równe części. Do jednej dodać kakao, do
drugiej mak, do trzeciej mąkę (2 łyżki). Na blachę wysmarowaną margaryną i
posypaną bułką tartą wyłożyć ciasto makowe, potem biszkopty, na nie cienką
warstwę dżemu, następnie ciasto kakaowe, ponownie biszkopty i dżem. Na
wierzchu ułożyć ciasto białe. Piec w temperaturze 180°C do czasu, aż się
zrumieni. Upieczone ciasto polać dowolną polewą czekoladową, lukrem lub
posypać cukrem pudrem.

CIASTO "NIESAMOWITE"

ciasto:
- 100 g masła
- 100 g cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 jajka
- 50 g mąki ziemniaczanej
- 150 g mąki pszennej
- 2,5 czubatych łyżeczek proszku do pieczenia
- 2 obrane i pokrojone w kostkę banany
- po 1/3 łyżeczki imbiru i gałki muszkatołowej, sproszkowanych goździków
- 2 łyżeczki cynamonu
- 100 g rodzynek
- 100 g pokrojonej w kostkę gorzkiej czekolady
nasączenie:
- 8 łyżek wódki
- 2 łyżki cukru waniliowego
- 2 łyczki cukru pudru
- 1 aromat rumowy
polewa:
- 100 g dżemu morelowego
- 1,5 deserowej czekolady+ 7,5 dag masła lub 1,5 szkl. cukru pudru
- 100 g wiórków kokosowych
- 100 g posiekanych orzechów laskowych

1. Cukier utrzeć z jajkami, dodać mąkę przesianą i wymieszaną z proszkiem do
pieczenia. Dodać resztę składników, na końcu banany, dokładnie wymieszać.
2. Ciasto wyłożyć do blaszki o długości ok. 26 cm i piec 1 godzinę w 180
stopniach.
3. Wódkę wymieszać z zapachem rumowym i podgrzać w garnuszku z cukrem
pudrem, cukrem waniliowym. Przestudzone ciasto ponakłuwać drewnianym
patyczkiem i nasączyć płynem.
4. Nasączone ciasto posmarować dżemem i polać albo lukrem zrobionym z 1,5
szkl. cukru pudru i odrobiny ciepłej wody, albo polewą z rozpuszczonej z
masłem czekolady.
5. Tuż po polaniu posypać kokosem i orzechami.

/ja robię to ciasto z podwójnej porcji, w dużej tortownicy - średnicy 26cm,
zamiast bananów ostatnio dodaje jabłka pokrojone w niewielką kostką i nie
daje takie ilości przepraw - wychodzi rewelacja !! /

Po googlaj też za różnymi formami Snikersów... prawie w każdej z nich ciasto
smaruje się dżemem.
Ach... no i w przepisie na Tort Litewski podawanym przez Wkn też jest
dżem...

tyle wymyśliłam ;-)
Smacznego.
Jini.

---
czy ktokolwiek potrafi odtworzyć kwiaty jaśminu z herbaty w czajniku?

1. Data: 2005-04-16 18:01:53

Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d3ij2j$bh$1@inews.gazeta.pl>, Olenka wrote:
> Poszukuję jakiegoś sprawdzonego przepisu na ciasto z dużą ilością dżemu
> (mam jeszcze sporo z roku 2004) tak więc czekam na jakieś sugestie
> Z góry dziękuję i pozdrawiam
> OLa

Jestem w posiadaniu takiego przepisu z dżemem:

Kryzysówka
2 jaja
1 szkl. cukru
2 szkl. mąki
1/2 szkl. oleju
1 łyżeczka sody oczyszczonej
4 łyżki dżemu
aromat
Wszytskie składniki wymieszać i upiec.

Kidyś robiłam to ciasto z czarną porzaczką i przejęłam się bardzo jak po wymieszaniu
miałam ciasto koloru fioletu (a może to coś z jagodami było? - nie pamiętam). Po
upieczeniu jednak było brązowe i po fiolecie zostało jedynie nieprzyjemne
wspomnienie...

Pozdrawiam

Lemina

1. Data: 2005-04-18 05:25:21

Od: "Małgorzata Leszczyńska" <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciemny placek korzenny

- 4 szklaki mąki (1 litr)
- 1 szklanka mleka (250ml)
- 8 jaj
- 1 słoik dżemu z porzeczek
- 2 płaskie łyżeczki sody
- 1 kostka masła
- 2 paczki przyprawy do pierników
- 3 - łyżki kakao

Do mąki wymieszanej z sodą włożyć tłuszcz i posiekać nożem w misce. Dodać
żółtka, dżem, mleko i przyprawy, wymieszać. Dodać kakako i ponownie
wymieszać. Pianę z białek ubić i delikatnie wmieszać do ciasta bezpośrednio
przed włożeniem do pieca. Piec ok. 45 minut. Można traktować jak spód do
tortu.

p.s. Uprzedzając pytania - nie potrafię podać ani temperatury pieczenia, ani
wielkości foremni (chyba duża tortownica). Przepis kiedyś podała mi moja
ciotka, ale nie pamiętam, czy go kiedykolwiek sprawdziłam.

Gośka

szybka i efektowna kolacja
Kwadratowe talerze - gdzie kupić?
walkie! INSPIRUJE - prawie relacja