| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2006-11-09 09:05:15
Temat: Z prasy - Agresja z TVRównież z dzisiejszej "Rzepy":
"12-latek, który ogląda filmy pokazujące przemoc nie musi pod ich
wpływem wdawać się w bójki z kolegami w szkole, ale jest większe
prawdopodobieństwo, że w wieku lat 20 wejdzie w konflikt z prawem"
Agresja z telewizora
http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/opinie_061109/o
pinie_a_1.html
"- Niektórzy twierdzą, że dzieci, oglądając przemoc na ekranie,
uodporniają się - rozładowują się w świecie wirtualnym,
przez co są spokojniejsze w świecie realnym.
- Jeśli przez uodpornienie rozumiemy zmniejszenie wrażliwości na
akty agresji, krzywdę ofiary i większą akceptację tego typu zachowań
w codziennym życiu, to tak. Co do rozładowywania agresji w świecie
wirtualnym, jestem skłonna twierdzić, że przemoc obecna w filmach czy
grach komputerowych bardziej jednak sprzyja pojawianiu się zachowań
agresywnych niż ich redukowaniu. Nie bez znaczenia jest też kontekst,
w jakim pojawiają się oglądane przez dzieci przemoc i agresja.
Obserwując sceny przemocy na ekranie, dzieci uczą się agresywnych
zachowań łatwiej, bo w filmach lub grach taka przemoc jest często
usprawiedliwiona wyższymi racjami i przynosi nagrodę."
"-Czy jakieś badania potwierdzają negatywny wpływ oglądania scen
przemocy na wychowanie dzieci?
-Oczywiście. (...) Do podobnych wniosków doszli uczeni amerykańscy
prowadzący wieloletnie badania ponad 700 rodzin. (...)stwierdzili,
że oglądanie przemocy w telewizji zachęca do jej stosowania w życiu."
"-Jak można nauczyć dziecko umiaru w korzystaniu z TV czy komputera?
-Ogromne znaczenie ma przykład płynący od dorosłych. Dzieci obserwują
rodziców. Czy często oglądają telewizję, czy jest to dla nich jedyna
forma spędzania wolnego czasu. Jeśli rodzice proponują dzieciom
oglądanie telewizji zamiast wspólnego spaceru, czytania książek,
zabaw, rozmów, to dzieje się coś niedobrego."
--
|\ _,,,---,,_ \___ | __ _ ___ ___| | __ \___ |
/,`.-'`' -. ;-;;,_ _ | |/ _` |/ __/ _ \ |/ / _ | |
|,4- ) )-,_..;\ ( `'-' | |_| | (_| | (_| __/ < | |_| | _
'---''(_/--' `-'\_) fL \___/ \__,_|\___\___|_|\_\ \___/ (_)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
| « poprzedni wątek | następny wątek » |