ZDROWYCH, WESOŁYCH, A PRZEDE WSZYSTKIM __SPOKOJNYCH__ ŚWIĄT...

11. Data: 2011-04-24 13:25:27

Temat: Re: ZDROWYCH, WESOŁYCH, A PRZEDE WSZYSTKIM __SPOKOJNYCH__ ŚWIĄT...
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote in message
news:ip17cl$2a5$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

.net...

> Oczywiście robię tradycyjną ćwikłę (przy okazji wspomnę - koniecznie
> buraki
> w półplasterki, nie wiórki), ale odkąd nie mam na działce chrzanu (kiedys
> po prostu sadziłam w byle miejscu i ile urósł sam, tyle miał), to kupuję
> gotowy (firmy Polan - jest ostry) i go dodaję. Wypraktykowałam jednak, ze
> ostrość chrzanu zależy od... miejsca jego rośnięcia. Tj jeśli rośnie na
> ubogiej glebie i nie jest "przehodowany" czyli nawożony i podlewany, to
> jest dobry, ostry. Jesli jest uprawiany specjalnie, to jest do niczego.
===
> No tak. Po raz kolejny żałuję, że nie mieszkam na wsi:-(. Chcę, żeby
> kiedyś
> mnie było stać na mieszkanie w domku- z własną działką- zobaczymy, może
> jeszcze zrealizuję marzenia...
> --
>
> Chiron

Samochód albo rower i na łąkach znajdziesz chrzan.

12. Data: 2011-04-24 13:33:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:19:25 +0200, Panslavista napisał(a):

> (...)
> Wspaniała jest surówka wiosenna z drobno posiekanej rzodkiewki, tartego
> chrzanu wykopanego wiosną oraz gęstej śmietany.

A ja uwielbiam surówkę z marchewki, z dodatkiem ostrego chrzanu, soku z
cytryny, małej ilości śmietany, cukru, soli i oliwy.

13. Data: 2011-04-24 13:33:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:25:27 +0200, Panslavista napisał(a):

> (...)
> Samochód albo rower i na łąkach znajdziesz chrzan.

Byle nie pomylić go z tzw końskim chrzanem.

14. Data: 2011-04-24 13:36:14

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]
> znam. Szukałem więc po internecie- i tak mi już kolejny raz wyszedł bardzo
> łagodny chrzan.:-( Coś robię źle- ale co? Masz jakiś sposób- o ile też

Spoko. Sam oglądałem herezję - przelewanie tartego chrzanu wrzątkiem w
wykonaniu Ewy. Chrzan jest cudowną i leczniczą rośliną - nie powinno się
zabijać jej mocy. Utarty chrzan wystarczy zakonserwować kwasem octowym (4 -
6 %) lub cytrynowym i ugnieść w słoiczku, najlepiej z brązowego szkła.
Przechowywać w chłodzie i bez dostępu światła. Będzie ostry. Prócz czosnku i
selera fantastyczny środek na nadciśnienie.
Wspaniała jest surówka wiosenna z drobno posiekanej rzodkiewki, tartego
chrzanu wykopanego wiosną oraz gęstej śmietany.

=====
Ten kupowany jest z kopców, z tego, co wiem. Może faktycznie- poszukam na
łące? Myślisz, że dużo go dziko rośnie?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

15. Data: 2011-04-24 13:42:16

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:25:27 +0200, Panslavista napisał(a):

> (...)
> Samochód albo rower i na łąkach znajdziesz chrzan.

Byle nie pomylić go z tzw końskim chrzanem.
==

A co to i czym się różni?
--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

16. Data: 2011-04-24 14:03:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy sami sobie wybierają.

--
CB

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

Milosc i smierc bowiem, wszystkim zostala dana
taka sama.

17. Data: 2011-04-24 14:05:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Apr 2011 15:42:16 +0200, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> Byle nie pomylić go z tzw końskim chrzanem.
==

> A co to i czym się różni?

http://forum.gazeta.pl/forum/w,309,44767475,44767475
,Chrzan_kobylak_konski_szczaw.html?v=2
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e849a7a90b9c909c
.html

Przy okazji:
http://kobieta.gazeta.pl/poradnik-domowy/1,48634,292
5512.html

18. Data: 2011-04-24 18:15:33

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> Byle nie pomylić go z tzw końskim chrzanem.
==

> A co to i czym się różni?

Napar z nasion doskonały na biegunki.

19. Data: 2011-04-24 20:14:33

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-kwiecień-11 w ramce <news:ip166n$tlq$1@news.task.gda.pl> pędzel
Chiron zmalował:

> [...]
> Szukałem więc po internecie- i tak mi już kolejny raz wyszedł bardzo łagodny
> chrzan.:-( Coś robię źle- ale co? Masz jakiś sposób- o ile też sama

Kuźwa, Chirek - bierzesz korzeń, trzesz i masz. Ostry jak trzeba.

20. Data: 2011-04-24 21:11:32

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" napisał w wiadomości grup

> [...]

> przygotowujesz ćwikłę?

Kuźwa, Chirek - bierzesz korzeń, trzesz i masz. Ostry jak trzeba.
Robiłem tak w zeszłym roku i w tym- jest bardzo łagodny. I nie wiem, czemu:
rodzice robili zawsze bardzo ostry.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

przykre- kradziez...
Wesołych...
Kto z Was się przyzna do tych demonstrantów?
Chinski Pokoj by Ghost
Były samolociki, to czas na okręty