Zadanie dla... Mensanina ;-)

11. Data: 2008-11-20 21:08:57

Temat: Re: Zadanie dla... Mensanina ;-)
Od: "dadas" <d...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro teraz podłoga wytrzymuje nacisk 500 kg na trzech nóżkach, to
> strop też powinien to wytrzymać,

bzdura, niemozna porównywac wytrzymałosci stropu na sciskanie do
wytrzymalosci na rozciaganie

pozdr

12. Data: 2008-11-20 21:27:10

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bzdura, niemozna porównywac wytrzymałosci stropu na sciskanie do
> wytrzymalosci na rozciaganie

tu akurat chodzi o wytrzymałość na zginanie :-)

robert
www.sabina.studioonline.pl

13. Data: 2008-11-20 22:20:57

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 22:08, "dadas" <d...@U...pl> wrote:

> bzdura, niemozna porównywac wytrzymałosci stropu na sciskanie do
> wytrzymalosci na rozciaganie
>
> pozdr

No więc intuicyjnie to własnie miałam na myśli, ja sobie to nazywam
"wytrzymałością sufitu na podwieszanie fortepianu" :-)
Zwłaszcza, że mi w stropie te płyty i tak pracują, bez dodatkowego
obciążenia, bo są długie na prawie 5 m - ułozone jedna obok drugiej, a
w miejscach ich sąsiadowania niestety strop ma zarysowania, po każdym
malowaniu i tak wychodzą, żeby nie wiem co. Więc jak podwieszę te
ponad pół tony, no tttooo....

14. Data: 2008-11-20 22:55:28

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> malowaniu i tak wychodzą, żeby nie wiem co. Więc jak podwieszę te
> ponad pół tony, no tttooo....

http://margopb.com.pl/margobetony/index.php4?s=2&e=1

Jeśli przy wierceniu otworów na wkręty nie uszkodzisz zbrojenia,
nic złego nie powinno się stać. Fortepian jest na tyle duży,
że miejsca podwieszenia będą rozstawione daleko od siebie
w dwóch albo w trzech płytach i na każdy wkręt wypadnie
po < 100 kg, a te płyty jak widać wytrzymują przynajmniej
300 kg/m2.

T.

15. Data: 2008-11-20 23:18:14

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lis, 23:55, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
> w dwóch albo w trzech płytach i na każdy wkręt wypadnie
> po < 100 kg, a te płyty jak widać wytrzymują przynajmniej

Niestety, jak powiedziałes, "jeśli nie uszkodzę zbrojenia". Tylko że
niestety, nie wiadomo, gdzie ono jest dokładnie. Widze jednak, ze
chyba bezpieczniejsze będzie podparcie fortepianu od spodu i
uniesienie lewarkami (czy czym?) na 2 tregrach i osadzenie ich końców
w otworach-gniazdach wykutych w ścianie. Na szczęście nie trzeba ich
kuć aż 4, bo pokoj ma mnóstwo okien, więc końce z jednej strony oprzeć
można na parapetach, ta wysokość wystarczy. Ech, aż mi się nie chce o
tym myśleć...

16. Data: 2008-11-20 23:38:23

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> [...]
> kuć aż 4, bo pokoj ma mnóstwo okien, więc końce z jednej strony oprzeć
> można na parapetach, ta wysokość wystarczy. Ech, aż mi się nie chce o

To może wystarczy zastosować 3 tregry: jedną poprzeczną opartą o
parapety i dwie podłużne oparte o tę pierwszą i parapety pod innymi
okami? Jeśli okna są na różnych ścianach, to pewnie da się dobrać
jakąś kombinację podpór bez kucia.

T.

17. Data: 2008-11-21 13:02:07

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 21 Lis, 00:38, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]
> parapety i dwie podłużne oparte o tę pierwszą i parapety pod innymi
> okami?  Jeśli okna są na różnych ścianach, to pewnie da się dobrać

Faktycznie, jest to możliwe :-)
Okna sa na 3 ścianach. Kwestia tylko w długości elementow
wspierających....

Dziękuję wszystkim.

18. Data: 2008-11-21 20:32:04

Od: el_mamuto <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Z jak masz w pomieszczeniu okno i drzwi. Jesli naprzeciw
siebie to : za drzwiami ( w przedpokoju) stojak co wytrzyma
podad pół tony. O stojak i o otwór na okno oprzeć dwa
dwuteowniki i na nich położyć fortepian. Będzie sobie
wisiał nad podłogą. ;-)

--
Mamut
http://www.youtube.com/profile?user=spokojnyMamut

19. Data: 2008-11-21 23:21:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Nov 2008 21:32:04 +0100, el_mamuto napisał(a):

> [...]
> podad pół tony. O stojak i o otwór na okno oprzeć dwa
> dwuteowniki i na nich położyć fortepian. Będzie sobie

No, mam chyba jakieś drzwi w tym pokoju (musze sprawdzić, hie hie...),
nawet naprzeciw okna, w krótszym wymiarze pokoju. Tyż dobry pomysł. :-)

grzyb pod prysznicem.
Lodówki Samsunga z kostkarką
Włącznik do szafy
Mrugające żarówki w mieszkaniu
Jaki przenośny grzejnik do dogrzania pokoju?