Zapiekane kartoflaki

1. Data: 2004-03-09 20:08:50

Temat: Re: Zapiekane kartoflaki
Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Zabłocki ( j...@w...pl ) napisał:

> Witam.
> Mam pytanie, ile tak "cirka ebaułt" na kilogram ziemniaków, boczku i
> kiełbasy ?

Hm, na kg ziemniaków? Nigdy nie ważyłam, po prostu "na oko", ale może coś
ok. 10dag boczku i 1 laska kiełbasy (toruńska) na 1kg ziemniaków.

Iwona

1. Data: 2004-03-10 07:10:35

Od: "Janusz Zabłocki" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Iwona"
> Hm, na kg ziemniaków? Nigdy nie ważyłam, po prostu "na oko", ale może coś
> ok. 10dag boczku i 1 laska kiełbasy (toruńska) na 1kg ziemniaków.
Właśnie o to "oko" mi chodziło.
Pozdrawiam.

--
Janusz

1. Data: 2004-03-10 14:17:23

Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "joanna" < napisał w wiadomości >

> A jak zestawić innego kartoflaka?

ziemniaki ugotowane pokroić w plastry , włożyć do naczynia żaroodpornego ,
na to pokrojony w kostkę i podsmażony filet z kurczaka + puszka marchewki
+puszka kukurydzy+puszka fasoli szparagowej -polać całość mlekiem wymiesznym
z topionym serkiem , wierzch posypać zółtym serem .

pozdr.dorcia

1. Data: 2004-03-11 21:25:31

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> "babka kartoflana":
> -przekręcić przez maszynkę ziemniaki (ilość zależna od potrzeb -może być
> 1kg, albo 4kg)
> -pokrojony boczek wędzony, kiełbasę i cebulkę podsmażyć na patelni
> -kilka łyżek mąki pszennej (w zależności od rodzaju ziemniaków)
> -jajka (1-3)
> -sol, pieprz
> Wymieszać wszystko i przełożyć do wysmarowanej smalcem/olejem prostokątnej
> foremki i piec do zrumienienia.
>
> Najlepsze jest odsmażane na patelni.
>
> Iwona
a robiliscie cos takiego tylko we flaku?takim jak do kaszanki-tym
grubym?smak dziecinstwa i wakacji u babci:)

pozdr
magda
kucharzem nie jestem,ale czasem czytam

1. Data: 2004-03-12 09:33:50

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia ( m...@o...pl ) napisał:
> a robiliscie cos takiego tylko we flaku?takim jak do kaszanki-tym
> grubym?smak dziecinstwa i wakacji u babci:)

> [...]
Jasne;))) Pycha, mniam, mniam. Tzw. kiszka ziemniaczana.

Iwona

1. Data: 2004-03-12 16:56:52

Od: "Miszon" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madzia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Iwona" <i...@W...pl> napisał w wiadomości

> a robiliscie cos takiego tylko we flaku?takim jak do kaszanki-tym
> grubym?smak dziecinstwa i wakacji u babci:)

Jasne, tyle, że wtedy można parzyć, czyli gotować we wrzącej wodzie lub piec
we flaku. Ja jeszcze dodaję sporo czosnku i ziół (prowans, majeranek,
odrobinkę kminku i pieprz, pieprz, pieprz duuuuużo pieprzu)
pzdr
Miszon

ryba wedzona w domu
test
test
test
[ranking] jaka jest wasza ulubiona kawa?