Zapiekanka? :)

1. Data: 2007-04-19 13:03:12

Temat: Zapiekanka? :)
Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy zapiekanki - takie z budy fastfoodowej - można uznać za typowo
polskie danie? :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

2. Data: 2007-04-19 13:45:11

Temat: Re: Zapiekanka? :)
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy zapiekanki - takie z budy fastfoodowej - można uznać za typowo
> polskie danie? :)

Bardziej bym zaliczyła to do rozdziału książki: jeden z tysiąca sposobów na
szybką pizzę
Ale pewnie się mylę :-)

Monika

3. Data: 2007-04-19 13:54:46

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
.
> Czy zapiekanki - takie z budy fastfoodowej - można uznać za typowo
> polskie danie? :)

W czasach PRL napewno, bo o pizzy wiadomo było z filmów.

PabloGT

4. Data: 2007-04-19 14:08:38

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PabloGT" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości
.

> W czasach PRL napewno, bo o pizzy wiadomo było z filmów.
>

> PabloGT

Bardzo przepraszam ale w PRL pizza była obecna jak najbardziej...do dzis
pamietam smak goracej jeszcze z pizzy kapusta kiszona..albo z królikiem
cokolwiek to byłoza zwierze...w Lublinie istnieja do dziś jeszcze 2 takie
lokale które w tamtych czasach wypiekały takie placki..;)))

Marek

5. Data: 2007-04-19 14:12:09

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** MONI|<A wrote:

> Bardziej bym zaliczyła to do rozdziału książki: jeden z tysiąca
> sposobów na szybką pizzę
> Ale pewnie się mylę :-)

Hmmm, ale z pizzą to zapiekanka ma niewiele wspólnego. Zapiekanka w
sensie:

- buła na pół
- ser tarty z pieczarkami
- do NRDowskiego opiekacza
- keczap (ew. papryka w proszku)
- szary papier śniadaniowy jako podkładka
(bez żadnych dodatków, wszystko inne to bastardyzacja zapiekanki!)

Nie widziałem w innych krajach czegoś takiego. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

6. Data: 2007-04-19 14:23:59

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (bez żadnych dodatków, wszystko inne to bastardyzacja zapiekanki!)
>
> Nie widziałem w innych krajach czegoś takiego. :)

ale chyba pizza na cieście chlebowym to funkcjonuje?
a ta buła to duże ułatwienie, cała reszta to wszystko jak w przypadku pizzy,
oprócz oczywiście tego NRDowskiego opiekacza, i szarego papieru :-)

Pozdrawiam serdecznie

Monika

7. Data: 2007-04-19 14:26:47

Od: "JerryKeey" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

bylo, bylo - tez mi sie cos kolacze ;)

8. Data: 2007-04-19 15:25:22

Od: "PabloGT" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:f07tcf$ftl$1@news.lublin.pl...

> [...]
> cokolwiek to byłoza zwierze...w Lublinie istnieja do dziś jeszcze 2 takie
> lokale które w tamtych czasach wypiekały takie placki..;)))

Zgadza się były próby robienia pizzopodobnych dań......tak samo jak były
wyroby czekoladopodobne.
Zresztą ta piewrsza była inicjatywą raczej prywatną.

PabloGT

Krupnik Litewski
hej:
czy to się uda - kolacja rocznicowa