Żarówki energooszczedne w tradycyjnym kształcie

1. Data: 2007-01-25 23:52:54

Temat: Żarówki energooszczedne w tradycyjnym kształcie
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie czy sa żarówki energooszczędne które by miały podobny
kształt co żarówki żarnikowe. Jest kilka pomieszczeń gdzie ciągle pali
sie światło - rzadko jest - migoczące. jednak sa to oczka sufitowe. I
nie wyobrażam sobie takiego paskudnej pietruchy wystającej z sufitu
dającej 50% światła ponieważ jest bez odblasków i troche zagłębiona.
Zastanawiam sie czy sa żarówki które NATYCHMIAST po włączeniu siewca
światłem na 100% swojej mocy lub czas rozgrzewania to kilka sekund, do
10 sekund max.

2. Data: 2007-01-26 09:04:11

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik napisał(a):
> [...]
> Zastanawiam sie czy sa żarówki które NATYCHMIAST po włączeniu siewca
> światłem na 100% swojej mocy lub czas rozgrzewania to kilka sekund, do

Ja mam taką żarówkę w "otwartej" lampie nad stołem w salonie. Ma kształt
normalnej żarówki i nagrzewa się może nie natychmiast, ale po 10
sekundach (nigdy nie mierzyłam, na oko mówię). Nie pamiętam na 100%
jakiej firmy, ale bodajże Philipsa, bo takie najczęściej kupuję. No i ta
była droższa od takich powyginanych, ale do przełknięcia wydatek.

Pozdrawiam
Ewa

3. Data: 2007-01-26 09:54:37

Od: piracik <"jack_sparrow[WYTNIJTO]"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam cos takiego, "rozgrzewaja" sie dosyc szybko, napewno szybciej niz
ikeowe. Ksztalt bliski klasycznemu.
http://www.allegro.pl/item159244549_zarowka_energoos
zczedna_philips_softone_16w_75w.html

--
Spotkalam kiedys przez przypadek Czlowieka wzburzonego nader
Gniewny, zaczepny szedl ulica, Postawe przybral wojownicza

4. Data: 2007-01-26 21:03:51

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

piracik wrote:
> Mam cos takiego, "rozgrzewaja" sie dosyc szybko, napewno szybciej niz
> ikeowe. Ksztalt bliski klasycznemu.
> http://www.allegro.pl/item159244549_zarowka_energoos
zczedna_philips_softone_16w_75w.html

Skoro juz pojawila sie reklama na grupie - chcialem zauwazyc, ze te
swietlowki sa jednak wieksze od klasycznych zarowek. Deklarowana
trwalosc 8 lat chyba z kapelusza - gdyby taka swietlowka swiecila
non-stop to zgaslaby po niecalym roku. zalozmy, ze swiecimy tylko przez
8 godzin dziennie (np. w biurze w czasie pracy) - trwalosc wyniesie
znacznie mniej niz 3 lata. To o wiele mniej niz mowi reklama - 8 lat...
Na opakowaniu, choc zdjecie niewyrazne, widac 6 lat. Wiec jak to jest z
ta rzetelnoscia? Wracajac do glownego watku - sam nie spotkalem sie ze
swietlowkami o tak kompaktowych rozmiarach, moze trzeba poszukac jeszcze
troche albo poczekac jeszcze, az stanieja i upowszechnia sie "zarowki"
zbudowane z LED-ow, dajace odpowiedio duze swiatlo i kosztujace < 10$.

g.

Opinie na temat ekspresów
wyciszenei drzwi wejsciowych
odkurzacz - proszę o opinie
jaka pralka do 45 cm głębokości z ładowaniem od frontu
AGD części zamienne - obowiązek dostępności.