Zarówki halogenowe w duzej bance.

1. Data: 2009-02-17 14:14:23

Temat: Zarówki halogenowe w duzej bance.
Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Są żarówki z żarnikiem halogenowym zapakowane w normalną przezroczystą bańkę jak
zwykłą żarówka E27.
Czy to możliwe, że oferują 20-30% mniejsze zużycie energii?
Na opakowaniu zaznaczona klasa energetyczna D, a czasem C.
Cena 5-10 x wyższa (5-10 zł) od zwykłej żarówki (1 zł), ale za to 1/2 do 1/4 ceny
żarówki energooszczędnej (10-20 zł).
JaC

2. Data: 2009-02-17 14:17:53

Temat: Re: Zarówki halogenowe w duzej bance.
Od: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
> Na opakowaniu zaznaczona klasa energetyczna D, a czasem C.
> Cena 5-10 x wyższa (5-10 zł) od zwykłej żarówki (1 zł), ale za to 1/2 do 1/4 ceny

Zarniki halogenowe maja wieksza sprawnosc, wiec przy tej samej mocy daja
wiecej swiatla. I rzeczywiscie jest to zblizony rzad wielkosci. Czy
kupno takiej zarowki jest uzasadnione ekonomicznie? To pewnie zalezy od
jej zywotnosci i od tego jak czesto bedzie uzytkowana. Policzyc sobie
musisz samodzielnie.

BbT

3. Data: 2009-02-18 11:15:40

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kupno takiej zarowki jest uzasadnione ekonomicznie? To pewnie zalezy od
> jej zywotnosci i od tego jak czesto bedzie uzytkowana. Policzyc sobie

Raczej się nie opłacają, chyba, że znajdziesz jakieś sensowne ceny.
Przepalają się po kilku miesiącach (oczywiście nie wszystkie). Ale dobre
rozwiązanie do ściemniaczy - miękki strat zdecydowanie zwiększa
żywotność. No i światło przyjemniejsze, niż ze świetlówki.

Grzexs

4. Data: 2009-02-18 17:32:14

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

No i mniej wystają z klosza - akurat wkręciłem i to może być spora zaleta, nie
oslepia.
JaC

-----

5. Data: 2009-02-18 20:53:56

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 18 Feb 2009 18:32:14 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

> No i mniej wystają z klosza - akurat wkręciłem i to może być spora zaleta, nie
oslepia.

Ale nie ma matowych, w każdym razie nie widziałem

T.

6. Data: 2009-02-18 21:03:34

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Marudzisz, trochę kwasu...
;-)
Ale też zauwazyłem, że nie widziałem.
JaC

-----

7. Data: 2009-02-18 23:07:09

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może ktoś wie, czy między tą maleńką banieczką a dużą bańką coś jest
ciekawego?

Grzexs

8. Data: 2009-02-18 23:47:34

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

U mnie był spirytus.
Konkretnie spiritus movens ;-)
JaC

-----

9. Data: 2009-02-19 15:28:25

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:
zeta.pl
użytkownik *Grzexs* napisał(a):

>A może ktoś wie, czy między tą maleńką banieczką a dużą bańką coś jest
> ciekawego?

Eter, tak jak w kosmosie ;)

--
Big Jack
//////

10. Data: 2009-02-20 16:54:43

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eter, tak jak w kosmosie ;)

E, ja się pytam zupełnie poważnie! Organoleptycznie trudno sprawdzić,
jeszcze trudniej bez zniszczenia obiektu. Czy tam jest powietrze, azot?
Może nic?

Grzexs

Czym zasilić LEDy 12V??
Okap Franke.... a mozę inny?
zużycie gazu - piec dwufunkcyjny
Maszynka do Strzyzenia
Wyciszanie mieszkania. Maty ? Kasetony ?