Zasłabnięcie ???

1. Data: 2001-09-18 21:23:02

Temat: Zasłabnięcie ???
Od: Rafał <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej, witam.

Niedawno miałem ciekawy problem, pt dłuższy pobyt w odosobnionym miejscu
z kanalizacją... Siedziałem długo, (czytając), ale kiedy wstawałem i się
przeciągałem, nagle zakręciło mi się w głowie (jak nigdy przedtem) i
mało brakowąło, a bym wylądowął na ziemi... Mam pytanie, co to mogło być
? Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem...

Dzięki

2. Data: 2001-09-18 21:48:14

Temat: Re: Zasłabnięcie ???
Od: eclipse <e...@i...owg.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Rafał (k...@g...pl):

> [...]

> mało brakowąło, a bym wylądowął na ziemi... Mam pytanie, co to mogło być
> ? Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem...

Długie przebywanie w pozycji siedzącej powoduje zaleganie krwi w naczyniach
kończyn dolnych. Powoduje to, że nagła zmiana pozycja na stojącą związana
jest z chwilowym spadkiem ciśnienia krwi (bo krew zalega w naczyniach).
Powoduje to pobudzenie tzw. barorecepotorów - receptorów rejestrujących
ciśnienie krwi. te z kolei powodują (na zasadzie odruchu) skurcz naczyń, co
powoduje wzrost ciśnienia krwi. Jeśli reakcja organizmu jest opóźniona lub
osłabiona może nastąpić chwilowe osłabienie dopływu krwi do mózgu, czego
objawem mogą być zawroty głowy. Myślę (poprawcie mnie jeśli się mylę), że
jesli zdarzyło Ci się to pierwszy raz w życiu, a od tej pory nie zdarza się
to nagminnie, to nie masz się czym przejmować.

--
[ eclipse(at)icpg1.owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ registered linux user: 205102 ]

3. Data: 2001-09-19 01:08:42

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Sep 2001 23:23:02 +0200
Rafał <k...@g...pl> objawił(a):

> Hej, witam.
>
> Niedawno miałem ciekawy problem, pt dłuższy pobyt w odosobnionym miejscu

A co przeskrobałeś ? ;)

> [...]
> mało brakowąło, a bym wylądowął na ziemi... Mam pytanie, co to mogło być
> ? Nigdy wcześniej czegoś takiego nie miałem...

Wkonałeś sobie próbę ortostatyczną.
Poprzedzoną zapewne próbą Vansalwy.

przeczytasz o tym w wątku - "z kąd się biorą mroczki"

--
pozdrowienia )/
od kozy. Y\_/

4. Data: 2001-09-20 21:20:33

Od: Rafał <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Kozinski wrote:

> A co przeskrobałeś ? ;)

Sam nie wiem ;)

> Wkonałeś sobie próbę ortostatyczną.
> Poprzedzoną zapewne próbą Vansalwy.
> przeczytasz o tym w wątku - "z kąd się biorą mroczki"

Ok, wielkie dzięki wszystkim :))

Ech, tyle godzin na marne...
A wszystko po to, by ujrzeć nieco jaśniejsze tło...:>

Co moze byc przyczyna?
muszka owocowa po łacinie
Wyrostek robaczkowy :-((((
Medicover - pytanie:)