Zboże to trucizna!!!

1. Data: 2002-04-11 08:14:28

Temat: Zboże to trucizna!!!
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Feliks Koneczny "O wielości Cywilizacyj"1935r.

wyd. Antyk Marcin Dybowski http://www.antyk.org.pl

"Mylnie też wyobrażamy sobie, jakoby rolnictwo zbożowe stanowiło było "wieść
radosną" pewnego momentu historyi. W Japonii spożycie chleba nie było
jeszcze z końcem wieku XIX wcale rozpowszechnione, chociaż znano juz
ziemniaki. Uciekano się do ziarna w ogóle dopiero z niedostatku innej
żywności, w ostateczności. Nawet kiedy juz umiano używać żaren, mleć,
sporządzać ciasto i wypiekać chleb, nawet wtedy stanowiło zboże przez
dłuższy czas pożywienie drugorzędne, a to dla wielkich trudności
przysposobienia się organizmu ludzkiego do tego pokarmu. Zboże to trucizna,
z która oswoić się trzeba.

Jakuci północni, skarżą się, że od mąki "serce im płonie" a południowym mąka
"niezbyt dawno szkodziła w większych ilościach". Z własnego zaś
doświadczenia opowiada Sieroszewski, który wśród Jakutów (przebywając tam 12
lat) nie miewał chleba długiemi okresami, jak razu pewnego "placek
jęczmienny, zjedzony z braku innego pokarmu w drodze w większej ilości,
podziałał na mnie jak trucizna. Kozacy kołymscy, z konieczności spożywający
co im na stacyach pocztowych, dostają od chleba często strasznych boleści,
od których spadają z konia". Psy jakuckie chleba jeść żadna miarą nie chcą.
Nie chcą też chleba Murzyni w dorzeczu Mkushi w Afryce.(...) Trzeba tedy
było przyzwyczajać się do zboża pod naciskiem jakiejś konieczności."

Bardzo serdecznie pozdrawiam :)
Jacek

2. Data: 2002-04-11 09:23:11

Temat: Re: Zboże to trucizna!!!
Od: "Ben" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie chcą też chleba Murzyni w dorzeczu Mkushi w Afryce.(...) Trzeba tedy
> było przyzwyczajać się do zboża pod naciskiem jakiejś konieczności."

Nie zboze lecz biala maka. Pdejrzewam, ze gdybysmy je spozywali podobnie jak
kon (no, moze niekoniecznie z obroka) byloby bezpieczniejsz niz maka. Dodaj
do tego bialy cukier rafinowany i rownie bialy ryz polerowany. Mamy trzy
biale trucizny? Mamy.
ben

3. Data: 2002-04-11 13:59:33

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ben wrote:

> [...]
> do tego bialy cukier rafinowany i rownie bialy ryz polerowany. Mamy trzy

Co ty gadasz.
Japonscy turysci udajacy sie do Tajlandii i innych krajow produkujacych
ryz, przywoza sobie z wycieczki woreczek ryzu.
I jest to dla nich wielki suwenir.

Chcieliby wiecej, ale sa limity.

Zawsze mozesz jesc zolty cukier, szary ryz, szara make, chleb czarny
sol z kamieniami i pic wode z zakamienialego czajnika
jak i chodzic w szaro-burej koszuli.

Chleb , pieczywo jest zdrowe, gdyz znane w tradycji od setek lat.
Jest tanie, pozywne i zaspokaja dobrze glod.

Kiepskie jest pieczywo z konserwantami, spolchniaczami, barwnikami,
ale nikt ci takiego "nadmuchanego" nie kaze jesc.

Jest kilka zdrowych produktow, potraw:

kwaszona kapusta, kiszone ogorki, gotowane ziemniaki, pieczony chleb,
jajka, maslo , mleko prosto od krowy, warzywa z ogrodu,
swieze mieso, a jak ziemniaki to gotowane, kluski, placki
a jak maka to pierogi, kluski, makarony

Na make, cukier, mleko skarza sie osoby, ktore maja problemy zdrowotne z
trawieniem tych produktow.
Ale nalezy sie pozbyc tych problemow zdrowotnych, a nie zywnosciowych
produktow rolnych.

4. Data: 2002-04-11 16:00:37

Od: "Ben" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> trawieniem tych produktow.
> Ale nalezy sie pozbyc tych problemow zdrowotnych, a nie zywnosciowych

Swieta racja. Gdzies powinno sie opublikowac powyzsza liste zdrowych
produktow.
ben

5. Data: 2002-04-12 21:01:12

Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora