Ze sztambucha młodej powidlarki

1. Data: 2004-09-28 18:53:22

Temat: Ze sztambucha młodej powidlarki
Od: "prysia" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nigdy nie robiłam powideł, ale zachęcona tu co poniektórymi wypowiedziami
(zwłaszcza w wątku "Prawdziwe powidła" - dzięki Agnieszko "batory") w tym
roku zabrałam się niczym skrzętna mrówka za robienie powideł, dzięki poram w
wątku prawdziwe powidła
Moja niewolnica przynosi z targu śiwki, a ja pracowicie mieszam.
I takie moje pierwsze obserwacje.
Śliwka śliwce nie "równa".
Te wszystkie plumy, czy swojskie łowickie, dąbrowieckie, to odmiany
konsumpcyjne. Oczywiście wyjdą i z nich powidła, ale mało. Spływają od razu
sokiem i kotłuje się taki sok. Ilość powideł też mała, bo sok odparowac
musi.
Natomiast zwykła węgierka, ta taka mała o miodowym przekroju, ze
zmarszczkami około "noska", jest idealna. Nie robi "siku" do garnka, tylko
się rozgotowuje na pulpę. Po dwóch dniach smażenia ubytek mały, a gęstość
wzrasta. No i cena inna, niż za te italiańskie plumy. Problemem jest
oczywiście to, że śliwka jest zrywana jak leci - i obok tych cukrowych są
oczywiście kwaśne.
Ale ja lubię powidła z posmakiem kwaskowatości.
I też nie zamierzam dodawać cukru, no może do kolejnych słoików, gdy
zeżarcie bieżące oszczędzi coś na tzw "zime".
prysia

1. Data: 2004-09-28 19:15:05

Temat: Re: Ze sztambucha młodej powidlarki
Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "prysia" <p...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> roku zabrałam się niczym skrzętna mrówka za robienie powideł, dzięki poram
Ja też zaczęłam w tym roku smażyć powidła. Właśnie kolejna porcja
dochodzi w kuchni w wielkiej patelni. Nigdy bym jednak nie przełknęła
niesłodkich powideł. Słodzę i to dużo. Jestem pełna podziwu dla Ciebie, że
tak możesz na kwaśno.e.

1. Data: 2004-09-28 19:51:47

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjce3n$1a8$1@atlantis.news.tpi.pl>, "ewa" <e...@w...pl>
wrote:

> [...]
> dochodzi w kuchni w wielkiej patelni. Nigdy bym jednak nie przełknęła
> niesłodkich powideł. Słodzę i to dużo. Jestem pełna podziwu dla Ciebie, że

Przecież mirtek ma sparaliżowane kubki smakowe.

Władysław

1. Data: 2004-09-28 19:53:40

Od: "ewa" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> Przecież mirtek ma sparaliżowane kubki smakowe.
Jaki mirtek? O czym ty mówisz? Nie wyznaję sie na twoim bajaniu. e.

1. Data: 2004-09-28 20:06:06

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ewa napisała:

> [...]
> dochodzi w kuchni w wielkiej patelni. Nigdy bym jednak nie przełknęła
> niesłodkich powideł. Słodzę i to dużo. Jestem pełna podziwu dla Ciebie, że

Powidła z dojrzałych śliwek nie są kwaśne, przeciwnie. Po odparowaniu w
tej gęstej masie jest chyba dośc duże stężenie cukru, w każdym razie
smakują bardziej słodko, niz kwaśno :)
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-09-29 06:20:37

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. No i cena inna, niż za te italiańskie plumy.
> prysia

Miałam to "szczęscie", że kupiłam węgierkę włoską, tyle, że w środku prawie w
każdej były białe tłuste robaczki. :-(((
Areta

1. Data: 2004-09-29 20:33:07

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjcgk6$5na$1@nemesis.news.tpi.pl>, "ewa" <e...@w...pl>
wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.
> Jaki mirtek? O czym ty mówisz? Nie wyznaję sie na twoim bajaniu. e.

A przecież, że dżudżu, nasza dżdżownica kochana, pod jednym z wielu
swych pseudonimów. Ta sama co niedawno jako mariusz, pytała się, "chłopy
którą?", jako prysia skarżyła się na niewolnicwo kuchenne kobiet i sama
sobie odpowiadał jako zenek, jako krecik pytała się jak zrobić powidła,
po czym znów jako prysia chwali się, jak je świetnie robi opisując swe
fikcyjne dokonania. A kiedyś, właśnie jako mirtek plotło to tu takie
androny:

<http://tinylink.com/?Ai28FwFN6V>

Władysław

1. Data: 2004-09-29 21:12:33

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> A przecież, że dżudżu, nasza dżdżownica kochana,

Co za wzruszająca symbioza :)
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-09-30 06:10:03

Od: "misia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

Co za wzruszająca symbioza :)
Tak, w sprawach dżdżownicowych Władysław jest tutaj osobą najbardziej
kompetentną.

1. Data: 2004-09-30 13:07:44

Od: "zenek" <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]
A kiedyś, właśnie jako mirtek plotło to tu takie
> androny:
>
> <http://tinylink.com/?Ai28FwFN6V>
>
> Władysław

tamże:

Autor:mirtek (m...@w...pl)
Temat:W OBRONIE WŁADYSŁAWA/Re: zupa tajska
Original Format
Grupy dyskusyjne:pl.rec.kuchnia
Data:2003-12-13 06:06:31 PST

Użytkownik "jar" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jestes Smerf maruda na dodatek zgorzknialy i pelen zalu do calego swiata
nie
> wiadomo o co.95% ntwoich postow to zasmiecanie grupy dziwnymi wywodami i
> pretensjami do ludzi.Moze napisz wnioek o zlikwidowanie grupy
> pl.rec.kuchnia bo przeciez sa google
Sprzeciw.
Władysław jest tu niezmiernie ważnym dyskutantem, dla którego wypowiedzi
_warto_ czytać prk.
Coprawda ma spojrzenie na kuchnię (jak to mawia mój profesor) "z wyższego
stanowiska", ale stanowi nieocenione źródło nie tylko przepisów, ale również
wiedzy okalającej kuchenność.
Istotnie niekiedy przybiera pozę Mentora, ale mnie nie interesują pozy
Władysława (każdy ma jakieś słabości), ale to co napisze. A to jest uczta
wysokiej jakości.[konie cytacji]To rzeczywiście androny.:-PPzenek

nalewka z aronii - polecam
Co do takiego ryżu???
Powidło z śliwek - JAK???
Przyprawy kuchni egipskiej