Żeberka 1,5 kg i co dalej?????

1. Data: 2003-01-16 23:37:16

Temat: Żeberka 1,5 kg i co dalej?????
Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wytrawnych kucharzy.
Mam taką masę żeberek. Co mogę z nimi zrobić? z góry dziękuję za propozycje.

Igor GG 1923569

1. Data: 2003-01-17 09:29:03

Temat: RE: Żeberka 1,5 kg i co dalej?????
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Witam wytrawnych kucharzy.
> Mam taką masę żeberek. Co mogę z nimi zrobić? z góry dziękuję
> za propozycje.
>
> --
> Pozdrawiam
> Igor GG 1923569
>
>Witam !
Przesyłam kilka przepisów z zaznaczeniem, że nie są moje ale wyszukane
> ŻEBERKA PIECZONE
1 kg żeberek wieprzowych,
3 ząbki czosnku,
1 łyżka miodu,
1/2 łyżeczki pieprzu,
1/2 przyprawy chińskiej - 5 smaków ( można ją zastąpić mieszanką zmielonego
imbiru, cynamonu i odrobiny anyżku),
1 łyżka oleju sojowego,
3 łyżki sosu sojowego,
sól.
Żeberka umyć, osączyć i porozdzielać na porcje. Czosnek obrać, zmiażdżyć,
utrzeć z solą, pieprzem, miodem, olejem przyprawą chińską i sosem sojowym.
Otrzymaną mieszaniną natrzeć żeberka. Następnie ułożyć je w żaroodpornym
naczyniu, wlać 1/2 szklanki wody i wstawić do piekarnika nagrzanego do
temp.190-200 st. C, piec 30 min, następnie odwrócić je na drugą stronę i
piec kolejne 30 min. Podczas pieczenia polewać co 10 min wytworzonym sosem.
Podawać gorące, polane kwaśnym sosem, np. śliwkowym, z ryżem na sypko.

ŻEBERKA PO KAPITAŃSKU
60 dag żeberek,
10 dag słoniny wędzonej,
20 dag papryki,
10 dag cebuli,
15 dag pomidorów,
10 dag parówek cienkich
2 dag mąki,
sól, pieprz,
papryka mielona
Żeberka umyć, osączyć, pokroić na porcje, posypać przyprawami i częścią
mąki. Słoninę pokroić w kostkę, częściowo stopić, włożyć żeberka, zrumienić,
dodać oczyszczoną i pokrojoną w kostkę cebulę oraz paprykę, skropić wodą i
dusić na małym ogniu. Wyparowany sos uzupełnić wodą. Parówki obrać ze
skórki, pokroić w półplasterki. Pomidory umyć, sparzyć wrzącą wodą, obrać ze
skórki, pokroić w cząstki, dodać do żeberek pod koniec duszenia razem z
parówkami oraz pozostałą mąkę wymieszaną z małą ilością zimnej wody,
doprawić. Podawać z ziemniakami.

Tyle znalazlem w swoim archiwum (na szybko)
Smacznego
Pozdrawiam
eRPe

Kugiel

250 dag ziemniaków,
65 dag żeberek wieprzowych,
8 dag cebuli,
5 dag bułki pszennej,
4 dag smalcu,
7 dag bułki tartej,
mleko,
pieprz, sól

Ziemniaki zetrzeć na tarce. Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć. Cebulę pokroić
w kostkę, usmażyć na tłuszczu. Wszystkie składniki połączyć, doprawić do
smaku solą i pieprzem, dobrze wymieszać. Żeberka wyporcjować. Rondel lub
brytfannę posmarować smalcem, posypać tartą bułką. Masę ziemniaczaną i
żeberka układać na przemian warstwami (masa ziemniaczana powinna być na
spódzie i wierzchu). Piec w gorącym piekarniku na złocisty kolor.
Ja osobiście ten kugiel robiłam i jest świetny . jeśli chcesz więcej to
poszukaj tutaj
http://groups.google.com/groups?hl=pl&inlang=pl&lr=l
ang_pl&ie=ISO-8859-2&q=%
BFeberka&btnG=Szukaj+z+Google&meta=group%3Dpl.rec.ku
chnia
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-17 18:16:15

Temat: (P) długie
Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i wklejam kilka przepisów:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KORONA Z ŻEBEREK

Składniki:
1,2 kg żeberek (mogą być wieprzowe lub z młodej baraniny), 1 i 1\2 kg
ziemniaków, 1 puszka zielonego groszku (lub groszku z marchewką - mrożonka)
lub mrożonego groszku, majeranek, sól, pieprz, 1 cebula, trochę smalcu

Żeberka umyć, nasolić, natrzeć majerankiem, posmarować lekko smalcem, podlać
wodą. ułożyć w &#8222;koronę" na brytfannie w środku włożyć 1 cebulę pokrajaną w
ćwiartki, szczelnie przykryć i piec w piekarniku na średnim ogniu.
Po ok. &frac12; h. ułożyć obok mięsa na brytfannie małe ziemniaczki, lub ziemniaki
pokrajane w ćwiartki, znów przykryć i piec dalsze 40 min. Wówczas odkryć
pieczyste i potrzymać w piekarniku jeszcze kilka minut, aby żeberka i
ziemniaki zrumieniły się.
Oddzielnie odgrzać zielony groszek (lub ugotować mrożonkę), doprawić do smaku
solą, cukrem i szczyptą masła. Na okrągły półmisek wyłożyć upieczone mięso,
środek wypełnić jarzynką, obłożyć ziemniakami.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
OBERIBA Z ŻEBERKAMI

Składniki:
50 dag żeberek, 5 szt. ziemniaków, 1 pęczek młodej kalarepy, 1 łyżka masła, 1
łyżka mąki, szczypta kminku, 1 łyżka zielonego siekanego koperku, sól, pieprz

Żeberka umyj, podziel na 4 porcje. Włóż do rondla, zalej litrem wody, dodaj
przyprawy i gotuj. Kalarepkę umyj, obierz, część łodyg liści pozostaw.
Kalarepkę pokrój w półplastry, listki posiekaj.
Ziemniaki obierz, umyj, pokrój w kostkę. Warzywa wrzuć do ugotowanych
żeberek. Gotuj do miękkości.
Z masła i mąki zrób zasmażkę, zapraw potrawę, zagotuj i dopraw do smaku.
Podawaj w glinianych naczyniach z ciemnym chlebem.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ORYGINALNE ŻEBERKA

Składniki:
80 dag żeberek wieprzowych, 10 dag suszonych śliwek lub gruszek, 20 dag
szalotek, 1 1\2 szklanki rosołu, 2 łyżki przecieru z gruszek lub jabłek, 3
łyżki oleju, 2 łyżki masła, 1 łyżeczka musztardy, 1 łyżeczka mąki, 1 łyżeczka
imbiru, natka pietruszki, pieprz, sól

Suszone owoce moczyć przez noc w niewielkiej ilości wody. Rozgrzać olej na
patelni, obsmażyć żeberka, włożyć obrane cebulki, podlać rosołem,: dodać
imbir. Dusić pod przykryciem 20 min, po czym
Wołowinę umyć, oczyścić z błon i osuszyć. Pokroić w plastry, lekko zbić
tłuczkiem, oprószyć solą, pieprzem i mąką. Zagotować 3 szklanki wody, wrzucić
poszatkowaną cebulę, plastry mięsa i chleb. Dusić pod przykryciem ok. 45 min.
Na 15 min przed końcem duszenia dodać wino i koncentrat pomidorowy.
Gdy mięso będzie miękkie, doprawić sos do smaku cukrem, solą i pieprzem.
Podawać z makaronem lub ziemniakami i surówką.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PIECZONE ŻEBERKA 190°-200°C

Składniki:
[...]

naczyniu, wlać 1\2 szklanki wody i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec 30
[...]

ZAPIEKANKA Z ŻEBEREK

Składniki:
1 kg żeberek, l kg ziemniaków, 25 dag kiszonej kapusty, 15 dag pieczarek,
łyżka oleju, cebula, masło, sól, pieprz

Ugotowane żeberka oddzielić od kości, pokroić na kawałki. Ugotować ziemniaki,
pokroić w plasterki, pieczarki podsmażyć na oleju, dodać pokrojoną cebulę i
trochę poddusić. Ugotować kapustę.
Żaroodporne naczynie wysmarować dobrze tłuszczem, układać warstwami: połowę
ziemniaków, kapustę, mięso, pieczarki, oprószyć solą i pieprzem, przykryć
pozostałymi ziemniakami, położyć kilka wiórków masła i zapiekać w piekarniku
50-60 min. Podawać z czystym sokiem pomidorowym.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ŻEBERKA

Składniki:
1 kg żeberek, 1\4 wina ze śliwek, 1 łyżeczka przyprawy chińskiej "5 smaków",
2 łyżki oleju sojowego, 1\2 pęczka szczypiorku, 12 dag sosu śliwkowego, 3
łyżki sosu worcester, sól

Wino wymieszać z chińską przyprawą. Powstałą marynatą zalać żeberka i
odstawić na h w chłodne miejsce. Następnie wyjąć mięso i osuszyć papierowym
ręcznikiem.
Usmażyć na oleju, lekko oprószyć solą. Na koniec smażenia dodać marynatę,
sosy: śliwkowy i worcester, mieszając podgrzać.
Dodać posiekany szczypiorek.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA A LA ELTON JOHN

Składniki:
2 ząbki czosnku sprasowanego, 1 łyżka imbiru mielonego, 4 łyżki oliwy, 55 ml
sosu sojowego, 2 łyżki miodu, sok z cytryny, 1 szkl. białego wina, pieprz

Wszystko wymieszać w naczyniu do pieczenia i ułożyć żeberka. Niech uzyskany
sos wszędzie na żeberkach się znajdzie. Przykryć i 2 godziny marynować. Piec
ustawić na 170 st. i piec żeberka 1 1\2 h.
Ostatnie 1\2 h. zdjąć przykrywkę z naczynia, żeby marynata się zapiekła.
Dobre ze smażonymi ziemniaczkami i sałatą.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA DUSZONE

Składniki:
1 kg żeberek wieprzowych, 3 średnie cebule, 2 kwaszone ogórki, 3 łyżki mąki,
tłuszcz, majeranek, sól

Żeberka podzielić na porcje, posolić, oprószyć mąką i obrumienić na tłuszczu.
Przełożyć do rondla, dodać podsmażoną cebulę, podlać wodą i dusić. Gdy będą
miękkie, zagęścić zasmażką z mąki i tłuszczu, dodać kwaszone ogórki (obrane i
pokrojone w drobną kostkę). Doprawić solą i majerankiem. Podawać z
ziemniakami piure.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA NA OSTRO 180°C

Składniki dla 6 osób:
1 i 1\2 kg żeberek wieprzowych, 2 roztarte ząbki czosnku, 3 łyżki smalcu, 3
cebule pokrojone w plasterki, 1 posiekany ząbek czosnku do sosu, 1 szkl.
ketchupu, 2 łyżki octu 10%, 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku, 1
\2łyżeczki przyprawy chilli lub ostrej papryki, 1 łyżka cukru, 1 szklanka
wody, &frac12; kostki rosołowej, 1\2 łyżeczki soli, 1\4 łyżeczki pieprzu, 1
\2łyżeczki zmielonej gorczycy lub 1 łyżeczka musztardy

Żeberka pokrajać na porcje, natrzeć czosnkiem, odstawić na noc. Następnego
dnia mięso obrumienić na mocno rozgrzanym smalcu, przełożyć do małej
brytfanny, obłożyć plasterkami cebuli. Pozostałe składniki wymieszać, polać
mięso i cebulę. Piec pod przykryciem około 1 &frac12; h.
Podawać z przysmażonymi ziemniakami lub frytkami i surówką z kapusty.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA PIECZONE

Składniki:
1 kg żeberek wieprzowych, 3 ząbki czosnku, 1 łyżka miodu, 1\2 łyżeczki
pieprzu, 1\2 łyżeczki przyprawy chińskiej - 5 smaków ( można ją zastąpić
[...]

Następnie ułożyć je w żaroodpornym naczyniu, wlać &frac12; szklanki wody i wstawić
do piekarnika nagrzanego do temperatury190-200&ordm;C, piec 30 minut, następnie
odwrócić je na drugą stronę i piec kolejne 30 minut. Podczas pieczenia
polewać co 10 minut wytworzonym sosem.
[...]

ŻEBERKA W JARZYNCE

Składniki:
8 żeberek wieprzowych (po 15 dag), 2 puszki (po 425 ml) kukurydzy, 2 szklanki
rosołu (instant), 4 łyżki oleju, 3-4 łyżki miodu, 2 łyżki masła lub
margaryny, łyżka mąki ziemniaczanej, pęczek koperku, sól, biały pieprz

Opłukać żeberka w zimnej wodzie i dokładnie osuszyć w czystej ściereczce.
Mocno rozgrzać olej w płaskim rondlu. Natrzeć żeberka solą z białym pieprzem,
podsmażyć z obu stron na brązowy kolor. Podlać gorącym rosołem, przykryć,
dusić na małym ogniu 45-60 minut. Dobrze osaczyć kukurydzę na sitku. Umyć i
osuszyć koperek, drobno pokroić. Rozgrzać tłuszcz na patelni, podsmażyć na
nim osaczoną kukurydzę. Wyjąć żeberka z rondla, odłożyć w ciepłe miejsce.
Wymieszać miód i koperek z sosem ze smażenia, zagotować. Rozprowadzić mąkę
ziemniaczaną o-drobiną wody, zagęścić sos. Ponownie krótko zagotować, ciągle
mieszając. Doprawić do smaku solą i białym pieprzem. Przełożyć kukurydzę na
duży półmisek, ułożyć na niej żeberka. Polać potrawę przygotowanym sosem.
Żeberka te są doskonałe tak z bagietką, jak i z piure ziemniaczanym.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA W KAPUŚCIE

Składniki:
1 kg ładnie uciętych żeberek wieprzowych, 1 główka kapusty, 1 łyżeczka
koncentratu pomidorowego, 2 łyżki mąk, tłuszcz do smażenia, majeranek, sól,
pieprz

Żeberka opłukać w zimnej wodzie, podzielić tak, aby w każdej porcji były po
dwie kostki, posolić, odstawić na 2 h. Następnie obtoczyć w mące i smażyć z
obu stron na rozgrzanym tłuszczu.
Przełożyć żeberka do płytkiego rondla, podlać wodą i udusić. Z wystudzonych
porcji usunąć kości. Kapustę sparzyć (jak na gołąbki), wyciąć zgrubienia z
ogonka liściowego. Każdą porcję starannie zawinąć w liść kapusty. Na każdym
żeberku można też położyć usmażoną cebulę lub ugotowane i posiekane grzyby,
albo po plasterku pomidora.
Ułożyć pakieciki w płaskim rondlu, podlać wodą i przecedzonym sosem, w którym
dusiły się żeberka. Dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego i dalej dusić, aż
liście będą miękkie.
Gorące żeberka podawać z ziemniakami lub kluskami śląskimi i surówką z
ogórków kwaszonych i pora.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA W SOSIE ŚMIETANOWYM Z CHILLI I OCZYWIŚCIE Z KAKAO

Składniki:
1 kg ślicznych, chudych żeberek z małą ilością kości, zaś z dużą ilością
mięsa; 1 łyżeczka kakao, 1 łyżka mąki, 1\2 łyżeczki mielonego kminku, 1\2
łyżeczki czerwonej ostrej papryki w proszku, &frac12; łyżeczki suszonego oregano, 1
szkl. wody, 2 łyżki miodu, 4 łyżki gęstej i kwaśnej śmietany, sól, świeżo
zmielony pieprz

Żeberka nacieram solą i pieprzem i wstawiam do piekarnika nagrzanego do 200°C
i piekę do ślicznego zrumienienia - trwa to ok. 25-30 minut. W czasie
pieczenia, stopniowo odlewam z nich wyciekający tłuszcz.
Kiedy żeberka nabierają pięknej barwy i mocne kruchości przygotowuję sos:
mieszam dokładnie ze sobą kakao, mąkę, kminek, paprykę, oregano, sól, pieprz,
miód i wodę. Tak przygotowanym sosem polewam żeberka w piekarniku, obniżam
temperaturę do 180°C i piekę je jeszcze ok. 30-40 minut - czyli do momentu,
kiedy będą miękkie a sosu sporo ubędzie.
Żeberka wyjmuję z piekarnika i tnę na ładne kawałki i układam na talerzu. Sos
z pieczenia wlewam do rondelka, dodaję śmietanę i doprowadzam do zagotowania.
Próbuję - ale raczej na pewno nie wymaga doprawiania. Sosem polewam żeberka
na talerzu, zaś jego resztę podaję w sosjerce.
Jako element dekoracyjny służą ćwiartki cytryn, lub w wersji ekskluzywnej
limonek. Chrupie się takie żeberka wyśmienicie z tortillami oczywiście, ale
również są smakowite z ryżem, czy z ziemniakami pieczonymi. Myślę nawet, że z
ziemniakami są najlepsze.... Koniecznie trzeba takie żeberka popić piwem
zimnym mocno.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA W WINIE 200°C

Składniki (4 porcje):
1 kg żeberek wieprzowych, 2 szkl. białego (lub różowego) wytrawnego wina, 50
dag ziemniaków, po 25 dag marchewki i selera, 15 dag pora, 2 średnie cebule,
2 łyżki oleju, 5 ziarenek pieprzu, 5 jagód jałowca. 5 ziarenek ziela
angielskiego, sól, słodzik, ocet

Żeberka opłukać, osuszyć, pokroić na mniejsze kawałki. Rozgrzać mocno olej w
brytfance, podsmażyć żeberka na złoty kolor. Dodać pokrojoną w cienkie
plastry cebulę, przez chwilę smażyć razem z mięsem.
Wino wymieszać z octem, doprawić solą oraz słodzikiem. Dodać ziele
angielskie, pieprz i jagody jałowca, polać składniki w brytfance. Przykryć,
wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika. Piec 40 min. Wyłożyć (do góry
nogami) na okrągły półmisek, dookoła umieścić gorące warzywa.
Wszystkie warzywa dokładnie oczyścić, opłukać, pokroić na małe kawałki.
Wrzucić do żeberek, przykryć, ponownie wstawić do piekarnika. Piec całość w
tej samej temperaturze jeszcze 25 minut.

Czas przygotowania: 35 min. (bez czasu oczekiwania),

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA WIEPRZOWE Z ESTRAGONEM

Składniki:
4&#8212;8 żeberek w całości, 1 pęczek estragonu, 1 kieliszek białego wina lub tyleż
octu, 2 puszki (małe) groszku, 1\2 kg marchewki, 3 dkg masła, sól, pieprz, 1
kostka cukru, 1 pęczek zielonej pietruszki

Po umyciu mięsa, naszpikować je liśćmi estragonu, posolić, posypać pieprzem i
piec w średnio gorącym piekarniku, bez dodatku tłuszczu. Po 15 min. dodać
troszkę tłuszczu, polać winem i odrobiną wody. Dodać do sosu kilka listków
estragonu i dalej piec - w sumie 35 minut na każdy kg mięsa).
Osobno w rondlu rozgrzać masło (nie rumienić) i rzucić na nie dobrze
odsączony groszek. Dodać ugotowaną marchewkę, pokrajaną w kostkę i kilka
liści estragonu. Na maleńkim ogniu dusić około 10 minut.
Gdy mięso będzie gotowe, dodać do sosu (można go przelać przedtem przez sito)
posiekaną natkę i posiekany drobniutko estragon. Wyłożyć mięso na półmisek,
polać tym sosem. Osobno podać w salaterce groszek z marchewką, do
smaku pocukrzony i osolony.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŻEBERKA WYKWINTNE

Składniki:
1 kg chudych żeberek wieprzowych, 1 szklanka wiśniówki, 4 łyżki przyprawy do
zup, 1/3 szklanki cukru

Żeberka podzielić na niewielkie porcje, ułożyć w garnku, zalać wiśniówką i
przyprawą do zup wymieszaną z cukrem. Potrawę przykryć szczelnie pokrywą i
wstawić do większego naczynia z gorącą wodą tak, aby garnek z żeberkami był
zanurzony w niej do połowy. Gotować na bardzo małym ogniu około 4 godz.
pilnując, aby oba garnki były szczelnie przykryte, a wrzenie wody nie
ustawało (do przyrządzania tej potrawy świetnie nadaje się forma budyniowa).
Podawać z ryżem na sypko i surówką.

``````````

ŻEBERKA Z RUSZTU MARYNOWANE W PIWIE

Składniki:
1 kg chudych żeberek wieprzowych, sól, świeżo zmielony pieprz
Marynata:
1 1\2 szklanki jasnego piwa, 4 liście laurowe, 1 łyżka majeranku, 1 łyżeczka
kminku, 1\2 łyżeczki rozmarynu, kilka ziaren jałowca
Sos do smarowania:
1\2 szklani jasnego piwa, 3 łyżki oleju, 2 ząbki czosnku, sól

Żeberka dokładnie umyć, osuszyć, pokroić na porcje, oprószyć solą i pieprzem.
Zamarynować żeberka: mięso układać warstwami w naczyniu, każdą warstwę
posypać roztartymi ziołami, dodać pokruszone liście laurowe i jałowiec. Zalać
piwem, tak aby pokryło ono mięso, i odstawić mięso do lodówki na 24 h.
Następnie żeberka wyjąć i wytrzeć z marynaty.
Przygotować sos: czosnek obrać, posiekać, rozetrzeć z solą, wymieszać z
piwem, wlać olej, powtórnie wymieszać.
Żeberka posmarować sosem i ułożyć na ruszcie. Piec z dwóch stron na złoty
kolor, kilkakrotnie przewracając i smarując sosem w miarę potrzeby. Podawać z
pieczonymi ziemniakami i surówką.

Pozdrawiam, Akulka

1. Data: 2003-01-17 18:49:34

Temat: Re: (P) długie
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl>

Witam i wklejam kilka przepisów:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KORONA Z ŻEBEREK

Pozdrawiam, Akulka
++++++++++++++++++++++++

Witam, czy chcesz powiedziec, ze wszystkie podawane wyzej przepisy sa Twojego
autorstwa?
Barbara

---

1. Data: 2003-01-18 01:10:49

Od: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) napisał(a):

> [...]
>
> Pozdrawiam, Akulka
> ++++++++++++++++++++++++
>
> Witam, czy chcesz powiedziec, ze wszystkie podawane wyzej przepisy sa

NIe, zwrot "wklejam" oznacza, że wklejam przepisy jakie mam. Nigdzie nie
mówiłam, że podaję swoję, a Igor chciał przepisy - nic nie mówił, że chce
tylko autorstwa grupowiczów.

Ludzie, czy wy macie jakąś fobie dotyczącą autorstwa? Chyba przestanę sie
odzywać, bo to forum robi sie czasami niesmaczne, zwłaszcza nagonki na ludzi.
Wg mnie to mało apetyczne - ale może ktoś lubi zaostrzac smak kąśliwymi
uwagami.

Do grupy - mówiłam już, że jestem początkująca, przy swoim powitaniu - więc
raczej mało przepisów, które podaję lub podam będzie mojego autorstwa.
Pozdrawiam.

Ludzie - trochę luzu.

1. Data: 2003-01-18 21:18:52

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Akulka " <s...@N...gazeta.pl>

[...]
[...]
Ludzie - trochę luzu.
+++++++++++++++++++=

Zapewne byloby wiecej luzu, gdybys w sposob bezprzykladnie zlosliwy nie zaczela
krytykowac stosunku grupowiczow do przepisow
Magdaleny B.
Sama sobie jestes winna :-)
Barbara

---