Ziemia kwaśna czy zasadowa ?

1. Data: 2006-10-25 21:03:40

Temat: Ziemia kwaśna czy zasadowa ?
Od: "Mamut" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Mam problem z określeniem odczynu gleby na mojej działce. .
Ziemia pokrywa się zielonym nalotem, miejscami wyrasta nawet mech i
skrzyp. Zaobserwowałem marny wzrost niektórych
roślin warzywnych mimo nawożenia. Pomiar odczynu gleby kwasomierzem
glebowym wskazał na jej wysoką zasadowość
w granicach 8 / to skąd ten mech?/. Słyszałem, że jeśli na glebie wyrasta
mech to gleba jest kwaśna i należy ją wapnować.
I dlatego nie wiem czy mam ją odkwasić czy zakwasić?
Zdezorientowany.

2. Data: 2006-10-25 22:18:43

Temat: Re: Ziemia kwaśna czy zasadowa ?
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamut" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> mech to gleba jest kwaśna i należy ją wapnować.
> I dlatego nie wiem czy mam ją odkwasić czy zakwasić?

Cześć! Wywal kwasomierz! Wskazania ph 8 jest praktycznie niemożliwe. Chyba
że masz miód rędzinkę, a to raczej wątpliwe. Daj do Stacji kwarantanny
przebadać glebę (konkretnie ph). Kosztuje to naprawdę niewiele, a masz pewny
pomiar.

Pozdrawiam Johnny

3. Data: 2006-10-26 02:11:54

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Mamut wrote:
> [...]
> wyrasta mech to gleba jest kwaśna i należy ją wapnować.
> I dlatego nie wiem czy mam ją odkwasić czy zakwasić?

Raczej dać więcej światła. Mech lubi cień.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-10-26 09:36:57

Od: "Mamut" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

johnny <j...@p...pl> pewnego razu wytukał:

> [...]
> Chyba że masz miód rędzinkę, a to raczej wątpliwe. Daj do Stacji
> kwarantanny przebadać glebę (konkretnie ph). Kosztuje to naprawdę

Dzisiaj zbadałem tą ziemię pH metrem laboratoryjnym. Zmieszałem z wodą i
przefiltrowałem przez sącek. Wyszło mi od 7.3 do 8 w zależności skąd pobrana
próbka. Nie wiem czy taka metoda jest wiarygodna, ale mnie sie wydaje ze
tak. Jak na działce kopie się dołki to natrafia się na warstwę dość zbitego
wapna. Wygląda jakby kiedyś był tam dół na wapno, albo wysypano jakieś gruzy
i przysypano ziemią.

Ile kosztuje taka analiza i gdzie można cos takiego w Warszawie zrobić.
Wyszukałem stacje kwarantanny ale nie ma takiej w moim miescie.
--
pozdrawiam __ ______
[ Konrad_pl{at}poczta.fm ] / |/ / _\_

5. Data: 2006-10-26 09:51:59

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mamut" <k...@p...fm> napisał w
> Wyszukałem stacje kwarantanny ale nie ma takiej w moim miescie.

Na pewno jest w Twoim mieście...

http://www.piorin.gov.pl/

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

6. Data: 2006-10-26 09:57:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mamut" <k...@p...fm> wrote in message

> [...]
> zbitego
> wapna. Wygląda jakby kiedyś był tam dół na wapno, albo wysypano jakieś

I masz odpowiedź - odczyn pH równy 7 jest uznany za neutralny, reszta tutaj:
http://www.sciaga.pl/tekst/2086-3-odczyn_ph
Tutaj stacja w Białymstoku
http://www.oschrbialystok.internetdsl.pl/cennik.htm
A tu krajowa i adresy i telefony - także w Warszawie:
http://schr.bip.nor.pl/?aid=5

7. Data: 2006-10-26 12:28:39

Od: "Mamut" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> pewnego razu wydukał:
> Użytkownik "Mamut" <k...@p...fm> napisał w
> Na pewno jest w Twoim mieście...
> http://www.piorin.gov.pl/

Prawie. Jest w Wesołej pod Warszawą. Dla mnie to spora wyprawa, jak są
czynni do 16-tej to małe szanse zebym zdążył.
Dzięki

8. Data: 2006-10-26 12:52:22

Od: "Mamut" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> pewnego razu wystukał:

> A tu krajowa i adresy i telefony - także w Warszawie:
> http://schr.bip.nor.pl/?aid=5

Dzięki. Szkoda, że jest w miejscu słabo dostępnym.
Zresztą okazuje się, że pH dobrze sprawdzałem - http://tnij.org/l96

No to mam problem. Ziemia jest lekko zasadowa (średnio 7.6). Skąd sie to
mogło wziąść, od tego wapna pod ziemią ? Tak by dysocjowało do góry ? Ew.
poprzedni właściciel za duzo wapnował.
Większość roslinek, ktore chce uprawiac (porzeczka, agrest, malina,
winorośl) lubi pH koło 6.
Co teraz zrobić, zostawic jak jest, rośliny sobie poradzą czy może czymś
posypać. Podobno nawozy siarkowe (siarczan amonu, potasu) obniżają pH.

9. Data: 2006-10-26 14:33:04

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> posypać. Podobno nawozy siarkowe (siarczan amonu, potasu) obniżają pH.

Siarczan amonu na wiosnę i ewentualnie co jakiś czas do końca lipca.

10. Data: 2006-10-26 16:40:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ehqb4j$jmm$1@news.onet.pl Mamut
<k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> Co teraz zrobić, zostawic jak jest, rośliny sobie poradzą czy może
> czymś posypać. Podobno nawozy siarkowe (siarczan amonu, potasu)

Hejka. Wymienione przez Ciebie rośliny na pewno poradzą sobie z tym
odczynem gleby (praktycznie zbliżonym do obojętnego). Ponieważ widzę żeś
strasznie przejęty ;-) to zakup kilka worków torfu wysokiego i gdy wykopiesz
dołek by posadzić krzaczora, to po wsadzeniu zasyp go ziemią wymieszaną z
tym torfem. :-)
Pozdrawiam melanżowo Ja...cki

chwalipięta
Klon tatarski w Krakowie?