pytanko

1. Data: 2006-10-25 07:50:12

Temat: pytanko
Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

chciałam przenieść irysy , czy moge je jeszcze wykopać i przezimować
kłącza w chłodnym , ciemnym miejscu czy lepiej na wiosne po prostu
przesadzić ?

pozdr Magda

2. Data: 2006-10-25 08:28:16

Temat: Re: pytanko
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> witam
>
> chciałam przenieść irysy , czy moge je jeszcze wykopać i przezimować
> kłącza w chłodnym , ciemnym miejscu czy lepiej na wiosne po prostu
> przesadzić ?

Wiosną, jak najwcześniej.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-10-25 09:53:01

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiosną, jak najwcześniej.
>

> dzięki bardzo

pozdr Magda

4. Data: 2006-10-25 11:18:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ehn4tt$23u$1@opal.futuro.pl Meg
<m...@N...pl> napisał(a):

> chciałam przenieść irysy , czy moge je jeszcze wykopać i przezimować
> kłącza w chłodnym , ciemnym miejscu czy lepiej na wiosne po prostu
> przesadzić ?

Hejka. Najlepiej kłącza kosaćców przesadzać w sierpniu. :-) Ale można
też wiosną oraz jesienią. Kłącza irysów są bardzo odporne i żywotne.
Potrafią przeżyć nawet kilka miesięcy wyrzucone na śmietnik. Przesadzałem
już nawet irysy kwitnące i też nic im się nie stało. Zauważyłem, że jedyne
co im szkodzi to zbyt głebokie sadzenie oraz przetrzymywanie kłączy w worku
foliowym, bo gniją. :-(
Pozdrawiam całorocznie Ja...cki

5. Data: 2006-10-25 13:30:12

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> już nawet irysy kwitnące i też nic im się nie stało. Zauważyłem, że jedyne
> co im szkodzi to zbyt głebokie sadzenie oraz przetrzymywanie kłączy w

Ooo!!! Taka praktyczna wiedza jest najcenniejsza dla grupowiczów.
Uczmy się na błędach, oby nie na własnych :-).
Pozdrawiam dy(t)aktycznie - Jagoda

6. Data: 2006-10-25 18:02:54

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
Zauważyłem, że jedyne
> co im szkodzi to zbyt głebokie sadzenie oraz przetrzymywanie kłączy w worku
> foliowym, bo gniją. :-(
> Pozdrawiam całorocznie Ja...cki

Rekord wynosi 2 lata w worku foliowym (niespecjalnie szczelnie
zawiązanym)w zapomnianej części ogrodu. Po dwóch zimach posadzone bez
wiary zaczęły kwitnąc w drugim roku po posadzeniu. Nie wiem, czy
wszystkie przed posadzeniem były żółte, czy to efekt hibernacji.
Otrzymany ciemny irys od SylwiS posadzony pieczołowicie od razu kwitł
tego samego roku i nie był żółty.
--
michalina

7. Data: 2006-10-25 20:38:47

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
Najlepiej kłącza kosaćców przesadzać w sierpniu. :-)

Bardziej bym się skłaniał ku lipcowi. W każdym razie zaraz po zakończeniu
kwitnięcia.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

8. Data: 2006-10-25 20:47:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dirko wrote:
> Najlepiej kłącza kosaćców przesadzać w sierpniu. :-)
>
> Bardziej bym się skłaniał ku lipcowi. W każdym razie zaraz po zakończeniu
> kwitnięcia.

A kiedy przesadzałeś, naprawdę w lipcu? bo ja zawsze w sierpniu i kwitły w
następnym roku niezawodnie. Wiosną ruszałam w tym roku z konieczności.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

9. Data: 2006-10-26 08:28:57

Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> [...]
>
> A kiedy przesadzałeś, naprawdę w lipcu? bo ja zawsze w sierpniu i
> kwitły w następnym roku niezawodnie. Wiosną ruszałam w tym roku z

Prawde mówiąc nie patrzę w kalendarz, a na to czy zakończyły kwitnąć.
Wydaje mi się że ten termin to lipiec. W tym roku też ruszyłem wiosną i nie
zakwitły.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net
www.sklep.oczkowodne.net

10. Data: 2006-10-26 16:46:13

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ehprl7$ic1$1@atlantis.news.tpi.pl AurorA
<o...@o...pl> napisał(a):

> Prawde mówiąc nie patrzę w kalendarz, a na to czy zakończyły kwitnąć.
> Wydaje mi się że ten termin to lipiec. W tym roku też ruszyłem
> wiosną i nie zakwitły.
> --
Hejka. Dzisiaj po południu sąsiadka zawołała nas na swoja działkę, żeby
pokazać irysa, który właśnie wykształcił okazały pąk kwiatowy. Lada chwila
rozkwitnie. :-)
Pozdrawiam dygresyjnie Ja...cki

Urodlin i persymona - pytania
przesadzić berberysa?