fikus lirolistny ???

1. Data: 2006-10-24 20:00:34

Temat: fikus lirolistny ???
Od: "chesel" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam w domu pieknego fikusa lirolistnego, ktory dorosl juz do sufitu. W
zwiazku z tym mam pytanie: czy mozna obciac czubek tej rosliny i czy odciety
koniec mozna jeszcze ukorzenic i wsadzic do innej donicy?
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam,

Kasia

2. Data: 2006-10-24 21:21:50

Temat: Re: fikus lirolistny ???
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chesel" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odciety
> koniec mozna jeszcze ukorzenic i wsadzic do innej donicy?

Możesz , z tym że lepsza pora na ukorzenianie roślin jest wiosną .

Pozdrawiam TeresaR

3. Data: 2006-10-25 11:38:54

Od: "chesel" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz , z tym że lepsza pora na ukorzenianie roślin jest wiosną .

Dziekuje.
A lepiej ukorzenic w wodzie czy od razu do ziemi?

4. Data: 2006-10-25 11:55:13

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziekuje.
> A lepiej ukorzenic w wodzie czy od razu do ziemi?

Do ziemi z ukorzeniaczem .
Ze względu na dość duże liście i trudność zrobienia osłonki ,
możesz trochę dolne przyciąć .

Pozdrawiam TeresaR

5. Data: 2006-10-25 18:04:59

Od: "chesel" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do ziemi z ukorzeniaczem .
> Ze względu na dość duże liście i trudność zrobienia osłonki ,
> możesz trochę dolne przyciąć .

Bardzo dziekuje!

6. Data: 2006-10-28 20:21:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Do ziemi z ukorzeniaczem .
> Ze względu na dość duże liście i trudność zrobienia osłonki ,
> możesz trochę dolne przyciąć .

Masz na mysli okrycie foliowe? (oslonka)
Przyjmie sie i bez tego. Mozna tez w wodzie tylko trzeba zaciemnic dolna
czesc pedu, zanurzona w wodzie. Najlepiej owinac szczelnie pojemnik z woda
folia aluminiowa (szczegolnie jesli bedzie szklany).
Lepiej wykonac to wiosna ale mozna i teraz. Temperatura pokojowa (ale lepiej
nieco wyzsza) i duzo swiatla beda pomocne.

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-10-28 21:07:33

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Masz na mysli okrycie foliowe? (oslonka)

Tak.

> Przyjmie sie i bez tego. Mozna tez w wodzie tylko trzeba zaciemnic dolna
> czesc pedu, zanurzona w wodzie. Najlepiej owinac szczelnie pojemnik z woda
> folia aluminiowa (szczegolnie jesli bedzie szklany).

Tu masz i nie masz racji :-) Jeżeli ukorzeniać teraz , to jednak lepiej w
glebie, w wodzie o tej porze zagniwac bedzie .A osłonkę jednak polecam ze
względu na duże liście i duże odparowywanie wody .

Lepiej wykonac to wiosna ale mozna i teraz. Temperatura pokojowa (ale
lepiej
> nieco wyzsza) i duzo swiatla beda pomocne.

Uważam że nie ta pora , bo nie te siły witalne .
W styczniu , już można zacząć szaleć z sadzonkami .

Pozdrawiam TeresaR

8. Data: 2006-10-28 21:33:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Uważam że nie ta pora , bo nie te siły witalne .
> W styczniu , już można zacząć szaleć z sadzonkami .

W dobrych warunkach figowce rosna na okraglo :)

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2006-10-28 21:46:39

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> W dobrych warunkach figowce rosna na okraglo :)

Mówisz o dobrych to masz chyba na myśli , warunki naturalne albo oranżerię .
Tu zgodzę się , że wtedy rosną na okrągło :-)

Pozdrawiam TeresaR

10. Data: 2006-11-06 06:24:22

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odciety
> koniec mozna jeszcze ukorzenic i wsadzic do innej donicy?

Ukorzeniałam w wodzie - korzenie puszcza jak szalone.
Pozdrav.Rene

Rafałom ...
srebrnoszara roślina
Projekt Ogrodu