Zioła

1. Data: 2005-11-14 21:10:39

Temat: Zioła
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie z jakich ziół jest zrobiona Becherovka?
Rozpoznaję tylko cynamon, pozostałych nie mogę poznać,
nigdzie nie znalazłem receptury.
Pozdrawiam.Mirzan

2. Data: 2005-11-14 22:03:38

Temat: Re: Zioła
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:7d1a.000001e0.4378fd4f@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Czy ktoś wie z jakich ziół jest zrobiona Becherovka?
> Rozpoznaję tylko cynamon, pozostałych nie mogę poznać,
> nigdzie nie znalazłem receptury.

Hejka. "Przechowywaną w sejfie recepturę (niezmienna od dwustu lat)
znają dwaj zaufani pracownicy. Spotykają się raz w tygodniu. Wtedy odbywa
się ważenie i mieszanie ziół i korzeni. Mieszankę wsypuje się do worków i na
tydzień zanurza w kadziach z alkoholem. Powstałą esencję rozlewa się do
dębowych beczek, dzięki którym zyskuje charakterystyczny smak i złocisty
kolor. Po dodaniu do ekstraktu wody i cukru przez dwa miesiące alkohol
leżakuje i dojrzewa. A zanim trafi do butelek, jest jeszcze raz mieszany."
Pozdrawiam poufnie Ja...cki

3. Data: 2005-11-15 08:48:31

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Czy ktoś wie z jakich ziół jest zrobiona Becherovka?
> Rozpoznaję tylko cynamon, pozostałych nie mogę poznać,
> nigdzie nie znalazłem receptury.

Dodaj imbir i piołun oraz większość ziół rosnących w okolicy Karlovych
Varów [tfuj].
Po co ci coś co nie nadaje się do picia ani do smarowania?
pozdr. Jerzy

Wystawa Storczyków w Łodzi - 2005
prinsepie
Konkurs Świąteczny