Zioła na parapet.

1. Data: 2005-05-08 17:34:41

Temat: Zioła na parapet.
Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - chciałbym udekorować swoje okno kuchenne ziołami.
Tylko zupełnie nie wiem, co oprócz bazylii można zasdzić.
Przed ślubem wszystko było jasne bo sadzone było u rodziców w ogrodzie,
ale teraz mam do dyspozycji tylko okno kuchenne.

Co polecacie ???
Dodam tylko, że to wschodnie okno.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

2. Data: 2005-05-08 18:57:42

Temat: Re: Zioła na parapet.
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki napisał(a):
> [...]
> Przed ślubem wszystko było jasne bo sadzone było u rodziców w ogrodzie,
> ale teraz mam do dyspozycji tylko okno kuchenne.

Ja na oknie zachodnim mam bazylię, tymianek, kolendrę, lubczyk, curry i
takie małe ostre papryczki. Aha, jeszcze mietę, ale mi zdziczała. I
rzeżuchę wysiewam. Swego czasu szczypior. Zresztą, czego ja tam już nie
miałam :) Pokombinuj, nasiona tanie :)

tapta
GG:4082847

3. Data: 2005-05-08 20:03:54

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

tapta napisał(a):

> [...]
> takie małe ostre papryczki. Aha, jeszcze mietę, ale mi zdziczała. I
> rzeżuchę wysiewam. Swego czasu szczypior. Zresztą, czego ja tam już nie

Zawsze myślałem, że curry to mieszanka przypraw...

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

4. Data: 2005-05-08 20:22:06

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Artur Nowacki wrote:

> Zawsze myślałem, że curry to mieszanka przypraw...

jeszcze gorzej: curry to potrawa. Mieszanka służy do przygotowania tej
potrawy. Choć w międzyczasie żyje swoim życiem.
A ziołem curry jest czasem nazywana kurkuma.

Waldek

5. Data: 2005-05-09 06:28:42

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> napisał w wiadomości

> Zawsze myślałem, że curry to mieszanka przypraw...

no widzisz? kazdego dnia dowiadujesz sie czegos nowego

http://www.asiafood.org/glossary_2.cfm?wordid=3260
http://www.agriculture-industry-india.com/spices/cur
ry-leaf.html

--
pzdr
marta

6. Data: 2005-05-09 09:27:40

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-05-08 19:34:41 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Artur Nowacki* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Przed ślubem wszystko było jasne bo sadzone było u rodziców w ogrodzie,
> ale teraz mam do dyspozycji tylko okno kuchenne.

Ja mam bazylię, tymianek, oregano, rozmaryn, lubczyk i miętę.

Jeśli się zdecydujesz na miętę to sadź ją w osobnej doniczce, korytku, bo
rozrasta się niemożebnie, i nie da szans przezycia innym ziołom.

Szczypiorek się nie sprawdził.

Kiedyś miałam koperek, też sobie radził w warunkach doniczkowych.

--
Lia

7. Data: 2005-05-09 09:44:12

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok napisał(a):

> jeszcze gorzej: curry to potrawa. Mieszanka służy do przygotowania tej
> potrawy. Choć w międzyczasie żyje swoim życiem.
> A ziołem curry jest czasem nazywana kurkuma.

Kurczę, kupiłam to pod nazwą curry i uzywam tego jako ziela, a z kurkumy
używa się kłączy ponoć. No i teraz sama nie wiem co ja mam na oknie... Z
wyglądu przypomina trochę rozmaryn, liście mają podobny kształt, tylko
mają bardziej intensywnie zielony kolor i gęściej rosną... Nie mogę
wygooglać żadnego zdjęcia... Ma ktoś może pomysł co to może być w takim
razie?

tapta
GG:4082847

8. Data: 2005-05-09 14:53:15

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:

> [...]
> mają bardziej intensywnie zielony kolor i gęściej rosną... Nie mogę
> wygooglać żadnego zdjęcia... Ma ktoś może pomysł co to może być w takim

Moze masz helichrysum italicum, ktorego zmiazdzone liscie pachna
zupelnie tak, jak curry.

http://web.axelero.hu/arbix/fuszer/photos/helichrysu
m-italicum-1b.jpg

MB

9. Data: 2005-05-09 16:07:32

Od: Zenon Grodzki <z...@l...blaszak.dom> szukaj wiadomości tego autora

tapta w news:<d5lnk9$jci$1@nemesis.news.tpi.pl> pisze:
> Ja na oknie zachodnim mam (...) takie małe ostre papryczki.

Mogłabyś napisać trochę więcej o tym? Wysiewałaś, czy kupiłaś gotowca?
Jak się sprawuje?

Pozdrawiam,
Zenon Grodzki

10. Data: 2005-05-09 19:44:59

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zenon Grodzki napisał(a):

> Mogłabyś napisać trochę więcej o tym? Wysiewałaś, czy kupiłaś gotowca?
> Jak się sprawuje?

Dostałam nasionka od kogoś (nie wiem, czy ten ktoś miał to ze sklepu czy
z nasion), wysiałam i... rośnie :) Ja to hoduję jednorocznie, mój tata
traktuje to jako odmianę wieloletnia i też mu rośnie. Zbieram dojrzałe
papryczki, nasiona biorę na nasionka, a papryczki suszę. Raz mój mąż
zrobił je jako sos z pomidorami i cebulą i tez było pyszne. Mamy zamiar
je jeszcze spróbowac ukisić. Ogólnie polecam, bo doprawdy niezła
przyprawa. I ładna :)

tapta
GG:4082847

Przypalone kotlety mielone-dlaczego???