jajka

1. Data: 2005-05-08 10:43:49

Temat: jajka
Od: Pawel Janik <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatku witam wszystkich grupowiczow!
(pierwszy moj post na grupe, raczej czytam, niz sie udzielam :).

Teraz moj problem. Jajka, a dokladniej duzo jajek. Mam rodzinke na wsi, i
tak sie zlozylo, iz w kuchni lezy mi kolo 60 sztuk.

Do czego smacznego mogę użyć takiej ilosci jajek? Może jakiś obiad, może
jakaś sałatka? (do pieczenia nie mam warunków....).

I drugie pytanie, ile jajko jest w stanie wytrzymać, zanim się zepsuje? W
lodowce nie zmieszczą się wszystkie, a nie chciał bym zmarnować.

pozdrawiam,
Paweł Janik

2. Data: 2005-05-08 12:20:37

Temat: Re: jajka
Od: Patrycja <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Janik napisał(a):

> Do czego smacznego mogę użyć takiej ilosci jajek? Może jakiś obiad, może
> jakaś sałatka? (do pieczenia nie mam warunków....).

Na śniadanko (lub kolację) :
4-5 jajek ugotowanych na twardo
majonez
śmietana
koperek
pieprz

jajka zetrzeć na grubych oczkach na tarce, dodać majonez, śmietanę i
drobno posiekany koperek wg uznania, doprawić pieprzem do smaku.

Patrycja

"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

3. Data: 2005-05-08 13:22:42

Od: mojra <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Janik wrote:
> [...]
>
> I drugie pytanie, ile jajko jest w stanie wytrzymać, zanim się zepsuje? W
> lodowce nie zmieszczą się wszystkie, a nie chciał bym zmarnować.

Witam,
Jesli masz blisko na Podlasie, dostarcz całą kopę do wsi, gdzie robią
sękacze (baumkucheny). Będzie wysoki jak drzewo, pyszny i może długo
stać, przechowywany prawidłowo, nie zeschnie się.

mojra

4. Data: 2005-05-08 14:43:47

Od: Pawel Janik <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mojra wrote:

> Jesli masz blisko na Podlasie, dostarcz całą kopę do wsi, gdzie robią
> sękacze (baumkucheny). Będzie wysoki jak drzewo, pyszny i może długo
> stać, przechowywany prawidłowo, nie zeschnie się.

hej!

brzmi super, jednak do podlasia daleko. A takie cudo, o którym piszesz,
tylko w telewizji widziałem :(...a rzeczywiscie musi byc pyszne!

pozdrawiam,
Paweł Janik

5. Data: 2005-05-08 14:52:07

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do czego smacznego mogę użyć takiej ilosci jajek? Może jakiś obiad, może
> jakaś sałatka? (do pieczenia nie mam warunków....).

Jeśli nie masz warunków do pieczenia u siebie, to możesz zrobić to u
rodzinki na wsi. Zainteresuj sie tym:
http://www.majkowscy.neostrada.pl/kuchnia/polska/c29
.html
http://www.virtuela.de/sekacz.htm !!!!!!!!!!!!!!
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=przepis+na+s%C4%
99kacz&lr=

6. Data: 2005-05-08 14:56:43

Od: "ande" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Janik" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Teraz moj problem. Jajka, a dokladniej duzo jajek. Mam rodzinke na wsi, i
> tak sie zlozylo, iz w kuchni lezy mi kolo 60 sztuk.

Zawsze wkładam do lodówki /do pojemnika na warzywa/. Mieści się
tam dużo jajek, na pewno ponad 60. Jeśli wkładasz świeże, to mogą leżeć
bardzo długo, nawet ze 2 miesiące albo i dłużej.

7. Data: 2005-05-08 14:59:25

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Do czego smacznego mogę użyć takiej ilosci jajek? Może jakiś obiad, może
> jakaś sałatka? (do pieczenia nie mam warunków....).

Zainteresuj się tym:
[...]
Pieczenie możesz wykonać u rodzinki na wsi. Pozdrawiam. Bartek.

8. Data: 2005-05-08 15:05:14

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

ande wrote:

> [...]
> się tam dużo jajek, na pewno ponad 60. Jeśli wkładasz świeże, to mogą
> leżeć bardzo długo, nawet ze 2 miesiące albo i dłużej.

tylko wkładaj jajka niemyte, tylko mechanicznie z kupek oczyszczone.
Mycie jajek skutecznie niszczy warstwę ochronną i przyspiesza znacznie
psucie się jajek.

Wald3k

9. Data: 2005-05-08 15:21:25

Od: Pawel Janik <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> tylko wkładaj jajka niemyte, tylko mechanicznie z kupek oczyszczone.
> Mycie jajek skutecznie niszczy warstwę ochronną i przyspiesza znacznie
> psucie się jajek.

dobrze wiedziec.
choc prawde mowiac nie wpadl bym na pomysl mycia przed wkladaniem do
lodówki :).

pozdrawiam,
Paweł Janik

10. Data: 2005-05-08 15:31:59

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Pawel Janik wrote:

> dobrze wiedziec.
> choc prawde mowiac nie wpadl bym na pomysl mycia przed wkladaniem do
> lodówki :).

kiedyś myto jajka po zebraniu od kur. Efekt: po tygodniu zaczynają
śmierdzieć. Teraz jest to (w EU) zabronione, ale dostałeś "prosto od
krowy", to nie wiadomo, czy nie myte, bo na wsi często jeszcze myją, jak
nie na sprzedaż.

Waldek

garnki?
komunia