kolendra

1. Data: 2005-05-07 20:22:11

Temat: kolendra
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nabyłam doniczkę świeżej kolendry. Pogooglałam i pomiędzy informacjami o
zapachu pluskiew wyłowiłam, że nadawać się jej nać może do: zup, sosów
białych i pomidorowych, kuchni meksykańskiej i kurczaka w pomidorach.
Pewnie nada się do surówek, a po tym, co dziś robił Pascal wnioskuję, ze
do ryby i kotletów rybnych. Ja dodałam ją dziś do elementów z kurczaka
smazonych na patelni bez panierek i w sumie było dobre, choć nie
powalające. Moje pytanie jest następujące: do jakich konkretnie zup
pasuje i do jakich surówek? A może macie jakies swoje przepisy z zielem
kolendry w roli głównej?

tapta
GG:4082847

2. Data: 2005-05-07 23:01:58

Temat: Re: kolendra
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> powalające. Moje pytanie jest następujące: do jakich konkretnie zup
> pasuje i do jakich surówek? A może macie jakies swoje przepisy z zielem
> kolendry w roli głównej?

podrzucam Ci cztery pomysly, moze Ci sie przydadza:

--Salsa

4 duze pomidory
1 mala cebula
2 lyzki kolendry
1 lyzeczka soli
1 male jalape?o

Wszystko pokroic na male kawalki tej samej wielkosci, wymieszac,
odstawic na pol godziny, wymieszac.
Podac z chipsami z tortilli: pokroic tortille na male trojkaty,
przyrumienic je pod opiekaczem, podac cieple.

-- Dodatek do miesnych dan:

Poszatkowana kapuste posypac sola, zgniesc palcami, dodac posiekana
kolendre, rzodkiewki pokrojone w paski, troche pieprzu, skropic lyzka
octu i wymieszac.

-- Zupa chinska

W glebokim talerzu-misce umiescic 3-4 chinskie pierogi (ciasto jak na
polskie pierogi z wrzatkiem - a nadzienie ponizej), troche posiekanej
kolendry i zalac wrzacym rosolem.

Nadzienie do chinskich pierogow:
garsc mielonego wieprzowego miesa
1 lyzka startego swiezego imbiru
1 zabek czosnku
garsc posiekanej chinskiej kapusty
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka octu
szczypta soli
szczypta cukru
1 lyzeczka oleju sezamowego
Wymieszac dokladnie, robic pierogi z ciasta krojonego w kwadraty, jak
duze uszka

-- Zakaska z ciasta ptysiowego

Zrobic ciasto ptysiowe, dodac posiekanych krewetek i kolendry,
wymieszac, smazyc male kulki w glebokim oleju, podac z sosem do maczania.

Sos do maczania
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka octu
1 lyzeczka cukru
2 lyzki wody
wymieszac, podac w malych miseczkach.

3. Data: 2005-05-08 11:10:21

Od: Waldemar Krzok <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

tapta wrote:
> [...]
> powalające. Moje pytanie jest następujące: do jakich konkretnie zup
> pasuje i do jakich surówek? A może macie jakies swoje przepisy z zielem

Do falafli,, znaczy kotlecików z ciecierzycy.

Waldek

4. Data: 2005-05-08 18:20:56

Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tapta" <t...@w...pl> wrote in message
> Nabyłam doniczkę świeżej kolendry. Pogooglałam i pomiędzy informacjami o
> zapachu pluskiew...<
wprawdzie nie wiem jak pachna pluskwy, ale chcialabym wiedziec kto wpadl na
pomysl porownywania zapachu kolendry do tychze. Moim zdaniem, kolendra ma
swiezy, orzezwiajacy zapach i taki smak, a w polaczeniu z sokiem z limonek
to juz w ogole rewelacja. Ja dodaje kolendre do zwyklej, zielonej salaty,
wszystkich dan z fasoli, zup i wszystkiego do czego dodalabys natki
pietruszki.
katarzyna

5. Data: 2005-05-09 00:38:39

Od: scooby <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ba, kolendra, odkrycie sezonu '04
jak Ci starczy cierpliwości :P to wyhoduj sobie nasionka, jak nie,
możesz kupić nasiona kolendry - jako przyprawę - powinny być w każdym
(wielkim, mega, super, etc) sklepie... utłuczone one dodaję razem z kopą
papryki oraz mielonym kminkiem do sznycli aka mielonych i wychodzą one
takie hmmm ... arabskie :>:> pomimo - zjadliwe; podobno gdzieś kiedyś
niejaki RM kolendrę dodawał jak robił 'oryginalne' kebaby = kawałki
mięsa mielonego na patyku & grilowane ... spróbuj, odnudzisz mielone
kotlety.

pzdr, scoo

6. Data: 2005-05-09 20:05:00

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

scooby napisał(a):
> podobno gdzieś kiedyś
> niejaki RM kolendrę dodawał jak robił 'oryginalne' kebaby = kawałki
> mięsa mielonego na patyku & grilowane ... spróbuj, odnudzisz mielone
> kotlety.

A jak zrobić ciasto, żeby ono z tego patyka nie spadało? Bo normalne
mielone zleci. Pytanie sprowadza się zapewne do tego, co to są kawałki
mięsa mielonego.

tapta
GG:4082847

7. Data: 2005-05-11 14:06:27

Od: "Dawid" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

>A może macie jakies swoje przepisy z zielem
> kolendry w roli głównej?

W roli głównej to może nie ale używam duuużo kolendry do smażonych
pomidorów z białym serem i śmietaną ;)
Pychota.

Dawid

8. Data: 2005-05-15 19:09:47

Od: "Qq" <q...@p...polska> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> W roli głównej to może nie ale używam duuużo kolendry do smażonych
> pomidorów z białym serem i śmietaną ;)
> Pychota.
>
> Dawid

A tak dokładniej, to co kiedy i jak smażysz?

Qq

9. Data: 2005-05-16 11:10:35

Od: "Dawid" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qq" <q...@p...polska> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Dawid" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> A tak dokładniej, to co kiedy i jak smażysz?
>
> Qq

Najpierw ser.
3 litry mleka zagotować, do gotującego się mleka dodać 200 ml jogurtu
naturalnego, zaczyna wytrącać się ser.
Pogotować na małym ogniu aż wytrąci się cały, przecedzić przez
ściereczkę, odcisnąć poczekać aż ostygnie.

Na suchą, rozgrzaną, patelnie wrzucić kilkanaście ziarenek kminku,
dodać pokrojone na 8 części pomidory - smażyć ok 3-5 minut. Dodać ser
pokrojony w kostkę smażyć 3 minuty, dodać 200 ml śmietany 18 %,
doprawić czubatą łyżeczką kurkumy, solą i pieprzem, dodać drobno
pokrojoną świeżą kolendre (ile kto lubi), podgrzewać na niewielkim
ogniu jeszcze parę minut, podawać ;)

Czasy smażenia podaję "na oko". Z 3 litrów świeżego mleka wychodzi
sera na 3 porcje. Pomidorów i sera ma być mniej więcej po równo.
Podaje do tego placki (woda+mąka+szczypta soli,wyrobić ciasto,
rozwałkować na grubość 3 mm, wrzucać na rozgrzaną, suchą patelnie w
końcowej fazie smażenia dociskam je wilgotną ściereczką - "puchną")
najlepsze gorące.

Przepraszam za chaos ale w tej chwili brakuje mi czasu w razie
wątpliwości proszę pytać ;)

Dawid

P.S. Zamiast z pomidorami można zrobić taki ser z czosnkiem i
szpinakiem na ostro też świetne;)

pascal, diabel morski ,co zamiast?
jedzenie w Mark & Spencer
czy ktoś używa ELTY do robienia lodów