Re: kolendra

From: "Dawid" <n...@s...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kolendra
Date: Mon, 16 May 2005 13:10:35 +0200
Sender: d...@p...onet.pl@po77.bydgoszcz.sdi.tpnet.pl

Użytkownik "Qq" <q...@p...polska> napisał w wiadomości
news:d686h5$qqa$1@atena.e-wro.net...
> Użytkownik "Dawid" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> A tak dokładniej, to co kiedy i jak smażysz?
>
> Qq

Najpierw ser.
3 litry mleka zagotować, do gotującego się mleka dodać 200 ml jogurtu
naturalnego, zaczyna wytrącać się ser.
Pogotować na małym ogniu aż wytrąci się cały, przecedzić przez
ściereczkę, odcisnąć poczekać aż ostygnie.

Na suchą, rozgrzaną, patelnie wrzucić kilkanaście ziarenek kminku,
dodać pokrojone na 8 części pomidory - smażyć ok 3-5 minut. Dodać ser
pokrojony w kostkę smażyć 3 minuty, dodać 200 ml śmietany 18 %,
doprawić czubatą łyżeczką kurkumy, solą i pieprzem, dodać drobno
pokrojoną świeżą kolendre (ile kto lubi), podgrzewać na niewielkim
ogniu jeszcze parę minut, podawać ;)

Czasy smażenia podaję "na oko". Z 3 litrów świeżego mleka wychodzi
sera na 3 porcje. Pomidorów i sera ma być mniej więcej po równo.
Podaje do tego placki (woda+mąka+szczypta soli,wyrobić ciasto,
rozwałkować na grubość 3 mm, wrzucać na rozgrzaną, suchą patelnie w
końcowej fazie smażenia dociskam je wilgotną ściereczką - "puchną")
najlepsze gorące.

Przepraszam za chaos ale w tej chwili brakuje mi czasu w razie
wątpliwości proszę pytać ;)

Dawid

P.S. Zamiast z pomidorami można zrobić taki ser z czosnkiem i
szpinakiem na ostro też świetne;)