Re: kolendra

From: Magdalena Bassett <m...@o...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: kolendra
Date: Sat, 07 May 2005 16:01:58 -0700

tapta wrote:
> powalające. Moje pytanie jest następujące: do jakich konkretnie zup
> pasuje i do jakich surówek? A może macie jakies swoje przepisy z zielem
> kolendry w roli głównej?

podrzucam Ci cztery pomysly, moze Ci sie przydadza:

--Salsa

4 duze pomidory
1 mala cebula
2 lyzki kolendry
1 lyzeczka soli
1 male jalape?o

Wszystko pokroic na male kawalki tej samej wielkosci, wymieszac,
odstawic na pol godziny, wymieszac.
Podac z chipsami z tortilli: pokroic tortille na male trojkaty,
przyrumienic je pod opiekaczem, podac cieple.

-- Dodatek do miesnych dan:

Poszatkowana kapuste posypac sola, zgniesc palcami, dodac posiekana
kolendre, rzodkiewki pokrojone w paski, troche pieprzu, skropic lyzka
octu i wymieszac.

-- Zupa chinska

W glebokim talerzu-misce umiescic 3-4 chinskie pierogi (ciasto jak na
polskie pierogi z wrzatkiem - a nadzienie ponizej), troche posiekanej
kolendry i zalac wrzacym rosolem.

Nadzienie do chinskich pierogow:
garsc mielonego wieprzowego miesa
1 lyzka startego swiezego imbiru
1 zabek czosnku
garsc posiekanej chinskiej kapusty
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka octu
szczypta soli
szczypta cukru
1 lyzeczka oleju sezamowego
Wymieszac dokladnie, robic pierogi z ciasta krojonego w kwadraty, jak
duze uszka

-- Zakaska z ciasta ptysiowego

Zrobic ciasto ptysiowe, dodac posiekanych krewetek i kolendry,
wymieszac, smazyc male kulki w glebokim oleju, podac z sosem do maczania.

Sos do maczania
1 lyzka sosu sojowego
1 lyzka octu
1 lyzeczka cukru