Złotokap

1. Data: 2008-01-16 18:35:33

Temat: Złotokap
Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy złotokap Laburnum anagyroides przetrzymuje polskie zimy? Czy ktoś to
hoduje u siebie w ogrodzie? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za informacje na
temat hodowli tego krzewu (drzewa?).

2. Data: 2008-01-16 18:43:03

Temat: Re: Złotokap
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> hoduje u siebie w ogrodzie? Jeśli tak to byłbym wdzięczny za informacje na

Wytrzymuje bez problemu. Wystarczy posadzić i czekać na kwitnienie.
Łapie mączniaka.
Pozdrawiam.mirzan

3. Data: 2008-01-16 18:51:43

Od: "arkandor" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wytrzymuje bez problemu. Wystarczy posadzić i czekać na kwitnienie.
> Łapie mączniaka.
> Pozdrawiam.mirzan

Dzięki za info,
Wyhodowałem go z nasiona w zeszłym roku i zamierzam na wiosnę posadzić w
ogrodzie. Pewnie parę lat poczekam zanim zakwitnie? ;-)

4. Data: 2008-01-18 16:15:18

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

niedaleko mojego grodu rośnie ponad 100-letni złotokap posadzony jeszcze przez
Niemców. ma wysokość około 5 metrów i pień u podstawy szerokości około 40 cm.
bardzo ładny. jak widać polskich zim się nie boi.....
Łukasz

5. Data: 2008-01-18 17:40:50

Od: Magda <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie - centralna Polska - złotokap świetnie przetrzymuje zimy, choć
nie kwitnie.
Sugeruję jednak mieć na względzie, że złotokap jest trujący dla
pszczół.
Więc jeśli w pobliżu jest pasieka ...

Pozdrawiam,
magda

6. Data: 2008-01-18 18:35:14

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda pisze:
> [...]
> nie kwitnie.
> Sugeruję jednak mieć na względzie, że złotokap jest trujący dla

O kurcze, taką informację naprawdę trzeba nagłośnić:
http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,42699,3452879.html
pozdr. Jerzy

7. Data: 2008-01-18 18:48:24

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> O kurcze, taką informację naprawdę trzeba nagłośnić:
> http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,42699,3452879.html

Pogląd, że pszczoły nie odwiedzają złotoklapu, pochodzi podobno
od Piliniusza.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2008-01-18 19:00:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Pogląd, że pszczoły nie odwiedzają złotoklapu, pochodzi podobno
> od Piliniusza.

A zapodał, ze w tym czasie kwitną lipy?
;-)
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-01-18 20:46:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...
[...]

Myślisz, że pszczoły są tak głupie, że tkną coś dla nich niejadalnego?
Większość zwierząt posiada instynkt. O prawdziwości informacji nie
dyskutuję - motylkowe są zwykle oblatywane aż miło :)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2008-01-18 23:03:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Wytrzymuje bez problemu. Wystarczy posadzić i czekać na kwitnienie.
> Łapie mączniaka.

U mnie zlotokap choruje na cos w rodzaju rdzy. Trafila mi sie marna
sadzonka, ledwie zywa przyszla poczta z pewnej firmy wysylkowej, ktorej
reklama sie nie nalezy. Firma na litere "F" w kazdym razie.

Pozdrawiam,
Bpjea

krokusy - cebulki
Ambrosia mexicana
Woda zażelaziona i zamanganiona
Wzór umowy o dzieło na wykonanie projektu ogrodu
Konkurs dla projektantów i architektów krajobrazu - projektowanie oczek wodnych