Zmywarka Bosch ktora wybrac?

1. Data: 2006-02-07 13:24:56

Temat: Zmywarka Bosch ktora wybrac?
Od: "Aragorn" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
zamierzam zakupic zmywarke 60 cm do zabudowy, wybor padl na Boscha (podobno
jedne z lepszych jesli chodzi o producenta). Uwage moja zwrocily dwa modele:

1. SGV 53E03EU (ma program do mycia garnkow ale z grupy wyczytalem ze malo
sie go uzywa wiec musi go byc, nie ma 3w1)
2. SGV45M23EU( nie ma programu do garnkow ale posiada 3w1)

moze jako uzytkownicy jedenj z tych zmywarek moglibyscie pomoc mi w wyborze

pozdrawiam
Aragorn

2. Data: 2006-02-07 15:49:30

Temat: Re: Zmywarka Bosch ktora wybrac?
Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aragorn" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 2. SGV45M23EU( nie ma programu do garnkow ale posiada 3w1)
>
> moze jako uzytkownicy jedenj z tych zmywarek moglibyscie pomoc mi w

Nie używam Boscha akurat, ale bliżniaczego Siemensa. Nawet panele sterujące
mają podobne.
Mam opcję '3 w 1' i powiem Ci, że nie jestem pewna, czy ona jest tak do
końca OK. Po używaniu przez prawie miesiąc samych tabletek, doszłam do
wniosku, że jednak wsypię sól zmiękczającą wodę, bo naczynia nie wyglądały
zbyt dobrze - widoczne ślady kropli po wodzie. Jak mi się tabletki skończą,
to kupię dodatkowo płyn do mycia i nabłyszczacz, żeby się przekonać, czy
rzeczywiście, jak podkreślają niektórzy grupowicze, lepiej są wtedy domyte
naczynia.
Dzisiaj wiem, że jednak nie ma się co prężyć na drogą zmywarę z 'bajerami',
bo w praktyce się one raczej nie sprawdzają.
Iwona

3. Data: 2006-02-07 21:35:33

Od: <v...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli orginał niepodlega dyskusii imiejosz Bosh? v...@n...pl

4. Data: 2006-02-07 21:50:26

Od: "yaga" <y...@p...portal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:dsafcs$c5v$1@news.onet.pl...

> [...]
> rzeczywiście, jak podkreślają niektórzy grupowicze, lepiej są wtedy domyte

Marchewko, ale tutaj już pisali, że przy użyciu tabletek zmywarki ogólnie
gorzej zmywają. Nie wygrzebałaś tego?
Zmień na sól, proszek i nabłyszczacz i od razu zobaczysz różnicę. A soli
dosyp bez względu na to, czy to tabletki, czy proszek.
No, dużo jeszcze zależy od zmywarki, ale na simensa nie powinnaś narzekać
chyba?

> Dzisiaj wiem, że jednak nie ma się co prężyć na drogą zmywarę z
'bajerami',
> bo w praktyce się one raczej nie sprawdzają.

E tam :-) Trzeba trochę poeksperymentować ze środkami myjącymi, ustawieniami
naczyń wewnątrz i doborem właściwego programu i będzie ok.
Sama używam Boscha (SRV55T03) dopiero od 2 tygodni, ale widzę, że trzeba
trochę prób, żeby dojść do właściwych efektów.

Bo o instrukcjach obsługi to lepiej nie mówić, porażka kompletna.

Yaga

5. Data: 2006-02-07 23:56:39

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yaga" <y...@p...portal.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skończą,
>
> Marchewko, ale tutaj już pisali, że przy użyciu tabletek zmywarki ogólnie

No, właśnie wygrzebałam. Tyle, że moja zywara ma opcję '3 w 1' czyli
'wszystkie programy zostają optymalnie dopasowane do środków myjących typu 3
w 1'...

> Zmień na sól, proszek i nabłyszczacz i od razu zobaczysz różnicę.

Tylko po co w takim razie przepłaciliśmy za tę opcję? O to mi chodzi. Że
specjalnie z tą opcją kupiliśmy, żeby się nie paprać z 3 różnymi środkami.
Ale jak mi się tabletki skończą, to zacznę się paprać. Sprawdzę, jaka jest
prawda. ;-)
Z tego, co widzę, Twoja zmywara jest niemal identyczna i też ma tę opcję,
więc korzystasz z '3 w 1' i zmywasz na pastylkach czy nie? Bo jeśli nie, to
chyba jednak zbędny bajer...

> A soli dosyp bez względu na to, czy to tabletki, czy proszek.

Takoż już uczyniłam, choć wodę (po sprawdzeniu) mam średniotwardą.

> No, dużo jeszcze zależy od zmywarki, ale na simensa nie powinnaś narzekać
> chyba?

Dlatego kupiliśmy właśnie Siemensa - żeby nie narzekać. A jednak... Wydaje
mi się, że nie dosusza odpowiednio. Za każdym razem jest woda na ramionach i
na kubeczkach i garnkach. Zmywara jest z wymiennikiem ciepła - podobno,
bowiem instrukcja o nim słowem nie wspomina, a który wymaga (jak się stąd
dowiedziałam), by nie otwierać zmywary od razu, tylko poczekać. Ale z kolei
nie wiem, ile mam czekać...

> E tam :-) Trzeba trochę poeksperymentować ze środkami myjącymi,
> ustawieniami
> naczyń wewnątrz i doborem właściwego programu i będzie ok.

Z mycia jestem b. zadowolona. Wkurza mnie jedynie niedosuszanie.

> Sama używam Boscha (SRV55T03) dopiero od 2 tygodni, ale widzę, że trzeba
> trochę prób, żeby dojść do właściwych efektów.

Jak już wczesniej pisałam, mamy niemal identyczne zmywarki. :-) Możesz mi
zdradzić, co robisz? Jakie środki? No i chodzi mi także o to suszenie, bo
Twój model też ma wymiennik ciepła.
I.

6. Data: 2006-02-08 09:12:34

Od: Sierp <sierpno?spam@sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Aragorn wrote:

> [...]
>
> 1. SGV 53E03EU (ma program do mycia garnkow ale z grupy wyczytalem ze malo
> sie go uzywa wiec musi go byc, nie ma 3w1)

mam taka tylko 45cm
ma chyba 3w1, ale nawet na to nie patrzylem - po prostu tradycyjne srodki
dzialaja lepiej (wiem z czytania tu i tam, nie z autopsji)
a tak... to zawsze uzywam opcji auto, mam ja od kilku miesiecy i nie uzylem
innej :-)

Sierp

7. Data: 2006-02-08 10:53:59

Od: "Cacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <v...@n...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli orginał niepodlega dyskusii imiejosz Bosh?

poczytaj troche netykiete - ok?

pozdr
jacek

8. Data: 2006-02-08 11:05:15

Od: "Cacek" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:dsbbue$ivl$1@news.onet.pl...
> sterujące

Ja akurat posiadam Electroluxa ESL4131
(http://www.electrolux.pl/node111.asp?ProdID=24634) i jestem bardzo
zadowolony z wyboru.

> Tylko po co w takim razie przepłaciliśmy za tę opcję? O to mi chodzi. Że
> specjalnie z tą opcją kupiliśmy, żeby się nie paprać z 3 różnymi środkami.

Ja przy zakupie nawet nie zwracalem uwagi na ta funkcje, choc w moim modelu
ja mam - nie uzywam 3in1

> [...]
> więc korzystasz z '3 w 1' i zmywasz na pastylkach czy nie? Bo jeśli nie,

3in1 jest drozsze i chyba mniej skuteczne jednak...

> Dlatego kupiliśmy właśnie Siemensa - żeby nie narzekać. A jednak...

ja wlasnie dlatego kupiłem Electroluxa

> [...]
> się stąd dowiedziałam), by nie otwierać zmywary od razu, tylko poczekać.

moj model ma turbo suszenie:
"System suszenia Turbo charakteryzuje się cyrkulacją powietrza, którą
wymusza specjalny wentylator zainstalowany na wewnętrznej obudowie zmywarki.
Para wodna powstała na skutek ostatniego płukania ciepłą wodą, wyprowadzana
jest poza wnętrze zmywarki i skraplana na wymienniku ciepła. Dzięki temu
szybko osuszane powietrze równomiernie krąży po całym wnętrzu zmywarki,
oddziałując na wszystkie naczynia bez względu na to, na którym poziomie
zostały umieszczone. System suszenia Turbo zapewnia najwyższą klasę
skuteczności suszenia A."

Jedna jesli naczynia nie sa potrzebne, to nie otwieram zwywarki praktycznie
do czasy wystygniecia naczyn i wtedy sa w 100% suche.
Inna sprawa, ze jesli sie wyciaga naczynia jeszcze cieplutki (bo sa akurat
potrzebne) to sa takie przyjemne w dotyku.. :-)))

pozdr
jacek

9. Data: 2006-02-08 11:27:42

Od: " 666" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety uważam tak samo.
JaC

10. Data: 2006-02-08 11:33:37

Od: "Aragorn" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. SGV45M23EU( nie ma programu do garnkow ale posiada 3w1)
>
> moze jako uzytkownicy jedenj z tych zmywarek moglibyscie pomoc mi w

Dziekuje wam za opinie i komentarze.
Czytajac wasze posty oraz szperajac w necie faktycznie nie bede zwracal
uwagi na 3w1 i wybiore model sgv 53e03

pozdrawiam
Aragorn

Travel aid