Zmywarka - dylemat - sam juz nie wiem

1. Data: 2003-09-10 07:44:02

Temat: Zmywarka - dylemat - sam juz nie wiem
Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chce kupic zmywarke 60 cm do zabudowy, przestudiowalem opisy, google i ceny
i mam taki metlik, ze juz sam nie wiem co robic.
ale do rzeczy. Wybralem kilka modeli (wszystkie do całkowitej zabudowy) i
nie wiem na ktory sie zdecydowac, prosze o ewentualne uwagi od uzytkownikow:

1. Bosch 33A13 - 3 programy, 2 temp 65 -50, klasa AAB, cena 2150 - czy aby
nie za mało temperatur, ?
2. Whirlpool ADG 9965 - 6 prog, zuz 16l, automatyczne dobieranie programow
(szosty zmysl) , timer, klasa AAA cena 2800
3. Ariston LI 68 Duo - 7 prog klasa AAA i podobne bajery jak Whirlpool. cena
cos okolo 2650

Czy jest tak naprawde sens kupowac drozsze modele bo ludzie sie wypowiadaja
ze i tak uzywa sie jednego programu, a inne np 70st. do bardzo zabrudzxonych
garnkow najwyzej raz w roku ?
Czy jest ktos moze kto moglby sie wypowiedziec na temat tego Whirlpoola czy
te automatyczne dobieranie programow to ma sens ?
Szczerze mowiac chodzi mi tylko o to zeby zmywarka dobrze zmywala i sie nie
psula. Czy taki Bosch moze do tego wystarczyc czy pchac sie w cos drozszego.
Mam taka obawe ze jesli kupie tansze prostsze rozwiazanie i jak nie bedzie
spelniac moich oczekiwac (dobrze zmywac) to wtedy bede sobie plul w brode ze
nie wybralem czegos lepszego.
Tak wiec RATUJCIE CO ROBIC ???
pozdrawiam
Pawel

1. Data: 2003-09-10 07:59:43

Temat: Re: Zmywarka - dylemat - sam juz nie wiem
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pawel" <p...@p...onet.pl> writes:

> Czy jest tak naprawde sens kupowac drozsze modele bo ludzie sie
> wypowiadaja ze i tak uzywa sie jednego programu, a inne np 70st. do
> bardzo zabrudzxonych garnkow najwyzej raz w roku ?

O, wlasnie. Jak czesto masz pelen wsad samych garnkow albo samych
kieliszkow? No nie wiem, moze robisz co tydzien imprezy na 15 osob -
wtedy tak.

Ale tak normalnie to potrzebna jest zmywarka, ktora dobrze zmywa na
podstawowym programie.

MJ

1. Data: 2003-09-10 08:11:19

Od: Hanka Skwarczyńska <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
wiadomości news:2nfzj5ysy8.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
> [...] tak normalnie to potrzebna jest zmywarka,
> ktora dobrze zmywa na podstawowym programie.

A jeśli już, to IMHO program do garów jest bardziej przydatny
niż program do delikatnego szkła. Zwykłe szklanki i kieliszki
piorą mi się bezproblemowo w programie standardowym, a jakichś
wymyślnych kryształów i tak bym do zmywarki nie wstawiła.
Natomiast bardzo przypalona, porysowana teflonowa patelnia w
programie auto lubi się nie doprać za pierwszym razem.

No i moim zdaniem _koniecznie_ klasa AAA - skuteczne suszenie
uważam za nader istotne. No, ale dla mnie główną motywacją do
kupienia zmywarki była nienawiść do wycierania szklanek mytych w
twardej wodzie ;)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-09-10 08:13:46

Od: Michal Sobkowski <m...@f...poznan.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pawel napisał:

> Czy jest tak naprawde sens kupowac drozsze modele bo ludzie sie wypowiadaja
> ze i tak uzywa sie jednego programu, a inne np 70st. do bardzo zabrudzxonych
> garnkow najwyzej raz w roku ?
Mam zmywarkę Zanussi (od 2 lat) z jedną temperaturą, używam wyłącznie
jednego programu mycia i sporadycznie program płukania. Nie odczuwam
najmniejszej potrzeby czegoś więcej.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2003-09-10 09:28:10

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spelniac moich oczekiwac (dobrze zmywac) to wtedy bede sobie plul w brode

Moim skromnym zdaniem Bosch to firma dwie półki wyżej niż whirlpool i trzy
niż ariston, zwłaszcza w zmywarkach. Ja mam Boscha od 7 czy 8 lat i nawet
się nie zająknęła, że może się zepsuć. Polecam każdemu.

A za bajery naprawdę nie warto dopacać. Jeśli masz zaschnięty przypalony
garnek, to zawsze możesz go namoczyć przed myciem zamiast dopłacać kilka
stów do zmywarki, która teoretycznie ma program do takich garnków (w
skuteczność którego zresztą wątpię). Moja zmywarka ma dwa programy (z
płukaniem wstępnym i bez) + płukanie. Wystarcza w zupełności. Gdybym teraz
kupowała, może skusiłabym się na dobór ilości wody do wielkości wsadu, ale
na nic więcej. Automatyczny dobór programu to dla mnie bzdura, moim zdaniem
ja lepiej widzę, jak brudne są naczynia niż tępa zmywarka :-)

Natalia

1. Data: 2003-09-10 10:32:19

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> (szosty zmysl) , timer, klasa AAA cena 2800
> 3. Ariston LI 68 Duo - 7 prog klasa AAA i podobne bajery jak Whirlpool. cena

Na programy nie patrz, bo ja mam ich 12 a używam jednego.
Jesli chodzi o firmę z w/w dwie pierwsze sa składane w Polsce z podzespołów
przede wszystkim włoskich,a trzeci we Włoszech przez firmę Merloni. Sam
Ariston nie produkuje zmywarek. Tam samo robi Amica. To wszystko włoszczyzna.
Jesli chcesz niemiecki produkt to pozostają kilkuletnie przywiezione przez
importerów, ale te najczęściej są po przejściach.
Klasy efektywności też nic nie wnosza, bo pomiary mogą lub są w zależności od
potrzeb marketingu naciągane.
Tak więc wybór zalezy od Ciebie. Ważne w tym przypadku są koszty serwisu po
okresie gwarancyjnym i dostęp do części zamiennych. Najtańsze z w/w ma
Ariston. Pozdr.

1. Data: 2003-09-10 10:50:51

Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jesli chodzi o firmę z w/w dwie pierwsze sa składane w Polsce z
podzespołów
> przede wszystkim włoskich,a trzeci we Włoszech przez firmę Merloni.

Czyli Made in Germany na moim nowym Boschu to zmyła?

Kasia

1. Data: 2003-09-10 11:22:15

Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości
> Użytkownik <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> podzespołów
>
> Czyli Made in Germany na moim nowym Boschu to zmyła?

Nie - BOSH w polsce AFAIK pralki robi. Do zmywarek dopiero sie przymierza
chyba...

J.

1. Data: 2003-09-10 11:41:38

Od: " " <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA <k...@g...pl.usun_to> napisał(a):

> Czyli Made in Germany na moim nowym Boschu to zmyła?
>
> Kasia

Jeśli miasto Łodż leży w Germanii ?
Bosch składa w Polsce pralki i zmywarki. Stąd niższe ceny.
Whirpool robi to samo w Polarze, ale składa pod nazwami : Whirpool, Polar,
Ignis, Bauknecht - zmywarki i lodówki. Pralki (ich produkcję) przenosi
właśnie na Słowację, gdzie produkował je już jakiś czas.
Pzdr.

1. Data: 2003-09-10 11:49:04

Od: "KK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ignis, Bauknecht - zmywarki i lodówki. Pralki (ich produkcję) przenosi
> właśnie na Słowację, gdzie produkował je już jakiś czas.

Dlatego trzeba patrzeć czy na zmywarce BOSCHA pisze "Made in Germany" czy
nie. Można spotkać i takie i takie.

pzdr
KK

Co na podlogi do lazienki?