Znowu zeberka :-)

1. Data: 2003-10-02 19:19:37

Temat: Znowu zeberka :-)
Od: "Tomek B." <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich i pozdrawiam.
Mam pytanko odnosnie zeberek: znalazlem na grupie sporo przepisow, z tym, ze
nie wiem ktory bedzie wlasciwy: swego czasu w Stanach jadlem przepyszne
pieczone zeberka z pieczonymi ziemniaczkami cudownie glazurowane. Nie mam
pojecia ktory z wielu przepisow podaje przepis na cos takiego.
Moze mi ktos pomoc :-)
Tomek

1. Data: 2003-10-02 19:48:05

Temat: Re: Znowu zeberka :-)
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek B." wrote:

> [...]
> pieczone zeberka z pieczonymi ziemniaczkami cudownie glazurowane. Nie mam
> pojecia ktory z wielu przepisow podaje przepis na cos takiego.

Jesli jadles je w Stanach, to pewnie pieczone na grillu. Jesli chodzi Ci
o takie male, waskie jak palec zeberka, to pewnie jadles baby back ribs
- sa to zeberka wieprzowe.

Radze zrobic swoj wlasny sos do barbecue, zamiast kupowac gotowy w butelce:
1 szklanka ketchupu
2 lyzki sosu sojowego
2 lyzki sosu worcestershire albo A-1, sosu do stekow
2 lyzki cukru, najlepiej brazowego
1 lyzeczka musztardy w proszku lub gotowej
1 lyzeczka sproszkowanej papryki
1 lyzeczka sproszkowanego imbiru, lub surowego korzenia startego na tarce
sol, pieprz do smaku

Skladniki polaczyc w garnuszku, zagotowac i smarowac nimi zeberka,
piekac je na grillu, nie bezposrednio nad ogniem, tylko z boku. Mniej
wiecej 8 minut na kazdej stronie. Smarowac co 2 minuty, zeby stworzyc
gruba warstwe glazury.

Jesli chodzi o ziemniaki, to mozna zrobic tak:
4 ziemniaki
2 lyzki oliwy
1 zabek czosnku
1/2 lyzeczki rozmarynu
1/2 lyzeczki sproszkowanej papryki
1/2 lyzeczki pieprzu
sol do smaku
Male ziemniaki pokroic w cwiartki wzdluz. Wrzucic do wrzacej posolonej
wody na piec minut, odcedzic. Przelozyc do miski i polac dwoma lyzkami
dobrej oliwy.
Zmiazdzyc zabek czosnku, drobno posiekac i dodac do miski. Posypac
ziemniaki sola, pieprzem, skruszonym rozmarynem i sproszkowana papryka.
Podrzucac-mieszac w misce az sie dosc rowno pokryja. Wylozyc na folie
aluminiowa na blasze i zapiec pod opiekaczem, az zaczna brazowiec,
przelozyc na drugi bok i zapiec jeszcze troche. Sprobowac, czy miekkie,
jak nie, to zostawic w cieplym piecu, zeby doszly.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-02 19:55:26

Od: "Anulka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> glazurowane. Nie mam pojecia ktory z wielu przepisow podaje przepis
> na cos takiego.
> Moze mi ktos pomoc :-)
> Tomek
[...]

A może zaproponuje coś z hińszczyzny :)

1-1,5 kg żeberek
2-3 łyżki mąki ziemniaczanej
olej do smażenia
2 łyżki mieszanki pieprzu z solą

Marynata:
2 łyżki mieszanki pieprzu z solą

2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka cukru
świeżo zmielony pieprz
3 łyżki sherry

Marynowanie:

Żeberka podzielić tak, żeby każde było osobno a następnie przekroić je
jeszcze raz w poprzek na połowę. Każdy kawałek powinien mieć około 5 cm
długości. Do miski dodajemy miesznke pieprzu z solą, sos sojowy, cukier,
sherry. wszystko mieszmy i dodajemy żeberka. Zostawiamy na około 2 godzinki
(od czasu do czasu odwracamy je na drugą stronę.

Smażenie:

Żeberka wyjmujemy z marynaty i odsączmy. Posypujemy mąka ziemniaczaną. Do
gorącego woka wlewamy wystarczającą ilość oleju, rozgrzewamy do temp. 180
stopni. Wkładamy pokolei żeberka i sma żymy 3 min. Wyjmujemy i odsączmy z
tłuszczu. Krótko przed podaniem rozgrzać olej do 190 stopni. Wrzucić
wszystkie żeberka i smażyć 1-2 min aż sie zrumienią :) i będą chrupiące.
Przed podaniem wyjąć je na bibułkę i odsączyc z tłuszczu. Potem tylko ułożyć
na pólmisku i gotowe. I do tego jeszcze jakas pyszniutka suróweczka - mniam,
mniam ...

Pozdrawiam i życzę smacznego - Ania

1. Data: 2003-10-02 20:05:17

Od: "Anulka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaczaną. Do gorącego woka wlewamy wystarczającą ilość oleju,
> rozgrzewamy do temp. 180 stopni. Wkładamy pokolei żeberka i sma żymy

Sorry za błąd, który sie tam wkradł - ups... Oczywiście miałam na mysli
Chińszczyznę :) :) :)

1. Data: 2003-10-06 14:38:59

Od: "Iwona Malek" <d...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

Moj maz uwielbia zeberka, jutro mamy rocznice slubu i chcialabym mu te
zeberka przyzadzic, czy mozna je tez w piekarniku upiec?

Kaczucha

1. Data: 2003-10-06 16:54:04

Od: "Tomek B." <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszytko brzmi pysznie :-)
Dzieki za pomoc - bede stosowal sie do przepisow i zobacze, czy wyjda mi
takie jak pamieta moje podniebienie ;-)
Pozdrawiam
Tomek

Focaccio