Zółknący czosnek

1. Data: 2005-01-06 15:43:00

Temat: Zółknący czosnek
Od: "Arno19" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos pomoze mi z nastepujacym problemem:
Czosnek ktory sadze jesienia, na wiosne zaczyna ladnie rosnac,ladnie wyglada.
Gdy przychodzi lato, liscie od końców zaczynaja żółknąc i powoli zasychaja.
Rosliny staja sie wyraznie mizerniejsze. Zaznaczam, ze wody nie brakuje a i
nawozenie choc niezbyt obfite stosuje.nie wyglada wiec na niedokarmiony. Moze
jest to jakas choroba. Jesli tak to jaka i jak z nia walczyc?
Z góry dziekuje za pomoc.

2. Data: 2005-01-06 16:27:22

Temat: Re: Zółknący czosnek
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Arno19" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Czosnek ktory sadze jesienia, na wiosne zaczyna ladnie rosnac,ladnie
> wyglada. Gdy przychodzi lato, liscie od końców zaczynaja żółknąc i
> powoli zasychaja.

Jakby to powiedzieć.. Ja tam się na czosnkach nie znam, ale one tak
mają.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Trudno się nie smucić pelikanem:
Jadło nie jest przezeń przełykanem,

3. Data: 2005-01-06 18:24:14

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Jakby to powiedzieć.. Ja tam się na czosnkach nie znam, ale one tak
> mają.
:)))))
no wlasnie
te typy tak maja
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2005-01-06 20:59:46

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wyglada.
> Gdy przychodzi lato, liscie od końców zaczynaja żółknąc i powoli

Być może ma to związek z tym że czosnki rosną lepiej w chłodzie niż w
upale. Kiedyś znajomi trzymali główki czosnków jadalnych w lodówce żeby im
nie kiełkowały ale możecie sobie wyobrazić jak im wtedy wybujały w szufladce
:-DDD

Serdecznie Miłka

5. Data: 2005-01-07 15:07:26

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arno19" <h...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Moze
> jest to jakas choroba. Jesli tak to jaka i jak z nia walczyc?

Możliwe, że on tak wcześnie dojrzewa - zwykle w lipcu już około 50% roślin
ma załamany szczypior.
Wtedy należy go wykopać z ziemi w celu przechowania do jesiennego sadzenia.
Jeśli wytwarza pędy kwiatostanowe to nie załamuje szczypioru, a moment
osiągnięcia dojrzałości poznaje się właśnie po zasychaniu liści.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

chwalę się