Marudzenie o czerwonolistnych c.d.

1. Data: 2005-01-05 13:18:37

Temat: Marudzenie o czerwonolistnych c.d.
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak po nazwach lecąc wybrałam z ofert szkółek poleconych
przez Grzegorza:

Acer palmatum Dissectum Ornatum
Acer platanoides 'Royal Red'
Acer platanoides Crimson Sentry
Acer platanoides Fassen's Black
Acer pseudoplatanus 'Purpureum'
Acer rubrum 'Red Sunset'
Betula pendula 'Purpurea'
Carpinus betulus 'Purpurea'
Corylus avellana'Red Majesty'
Fagus silvatica Ansorgei
Fagus silvatica Purple Fountain
Fagus sylvatica 'Purpurea Pendula'
Fagus sylvatica 'Purpurea Tricolor'
Fagus sylvatica Tortuosa Purpurea
Malus baccata 'Purpurea Pendula'
Malus 'Red Sentinel'
Malus 'Red Jade'
Prunus serrulata Royal Burgundy
Pyrus calleryana 'Redspire'
Quercus robur 'Atropurpurea'

Krzew
Leucothoe x Zeblid(Kiścień mieszańcowy)

Oczywiście na wszystkie nie zarobię, zresztą chcę dodać czerwonego, a
nie cały ogród "przemalować na czerwono". No i pytanie - co z tego
nie jest specjalnie wymagające, nie wymarza, zechce rosnąć na piaskach?
Chciałabym ten kiścień, bo podobno zimozielony (czy też
zimoczerwony :-)), ale czy pasuje do mojej gleby?
Wielu drzew nie widziałam nawet na obrazku, to nie będzie mi szkoda
skreślać.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

2. Data: 2005-01-05 13:28:20

Temat: Re: Marudzenie o czerwonolistnych c.d.
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Chciałabym ten kiścień, bo podobno zimozielony (czy też
> zimoczerwony :-)), ale czy pasuje do mojej gleby?

Kiścień wymaga gleby wybitnie kwaśnej, on jest z wrzosowatych.
Być może najłatwiejszym wyjściem byłoby posadzenie leszczyny o czerwonych
liściach, ona się dopasuje raczej wszędzie (dodatkowa premia - orzechy). Z
mniejszych nie uwzględniłaś pęcherznicy kalinolistnej 'Diabolo', też
uniwersalny krzaczek, a liście prawie czarne. Prunus serrulata to chyba
dobry wybór, jest też bardzo ładna Prunus cistena 'Crimson Dwarf' .

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-01-05 14:15:36

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Kiścień wymaga gleby wybitnie kwaśnej, on jest z wrzosowatych.

Wrzosowate rosną mi doskonale, czyli będzie mu dobrze.

> Być może najłatwiejszym wyjściem byłoby posadzenie leszczyny o czerwonych
> liściach, ona się dopasuje raczej wszędzie (dodatkowa premia - orzechy).

Któregoś klona to ja chcę. Nie mam żadnego. Mogę mieć ogród bez
storczyka, ale klon mi sie podoba. Brzoza to chyba wszędzie urośnie,
nawet czerwona. Ale buk?

> mniejszych nie uwzględniłaś pęcherznicy kalinolistnej 'Diabolo', też
> uniwersalny krzaczek, a liście prawie czarne. Prunus serrulata to chyba
> dobry wybór, jest też bardzo ładna Prunus cistena 'Crimson Dwarf' .

Jest jeszcze całe mnóstwo różnych berberysów. Nie mam pojęcia, jak się
nazywa jedyny, który mam, ale rośnie ładnie.
Berberis thunbergii (Berberys Thunberga)
Atropurpurea
Atropurpurea Nana
Bagatelle
Harlequin
Red Pillar
Rose Glow
Berberis ottavensis (Berberys ottawski)
Superba
Silver Miles

berberysy chyba poza małymi wymaganiami są jeszcze tanie, a to też się
liczy :-)

4. Data: 2005-01-05 14:32:34

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimoczerwony :-)), ale czy pasuje do mojej gleby?
> Wielu drzew nie widziałam nawet na obrazku, to nie będzie mi szkoda

Może tak :))
http://www.lejardindeginette.com/zoom/album-3/zoom-5
.htm

Pozdrawiam, Lilka

5. Data: 2005-01-05 14:38:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilka wrote:

> Może tak :))
> http://www.lejardindeginette.com/zoom/album-3/zoom-5
.htm

Ładne - ale to chyba kwiaty czerwone? Co to jest?

6. Data: 2005-01-05 14:56:16

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Krystyna Chiger

> Któregoś klona to ja chcę. Nie mam żadnego. Mogę mieć ogród bez
> storczyka,

No nie :-) Ogrób bez sterczyka to .....
Masz u mnie do wysępienie jedna sadzonkę sterczyka.. D. majalis
:-) Bogusław

7. Data: 2005-01-05 15:03:12

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>                       choć nie będzie to pewnie myśl złota:
>                       Najpiękniejszą muzyką przed snem
>                       jest mruczenie szczęśliwego kota. (F.Klimek)

Nie mam pojecia :)))
Myśle jednak,że to liście,bo nic mi nie przychodzi do głowy z kwiatów .
Na rododrndrony chyba za póżno na tym zdjęciu.
Może ktoś mi podpowie...

Pozdrawiam, Lilka

8. Data: 2005-01-05 17:32:28

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> wrote:

> Acer palmatum Dissectum Ornatum

Sorry, wstręt prywaty do Basi: a nie mówiłem, że w tych palmowych to
pomięszania języków dostali? :-)
Prawidłowa nazwa, to A. p. 'Ornatum', określenie Dissectum dotyczy
całej grupy A. p. o głęboko wcinanych liściach.

I teraz, czy urośnie? Urośnie, byle miał w miarę zacisznie i
niekoniecznie w ostrym słońcu.

> Acer platanoides 'Royal Red'
> Acer platanoides Crimson Sentry
> Acer platanoides Fassen's Black

'Royal Red' i 'Crimson Sentry' pochodzą z USA, 'Fassen's Black' i
'Crimson King' z Europy. Te dwa ostatnie pochodzą z jednego siewu
:). 'Fassen's Black' ma ciemniejsze liście niż 'Crimson
King'. 'Crimson Sentry' jest sportem od 'Crimson Kinga', ma mniejsze
liście i w ogóle wszystko mniejsze. 'Royal Red' ma liście bardzo
podobne do 'Crimson Kinga', w zasadzie nie do odróżnienia.

> Acer pseudoplatanus 'Purpureum'

To jest raczej A. pseudoplatanus forma purpureum -- górna powierzchnia
blaszek jest zielona lub ciemnozielone (zależy od siewki, od
warunków), dolna jest różowawa, różowa, po pupurowawą -- też zależne
od siewki/warunków.

> Acer rubrum 'Red Sunset'

Ten ma liście purpurowe tylko jesienią, w lecie zielone.

> Betula pendula 'Purpurea'

Ładny, ciemnoczerwony, do brązowego kolor.

> Carpinus betulus 'Purpurea'

Ktoś ma? Że tak zapytam sępiąco przy okazji :)

> Prunus serrulata Royal Burgundy

Dołożę pod rozwagę Prunus cerasifera f. atropurpurea

> Quercus robur 'Atropurpurea'

Tan fajny jest :). Ale jeszcze ładniejszy Quercus petrea 'Purpurea'
:-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Chociaż ksiądz z koscioła św. Anny
To w obrzędach innowator nieustanny,

9. Data: 2005-01-05 19:30:31

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz "zjadł" literkę i "google nie chciały gadać" ;-)

> Ale jeszcze ładniejszy Quercus petrea 'Purpurea'

Znaleźć go można jako Quercus petraea 'Purpurea'

Pozdrawiam sycie, ;-)

Zbyszek

10. Data: 2005-01-05 21:03:47

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> wrote:

> Znaleźć go można jako Quercus petraea 'Purpurea'

Sorry, fakt. A znaleźć to można w Krzywaczce :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jest Barańczak mieszkaniec Ameryk-