nawoz dla mlodych drzewek

1. Data: 2005-01-04 12:05:24

Temat: Re: nawoz dla mlodych drzewek
Od: "Dziadek" <p...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:crlqd4$j9a$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Dzięki!
> O to mi chodziło.
> Teraz już wiem napradę wszystko!
> moon

Optymista, hi hi

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

2. Data: 2005-01-05 01:05:15

Temat: nawoz dla mlodych drzewek
Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedy im sypnąć?
w marcu?
w kwietniu?

czy jakaś polifoska może być, czy trzeba coś wyszukanego?

moon

3. Data: 2005-01-05 10:35:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:crfenn$rlp$1@nemesis.news.tpi.pl Moon
<l...@w...pl> napisał(a):

> kiedy im sypnąć?
> w marcu?
> w kwietniu?
>
> czy jakaś polifoska może być, czy trzeba coś wyszukanego?

Hejka. Czy są to drzewka ozdobne iglaste lub liściaste, a może owocowe?
:-) Jak młode są to drzewka? Posadzone ostatniej jesieni, czy starsze? Czy
przed ich posadzeniem zastosowałeś nawożenie P, K, Ca i Mg oraz organiczne?
Na wszelki wypadek lepiej nie nawozić.
Pozdrawiam minimalistycznie Ja...cki

4. Data: 2005-01-05 16:14:11

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
owocowe?

owocowe.

> :-) Jak młode są to drzewka? Posadzone ostatniej jesieni, czy starsze?
posadzone jesienią i zeszłego roku.

Czy
> przed ich posadzeniem zastosowałeś nawożenie P, K, Ca i Mg oraz
organiczne?

Nie stosowałem nic. Te roczne rosną, jakby marzyły o śmierci rychłej.

> Na wszelki wypadek lepiej nie nawozić.
To już (nie) zrobiłem:)

moon

5. Data: 2005-01-05 18:33:11

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> [...]
>
> Czy
> organiczne?
>
> Nie stosowałem nic. Te roczne rosną, jakby marzyły o śmierci rychłej.

Jeżeli przed posadzeniem drzewek zrobiłeś badania gleby i podglebia to
należy postępować zgodnie z zaleceniami wynikającymi z wyników tego
badania.
Jeżeli ich nie zrobiłeś to należy je zrobić i postąpić zgodnie z
zaleceniami.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

6. Data: 2005-01-05 19:37:08

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:crh3u4$e7m$1@nemesis.news.tpi.pl Moon
<l...@w...pl> napisał(a):

> posadzone jesienią i zeszłego roku.
> Nie stosowałem nic. Te roczne rosną, jakby marzyły o śmierci rychłej.

Hejka. To może opisz jak przygotowałeś dołki i podłoże, w które sadziłeś
tych męczenników. ;-) Inaczej mówiąc, jak wyglądało sadzenie i konkretnie w
co posadziłeś drzewka.
Pozdrawiam kuracyjnie Ja...cki

7. Data: 2005-01-05 23:11:24

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> [...]
> badania.
> Jeżeli ich nie zrobiłeś to należy je zrobić i postąpić zgodnie z

Badania gleby, żeby posadzić jabłonkę i gruszkę?
No może się nie rozpędzajmy!
:)

moon

8. Data: 2005-01-05 23:15:02

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
>>
> Hejka. To może opisz jak przygotowałeś dołki i podłoże, w które
> sadziłeś tych męczenników. ;-) Inaczej mówiąc, jak wyglądało sadzenie

Dobre dołki, po wyrwanych pniach poprzednich drzew, owocowych, które rosły
bardzo dobrze przez 30-60 lat.

Ja to w ogóle nie wiem, obojętnie jakie drzewko, u mnie, czy iglaste czy
liściaste, to nie chce rosnąć przez pierwsze 2-3 lata (a jedna jodełka to
osiem lat rosła metr), a potem zaczyna zapieprzać.
Podejrzewam, że jest tam jakaś warstwa kamieni/skał i one dopiero kiedy się
przebiją zaczynają rosnąć na całego.
Czy to możliwe?

moon

9. Data: 2005-01-06 19:25:17

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> [...]
> Podejrzewam, że jest tam jakaś warstwa kamieni/skał i one dopiero kiedy
> się przebiją zaczynają rosnąć na całego.
Jest powszechnie wiadome, że drzewa posadzone na miejscu wykarczowanego sadu
bardzo źle rosną z uwagi na substancje wydzielane do gleby przez korzenie
starych drzew. Substancje te jeszcze przez pewien czas pozostają w glebie.

Przed założeniem sadu kopie się też dół na dwa metry najlepiej w lecie żeby
poznać profil tej odkrywski i stosunki wodne. Czy na tym terenie kopałeś
taki dół? Co było na nim widać?

Czy kiedykolwiek robiłeś badania gleby i poglebia na tym terenie?
Jeżeli nie robiłeś nigdy to jest pretekst aby zrobić to teraz.

Bez tych dwu rzeczy dołu i badań gleby i podglebia nie wiesz na czym
gospodarujesz, a skutkiem tego nie wiesz jak postępować.

Co do warstwy kamieni/skał którą podejrzewasz to na części naszych działek
było wysypisko betonowego gruzu przykryte metrową warstwą nasypaną przez
nas na początku. Dopóki nie dodano drugiego metra w lecie wszystko schło
tam.

Czytałem przykładowe opisy nieowocujących sadów posadzonych bez rozponania
stanowiska na metrowej czy nawet grubszej warstwie żwiru przykrytego
ziemią. Nie pamiętam czy powodem kłopotów był brak wodu posiąkającej od
spodu czy to że korzenie nie mogły przebić się przez ten żwir.

10. Data: 2005-01-06 19:26:27

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:
> [...]
> wykarczowanego sadu bardzo źle rosną z uwagi na substancje wydzielane
> do gleby przez korzenie starych drzew. Substancje te jeszcze przez
:))))))
ciekawe gdzie znalazles te sensacje
o wydzielaniu przez korzenie czegos do ziemi
?
sprawa jest banalna
rosnac kilkanascie czy kilkadziesiat lat
drzewa wyjalowily ziemie a nie ja zatruly
:)
> Przed założeniem sadu kopie się też dół na dwa metry najlepiej w
> lecie żeby poznać profil tej odkrywski i stosunki wodne. Czy na tym
> terenie kopałeś taki dół? Co było na nim widać?
hehe
dla dwoch drzewek
kontrolny wykop na 2 metry gleboki
:)))))))))))

> [...]
> działek było wysypisko betonowego gruzu przykryte metrową warstwą
> nasypaną przez nas na początku. Dopóki nie dodano drugiego metra w
:))))
taka warstwa betonowego gruzu to doskonaly drenaz
i nic nie chcialo tam rosnac
bo nie mialo wody
:)
> [...]
> przykrytego ziemią. Nie pamiętam czy powodem kłopotów był brak wodu
> posiąkającej od spodu czy to że korzenie nie mogły przebić się przez
:))))
wedlug mnie to ani jedno ani drugie
tylko gleba byla tam bardzo uboga
a zasilanie jesli bylo to nie wiele pomagalo
bo woda wyplukiwala to w tych piaskach i zwirach
:)
jesli zas chodzi o podsiakanie wody od dolu
to niewiele drzew lubi wysoki poziom wod gruntowych
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

jak uniknąć przędziorków?