Zupa Soljanka

1. Data: 2001-01-13 19:51:27

Temat: Zupa Soljanka
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dawno temu, bedac w NRD, jadlam w wegierskiej restauracji zupe o nazwie
Soljanka... Bylo to cos przepysznego. Nie jestem w stanie taraz
odtworzyc smaku, ale jej glownym skladnikiem byly chyba pomidory. Podano
to z plasterkiem cytryny...

Ma ktos z Was przepis na ta zupe..? Nie wiem, czy to potrawa niemiecka,
czy wegierska. W "kuchni wegierskiej" ta zupa z opisu, nie przypominala
oryginalu...

Dzieki, magda

1. Data: 2001-01-14 03:57:04

Temat: Re: Zupa Soljanka
Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" <m...@h...com> wrote in message
> [...]
>
> Ma ktos z Was przepis na ta zupe..? Nie wiem, czy to potrawa niemiecka,
> czy wegierska. W "kuchni wegierskiej" ta zupa z opisu, nie przypominala

Soljanka to popularna zupa kuchni rosyjskiej. Jej nazwa pochodzi od slowa
"solenya", czyli kiszonki, ktore sa jednym z glownych skladnikow tej zupy
(najczesciej ogorki, ale moze tez byc kiszona kapusta). Mozna dodawac do
niej tez pomidory. Zupa ta moze byc gotowana z ryba, miesem lub grzybami a
serwowana jest z plasterkami cytryny, oliwkami lub kwasna smietana.
Przepisow jest sporo.
Generalnie gotuje sie wywar miesny (wolowina, cielecina, kawalki szynki,
kielbaski itp.) lub rybny, mieso kroi sie pozniej na kawalki i dodaje do
zupy (oprocz wolowiny). Do wywaru dodaje sie usmazona na masle cebule,
posiekane kiszone ogorki, pomidory, ew. przecier pomidorowy, oliwki i
kapary. Mozna dac tez grzyby. Od zawrzenia zupe gotuje sie jeszcze pol
godziny na malym ogniu. Przed podaniem dodaje sie kwasnej smietany i
plasterki cytryny

Mam nadzieje, ze troche pomoglam:-)

Beata

offtopic
zupa madrycka JAK?
Aceto Balsamico !!!! i śmietanowa pasta z łososia
COS
Archiwum- musaka