Zupa z dynii

1. Data: 2006-10-30 08:20:56

Temat: Zupa z dynii
Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś mógłby podzielić się przepisem na zupę z dynii.

Pozdrowienia
Gocha

2. Data: 2006-10-30 08:31:52

Temat: Re: Zupa z dynii
Od: "Han" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GochaBielsko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Czy ktoś mógłby podzielić się przepisem na zupę z dynii.
>
> Pozdrowienia
> Gocha
----
Zupa z dyni 1
Składniki:
30 dkg dyni,
2 - 3 ziemniaki,
3 cebule,
1 szkl. zielonego groszku konserwowego,
1 szkl. mleka,
1 łyżka masła,
sól,
pieprz nać pietruszki.

Sposób przyrządzenia:
Ziemniaki i cebulę obrać, opłukać, pokroić i zalać wrzącą, osoloną
wodą. Dynię obrać ze skóry, oczyścić z pestek , pokroić i ugotować z
dodatkiem połowy masła. Lekko przestudzić, zmiksować, podgrzać, dodać
groszek, a gdy zawrze, odszumić. Dodać gorące mleko i pozostałe masło. Zupę
przyprawić solą i pieprzem, dodać posiekaną natkę pietruszki.
-----------------------------
Zupa z dyni 2
6 porcji
1,5 kg pokrojonej w grubą kostkę dyni,
1 posiekana cebula,
1 posiekana marchewka,
1 posiekany ziemniak,
1 l wody,
1 łyżeczka imbiru,
1 łyżeczka gałki muszkatołowej,
2 łyżeczki koncentratu warzywnego,
sok z cytryny.
Wszystkie składniki włóż do dużego garnka. Zagotuj i pozostaw na wolnym
ogniu przez 20 minut. Dokładnie zmiksuj i przypraw do smaku. Podawaj z
odrobiną jogurtu lub chudej śmietanki.
----
Tajska zupa z dyni
Składniki:
1 łyżka oleju arachidowego
1 łyżka masło
1 drobno posiekany ząbek czosnku
4 drobno pokrojone szalotki
2 małe drobno pokrojone świeże papryczki chili
1 łyżka posiekana palczatka cytrynowa
2 szklanki rosół z drobiu
4 szklanki obrana i pokrojona w kostkę dynia
1,5 szklanki mleka kokosowego bez dodatku cukru
sól, pieprz

Sposób przyrządzenia:
W dużym rondlu podgrzać olej arachidowy i masło, dodać czosnek, szalotkę,
papryczkę chili smażyć mieszając. Dodać rosół z drobiu, mleko kokosowe i
dynię, powoli gotować aż dynia stanie się miękka. Zmiksować blenderem na
"gładko", podawać z ryżem lub groszkiem ptysiowym.
---
Han..

3. Data: 2006-10-30 09:00:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"GochaBielsko" <g...@w...pl> wrote in message
> [...]

Prosta, szybka i smaczna zupa z dyni.

Gotujesz na pęczku włoszczyzny rosół lub wywar, jeżeli chcesz bez mięsa...
Dynię kroisz na segmenty, obierasz je ze skóry, środek po wyjęciu całkowicie
odrzucasz - zbyt włóknisty. Te segmenty tniesz poprzecznie na cienkie
plasterki - im cieńsze, tym szybciej się rozgotuje. Wrzucasz do rosołu, po
rozgotowaniu miksujesz, dodajesz szczyptę wiórków z gałki muszkatołowej
(mielona słabiej pachnie), pieprz i dosalasz sobie na talerzu, zielen
pietruszki.
Mięso z rosołu możesz wykorzystać następująco - kroisz na plastry i wkładasz
do sosu chrzanowego lub musztardowego - podajesz z ziemniakami, ogórkiem
kiszonym i buraczkami zasmażanymi.

4. Data: 2006-10-30 09:13:26

Od: "ps" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Witam,
> Czy ktoś mógłby podzielić się przepisem na zupę z dynii.

Przepisy podano :) Polecam z marchewka i mlekiem (ale nie na bazie rosolu).
Tytulem uzupelnienia jedynie - do zupy dyniowej dodaje podprazone platki
migdalow, swietnie pasuja do dyniowki.

Pozdrawiam

Kri Z

5. Data: 2006-10-30 10:35:24

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GochaBielsko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Czy ktoś mógłby podzielić się przepisem na zupę z dynii.

Tłustą, niekwaśną smietankę mieszasz z mlekiem i dobrym rosołem z kuraka,
zalewasz tym kostki dyni, dorzucasz ciut pieprzu białego, gałki
muszkatułowej i soli wg potrzeb, duszisz do miekkości. Miksujesz lub
przecierasz.

Robisz grzanki z białego chleba, na to zupa, na to starty ser.

Rewelacja.

Przepis francuski, z tłumaczonej na język polski czeskiej ksiązki "Kuchnie
świata", od ilus lat w moim domu.

Zupa wielokrotnie gotowana i uwielbiana (ja robię co prawda bez grzanek, bo
ich nie lubię).

DJD

6. Data: 2006-11-01 21:39:25

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja jadam zupke z dyni na mleku z zacierka recznie robiona. mozna dac troszke
kaszy manny do zageszczenia. bardzo smaczne danie i szybkie w przygotowaniu.

7. Data: 2006-11-02 17:58:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ei4cj7$nvb$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"GochaBielsko" <g...@w...pl> wrote:

> Witam,
> Czy ktoś mógłby podzielić się przepisem na zupę z dynii.
>
> Pozdrowienia
> Gocha

A google znasz? I wiesz, że można nimi przegladać dawne posty z tej
grupy?

<http://tinylink.com/?5MY83NlevH>

Władysław

8. Data: 2006-11-02 18:26:26

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" napisał:

> [...]
> z kuraka, zalewasz tym kostki dyni, dorzucasz ciut pieprzu białego,
> gałki muszkatułowej i soli wg potrzeb, duszisz do miekkości.

Ja zrobiłam nieco inaczej - rosół na skrzydełkach z zielem angielskim,
a dynia na wodzie z odrobiną soli (została mi po ziemniakach) do
miękkości. To było wczoraj. Dziś przetarłam dynię przez sitko,
odlewając wcześniej część płynną (zastanawiam się co z nią teraz
zrobić;)), dolałam kilka łyżek mleka, trzy chochelki rosołu, gałkę,
imbir i pieprz. Z grzankami genialna - w sam raz na dzisiejszy
zaśnieżony dzień.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 74.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

9. Data: 2006-11-02 19:25:36

Od: "gazdabaca" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> A google znasz? I wiesz, że można nimi przegladać dawne posty z tej
> grupy?

Władziek, marudzisz o tych googlach jak Władysław Gomułka o granicy na Odrze
i Nysie Łużyckiej.

GB

10. Data: 2006-11-02 22:59:24

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> zrobić;)), dolałam kilka łyżek mleka, trzy chochelki rosołu, gałkę,
> imbir i pieprz. Z grzankami genialna - w sam raz na dzisiejszy

To ja jeszcze inaczej - miąższ z dyni poddusiłam na oleju /winogronowym/
dodając 3 duże ząbki czosnku. Zmiksowałam i połączyłam z zupą jarzynową z
ziemniakami /bo nie z samym wywarem/, do tego dużo kurkumy, szafran, imbir i
tymianek cytrynowy.

Ania

WIESC HIOBOWA
STOIKU