Zwichniecie garstka a oboz jezdziecki ?

1. Data: 2007-08-06 09:13:43

Temat: Zwichniecie garstka a oboz jezdziecki ?
Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja dziewczyna niedawno miala uraz nadgarstka (dokladna diagnoza
brzmiala: zwichniecie gartska polaczone z rozerwaniem torebki
stawowej).
Na izbie przyjec zalozono jej szyne gipsowa na przedramie, nadgarstek
i kciuk (nastawianie nie bylo konieczne). Po 8 dniach poszla do
kontroli - szyna zostala zdjeta, kazano nosic jej opaske elastyczna.
Dodatkowo dostala recepte na orteze nadgarstka .
Obecnie stan reki (1,5 tygodnia po urazie) jest taki: troche boli,
sila w rece i precyzja palcow jest zmniejszona (np. przy pisaniu na
klawiaturze), wystepuje srednia bolesnosc przy mozniejszym skrecaniu
stawu i lekka przy mocnym zaciskaniu piesci. Reka po wstaniu rano jest
sztywna , ale ustepuje to po okolo 5 minutach cwiczen.
Chcialem sie zapytac na ile realne jest zeby udalo sie jej pojechac na
tygodniowy oboz z nauka jazdy konnej? Oboz zaczyna sie 3,5 tygodnia po
urazie, codziennie maja byc 3 godziny "w siodle". Czy np. jakies
gwaltowne szarpniecie wodzami przez konia (trzymanymi w kontuzjowanej
rece) moze spowodowac ryzyko ponowienia urazu? Oczywiscie jezdzic
bedzie z orteza nadgarstka na rece, a wszystkie ciezkie prace typu
siodlanie, bede wykonywac ja.
P.S. Rozwiazanie najlepsze (przesuniecie wyjazdu) nie wchodzi niestety
w gre :-(

Dzieki z gory za jakiekolwiek opinie
Pozdrawiam
Chrosciu

2. Data: 2007-11-25 16:50:50

Temat: Re: Zwichniecie garstka a oboz jezdziecki ?
Od: "Jerzy Żelichowski" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> siodlanie, bede wykonywac ja.
> P.S. Rozwiazanie najlepsze (przesuniecie wyjazdu) nie wchodzi niestety

Twoja dziewczyna miala nie zwichniecnie tylko wykrecenie nie wiadomo ktorego
stopnia przypuszczam ze |I szego a wiec bez zerwania wiekszej ilosci wlokien
wiezadla nie wiadomo jakiego.takie uszkodzenia goja sie ok 3 tygodni w
unieruchomieniu a potem trzeba nastepne 3 tygodnie ochrony takze w
ortozie.Jazda konna jest ryzykiem z powodu obnizenia zdolnosci do obrony
skutkow ewentualnego upadku co moze spowodowac powazniejszy uraz innej
czesci ciala.A uraz trzeba po prostu banalnie wyleczyc zgodnie z zasadami
patologii i nic sie nieda przyspieszyc ani oszukać.Dotyczy to wszystkich
ludzi papieza,prezydenta USA , RP i Twojej dziewczyny też.Mnie także.

--
Pozdrawiam

Likwidacja swędzenia po ugryzieniu przez komara
Kamienie nerkowe kruszyć czy czekać aż same wylecą?
Czy ktos tez tak mial?? Odstawienie tabletek - problem
czeste oddawanie moczu i kalu
Ropiejaca angina paciorkowca...