Zwierzęta MAJĄ duszę!

131. Data: 2017-04-19 11:41:17

Temat: Re: Zwierzęta MAJĄ duszę!
Od: LeoTar Gnostyk <L...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> Zbyt to uporządkowane żeby można było mówić o chaosie i
> przysłowiowym "błądzeniu we mgle" Stwórcy.. I wygląda na to że chodzi
> Jemu bardziej o ogólne idee niż o wnikanie w szczegóły. Nie ma nawet
> żadnych dowodów, przykładów na to że człowiek jako taki jest tworem
> coraz bardziej doskonałym.

Dlaczego sądzisz, że Chaos nie może być najbardziej uporządkowanym
organizmem? Jeżeli nie dowierzasz przypomnij sobie moją dawną stopkę, w
której cytuję Piotra Kropotkina. Zgodzą się z Twoim stwierdzeniem, że
Stwórcy nie chodzi o szczegóły lecz o cele ważniejsze. takimi według
mnie są nie tylko odpowiedzi na pytania egzystencjalne ale również ład i
harmonia. Doskonałość to harmonijny i uporządkowany Chaos.

> Teoretycznie, tylko w teorii moglibyśmy mniej pracować niż kiedyś.
> Były nawet jakieś wyliczenia ile pracy człowiek pierwotny musiał
> wykonać, ile ten z średniowiecza, a ile obecny aby przetrwać. I nie
> ma dwu zdań - w miarę opływu czasu coraz więcej musimy pracować.

Bo tworzymy coraz więcej niepotrzebnych gadżetów. A przy tym mizernie
wykorzystujemy swój psychiczny potencjał stwórczy. Można by powiedzieć,
że coraz więcej pracujemy po próżnicy w przeciwieństwie do takich na
przykład starożytnych Egipcjan.

> Żaden niepotrzebny wymysł - ot taka wiara jak i setki innych wierzeń
> ludzkich. Twoja wersja o "Ewolucji Świadomości" ma sens większy niż
> większość różnych wierzeń. Jednak i tu jest sporo wątpliwości - bo
> np. tu kluczowym elementem tej wiary wydają się być papier i
> długopis,. czyli ewolucja jeżeli już ktoś tak to chce nazywać, ale to
> nie my sami ewoluujemy i robimy się doskonalsi, nasza zdolność zapisu
> dotychczasowych doświadczeń, nas takimi czyni.

Dlatego jesteśmy prawie że szczytem wszelkiego stworzenia. Niewiarygodna
i do niedawna niewyobrażalna zdolność komunikowania się i utrwalania
naszych przemyśleń czyni nas potentatami tworzenia i ewolucji
Świadomości. Nie tylko naszej indywidualnej świadomości ale i
Świadomości globalnej, której jesteśmy wiodącym prym ogniwem. Czy tego
chcesz czy nie, stwarzamy Nowy Świat. Oczywiście Stary Świat, w którym
dominowała (i nadal dominuje) przemoc broni się gdyż utrwalone nawyki
myślowe trudno jest wyeliminować, ale potencjał intelektualny Nowego
Porządku rośnie, a gdy stanie się lawiną nic nie zapobiegnie upadkowi
Starego Porządku. A wraz z nim zginą/wymrą wszyscy ci, którzy nie
potrafili uwolnić od przemocy swoich indywidualnych świadomości.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynik rozwoju - Piotr Kropotkin
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud