Życie nad przepaścią

81. Data: 2016-12-16 17:16:20

Temat: Re: Życie nad przepaścią
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 17:14:30 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Wierzysz tak w realność metafor, że próbujesz przekuć w dosłowność.
> Metafora nie jest dowodem. Człowiek nie odpowiada za metafory tylko za konkrety.
> Równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że wszyscy dziś odpowiadamy za zabójstwo
> Lincolna i za wszystkie rzeczy, jakie każdy tyran popełnił na przestrzeni
> i w miejscu gdzie nas nie było - to jest logiczną konsekwencją twojego zdania
> o zbiorowej odpowiedzialności. Bo w sumie to wszyscy sprawiedliwi,
> bodhisattwowie etc. cierpieli i ginęli za nasze grzechy.

PS. Oczywiście w znaczeniu metaforycznym.

82. Data: 2016-12-16 17:18:06

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 17:16, Jakub A. Krzewicki pisze:

> PS. Oczywiście w znaczeniu metaforycznym.

To nie metafora, i dlatego daje nadzieję i szanse na Zbawienie.

83. Data: 2016-12-16 17:22:29

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 17:02:20 UTC+1 użytkownik LeoTar napisał:

> A kto i na podstawie czego ma dokonywać oceny zasług oraz osiągnięć
> jednostki by się nie pomylić i nie wyróżnić oszusta? Dobry oszust wiele
> twarzy ma na różne okazje. ;-)

Jakiego oszusta? Przecież zawsze można zweryfikować profesjonalizm specjalisty. Nie
chodzi tu o formalne kwalifikacje, ale o umiejętności
i dokonania. Jak ktoś ma znany powszechnie życiorys, to nie jest człowiekiem znikąd.

> A jednak to właśnie na glebie konfucjanizmu wyrosła rewolucja kulturalna
> z jej społecznie opłakanymi rezultatami. Kto i gdzie popełnił błąd? A
> może zle zdiagnozowano problem?

Something pojebałoś. Rewolucja kulturalna była to rewolucja na podstawie
zachodnich jak najbardziej idei Marksa _przeciw_ konfucjanizmowi.
Rewolucjoniści ogłosili Konfucjusza największą zakałą Chin!

84. Data: 2016-12-16 17:23:28

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 17:18:05 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> To nie metafora, i dlatego daje nadzieję i szanse na Zbawienie.

To jest metafora, bo nasze działania nie mają skutku wstecz.

85. Data: 2016-12-16 17:27:26

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 17:23, Jakub A. Krzewicki pisze:

> To jest metafora, bo nasze działania nie mają skutku wstecz.

Twierdzisz że Bóg nie widział tego co się z nami stanie?
Ale co ci będę tłumaczył...

86. Data: 2016-12-16 18:23:17

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> specjalisty. Nie chodzi tu o formalne kwalifikacje, ale o
> umiejętności i dokonania. Jak ktoś ma znany powszechnie życiorys, to

Persona, która cierpi z powodu nierozwiązanego kompleksu Edypa/Elektry
jest z definicji zamaskowanym oszustem. I nie są ważne jej kwalifikacje,
umiejętności i dokonania. Nie mając okazji stać się emocjonalnie równym
rodzicowi ZAWSZE będzie chciała być coraz lepsza. Na szczycie wyścigu
szczurów znajdują się najbardziej zakompleksieni.

> [...]
> podstawie zachodnich jak najbardziej idei Marksa _przeciw_
> konfucjanizmowi. Rewolucjoniści ogłosili Konfucjusza największą

Masz rację, chcieli zaimplementować marksizm na podłoże konfucjańskie.
To, że podjęto takową próbę świadczy o niedoskonałości konfucjanizmu a
to, że próba się nie powiodła o słabości marksizmu. Gdyby marksizm
został zbudowany na zdrowym jądrze, gdyby eliminował problem, który był
(i jest nadal) udziałem konfucjanizmu to konfucjanizm zostałby
wyeliminowany. A tak upadła rewolucja kulturalna, gdyż sadzonka okazała
się fałszywką.

--
LeoTar

Świat według LeoTar'a @ http://leotar.net/year_2016/
Odważ się wiedzieć - Zygmunt Freud
Anarchia matką ładu - Piotr Kropotkin

87. Data: 2016-12-16 18:26:46

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 18:23, LeoTar pisze:
> Persona, która cierpi z powodu nierozwiązanego kompleksu Edypa/Elektry
> jest z definicji zamaskowanym oszustem. I nie są ważne jej kwalifikacje,

Rzadko kto ma kompleks Edypa, To że Ty masz, nie projektuj tego na innych.

88. Data: 2016-12-16 18:29:23

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Rodziny, które wydały wielkich ludzi

Warto byś poczytał biografie wielkich ludzi. Wszyscy mieli jakieś
problemy emocjonalne wyniesione z domów rodzinnych.

89. Data: 2016-12-16 18:30:38

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 17:27:25 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Twierdzisz że Bóg nie widział tego co się z nami stanie?
> Ale co ci będę tłumaczył...

Twierdzisz, że można zanieczyścić źródło rzeki w górach, paskudząc do sieci
kanalizacji miejskiej? Mechanizm upływu czasu i upływu wody się zasadniczo
nie różni.

90. Data: 2016-12-16 18:33:37

Od: LeoTar <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

pinokio pisze:

> Rzadko kto ma kompleks Edypa, To że Ty masz, nie projektuj tego na innych.

To że rzadko kto spowiada się ze swoich problemów emocjonalnych wcale
nie znaczy, że ich nie ma. Zdecydowana większość żyje nie zdając sobie
nawet sprawy z przyczyny problemów, które im doskwierają. I nie ma tutaj
żadnej mojej projekcji; moje stwierdzenia są efektem żmudnych obserwacji.

--

Sądny dzień dla sądu.
Ziemkiewicz o smutku klerykałów z Agory
Witam