Życie nad przepaścią

91. Data: 2016-12-16 18:46:54

Temat: Re: Życie nad przepaścią
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 17:14:22 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> Jakiego Janerki ? To Pink Floyd, nawiasem mówiąc nie lubię Pink Floyd

Wkleiło się nie to co trzeba:
https://www.youtube.com/watch?v=VuUbE4V73kk

92. Data: 2016-12-16 19:03:13

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 18:30, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Twierdzisz, że można zanieczyścić źródło rzeki w górach, paskudząc do sieci
kanalizacji miejskiej? Mechanizm upływu czasu i upływu wody się zasadniczo
> nie różni.

Tylko że Bóg jest wszechwiedzący. Będąc w Niebie widział co się stanie z
człowiekiem, jak uwikłał się w grzech i idzie prościutko do piekła. Więc
Bóg zainterweniował.

93. Data: 2016-12-16 20:22:34

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 19:03:11 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
>
> Tylko że Bóg jest wszechwiedzący. Będąc w Niebie widział co się stanie z
> człowiekiem, jak uwikłał się w grzech i idzie prościutko do piekła. Więc

Non sequitur - jeżeli jest Bóg, to on sam podpisał się pod swoją wszechwiedzą, a nie
którykolwiek z nas! Dlatego lewiąc, czyli przenosząc na nas tu i teraz
odpowiedzialność za bestialską śmierć Jezusa, głosisz absurdy.
Albo to robisz z powodu swojej ignorancji, albo samo-narzuconej przez emocje
własne solidarności albo świadomego oszustwa. Nie ma możliwości, żebym był
przyczyną sprawczą śmierci JX podobnie jak Abrahama Lincolna, Sokratesa,
Maudgalyayany i innych, którzy mieli za cel sprawiedliwość, ponieważ za
przyczynę celową odpowiada wyłącznie ten, kto taki cel obmyślił. Skoro
nie jestem przyczyną sprawczą ani celową to na logikę jestem wolny od zarzutu.
To z jednej strony dobra nowina dla Ciebie, gdyż nie jesteś winien śmierci
Jezusa ale i zła, ponieważ jeżeli świadomie tak twierdzisz, to wprowadzasz
ludzi w błąd pod pretekstem sprawy Jezusa. Czas mi świadkiem.

94. Data: 2016-12-16 20:47:49

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 20:22, Jakub A. Krzewicki pisze:
> Jezusa ale i zła, ponieważ jeżeli świadomie tak twierdzisz, to wprowadzasz
> ludzi w błąd pod pretekstem sprawy Jezusa. Czas mi świadkiem.

Piotr też wprowadzał w błąd, gdy mówił?
12 Na ten widok Piotr przemówił do ludu: <<Mężowie izraelscy! Dlaczego
dziwicie się temu? I dlaczego także patrzycie na nas, jakbyśmy własną
mocą lub pobożnością sprawili, że on chodzi? 13 Bóg naszych ojców, Bóg
Abrahama, Izaaka i Jakuba, wsławił Sługę swego4, Jezusa, wy jednak
wydaliście Go i zaparliście się Go przed Piłatem, gdy postanowił Go
uwolnić. 14 Zaparliście się Świętego i Sprawiedliwego, a wyprosiliście
ułaskawienie dla zabójcy. 15 Zabiliście Dawcę życia, ale Bóg wskrzesił
Go z martwych, czego my jesteśmy świadkami. 16 I przez wiarę w Jego imię
temu człowiekowi, którego widzicie i którego znacie, imię to przywróciło
siły. Wiara [wzbudzona] przez niego dała mu tę pełnię sił, którą wszyscy
widzicie. 17 Lecz teraz wiem, bracia, że działaliście w nieświadomości,
tak samo jak zwierzchnicy wasi. 18 A Bóg w ten sposób spełnił to, co
zapowiedział przez usta wszystkich proroków, że Jego Mesjasz będzie
cierpiał. 19 Pokutujcie więc i nawróćcie się, aby grzechy wasze zostały
zgładzone, 20 aby nadeszły od Pana dni ochłody, aby też posłał wam
zapowiedzianego Mesjasza, Jezusa, 21 którego niebo musi zatrzymać aż do
czasu odnowienia wszystkich rzeczy, co od wieków przepowiedział Bóg
przez usta swoich świętych proroków. 22 Powiedział przecież Mojżesz5:
Proroka jak ja wzbudzi wam Pan, Bóg nasz, spośród braci waszych.
Słuchajcie Go we wszystkim, co wam powie. 23 A każdy, kto nie posłucha
tego Proroka, zostanie usunięty z ludu. 24 Zapowiadali te dni także
pozostali prorocy, którzy przemawiali od czasów Samuela i jego
następców. 25 Wy jesteście synami proroków i przymierza, które Bóg
zawarł z waszymi ojcami, kiedy rzekł do Abrahama: Błogosławione będą w
potomstwie twoim wszystkie narody ziemi6. 26 Dla was w pierwszym rzędzie
wskrzesił Bóg Sługę swego i posłał Go, aby błogosławił każdemu z was w
odwracaniu się od grzechów>>.

95. Data: 2016-12-16 20:54:56

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 20:47, pinokio pisze:

> Piotr też wprowadzał w błąd, gdy mówił?

Tutaj rozważania:
https://maurycyteo.wordpress.com/2015/04/30/lecz-moj
-grzech/

Prawdopodobnie autor wpisu ma rację, ale nie zauważa istotnej różnicy
między mściwym, złośliwym pseudo-bóstwem, a naszym własnym poczuciem
winy. Tym, co w człowieku naturalne - spowodowanym grzechem wyrzutem
sumienia. Człowiek słusznie próbuje negować przypuszczenia, że Bóg
pragnie go wyniszczyć poczuciem winy. Przypuszczenia te jednak wynikają
z próby zrzucenia winy za nasze samopoczucie na Boga (a Bóg tak nie
robi, więc wszystko jest okej), gdy tymczasem wina leży po naszej stronie.

96. Data: 2016-12-16 21:50:48

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 20:47:49 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> potomstwie twoim wszystkie narody ziemi6. 26 Dla was w pierwszym rzędzie
> wskrzesił Bóg Sługę swego i posłał Go, aby błogosławił każdemu z was w

Mówił do ludzi, wśród których byli ci, co mówili "ukrzyżuj" i tych co się
z nimi solidaryzowali. przecież ani Ja, ani Ty o rzekomej winie JX wcale
poważnie nie myślimy, a tam był ci, którzy byli o niej przekonani.
Ponieważ rozpoznaję ukrzyżowanie Jezusa przez tych konkretnych ludzi żyjących
wtedy jako agresję i okrucieństwo, więc jestem wolny nawet od
symboliczno-metaforycznej quasi-odpowiedzialności za nie.

Sam podajesz argumenty na swoją niekorzyść, ponieważ ignorujesz okoliczności,
do kogo była przeznaczona ta mowa - do tamtego konkretnego audytorium, a nie
do całej ludzkości. Przypuśćmy, że ktoś mówi: Żydzi są winni do spółki
z Rzymianami ukrzyżowaniu Chrystusa. Zgoda - ci, którzy brali w tym udział i ich
mocodawcy. Rozciąganie tego na współczesnych mieszkańców Tel-Avivu czy Romy
jest erystyką nawet w wypadku, gdy niektórzy z nich są na tyle zaślepieni,
iż nadal do dziś są przekonani, że zarzuty na JX ze strony kapłanów żydowskich
kolaborujących z Cesarstwem Rzymskim były jakoby słuszne. Właśnie przez fakt
prostego niemal żelaznego alibi. Jeżeliby szukać kogoś z biorących udział
w tej historii nawet przy wierze w odradzanie się, to według prostych reguł ci,
którzy zostali ukarani przez Chrystusa za tę zbrodnię bogobójstwa są w Awiczi
i będą musieli przejść cały cykl wcieleń poprzez mieszkańca piekieł, głodnego
ducha, minerału, rośliny, robaka, jamochłona, ryby, gada, ssaka etc. żeby wejść
na górę łańcucha bytów i dostać drugą szansę, co zważywszy ilość gatunków życia
w trzech niższych królestwach zajmie miliardy lat, albo zostali ułaskawieni
i znajdują się w chrześcijańskim raju. Jeśli przyjąć tę Twoją niespójną wersję
wiecznego raju/piekła, nie ma ich na ziemi tym bardziej. Przemowa Piotra była
więc do tamtego pokolenia i środowiska, a nie do nas. Jeżeli się z nimi
solidaryzujesz, to rób to chociaż za siebie, a nie oskarżaj innych. Wiesz jak
jest po hebrajsku i grecku oskarżyciel rodzaju ludzkiego? Pilnuj się więc,
jaka mentalność przez Ciebie mówi, wątpię, żeby to był Duch Święty.

97. Data: 2016-12-16 21:56:03

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 20:54:55 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> z próby zrzucenia winy za nasze samopoczucie na Boga (a Bóg tak nie
> robi, więc wszystko jest okej), gdy tymczasem wina leży po naszej stronie.

Ani Bóg, ani człowiek. Najczęściej to w rzekome imię Boga, a tak naprawdę we
własne, jedni ludzie próbują wyniszczyć drugich poczuciem winy. Nie porównuj więc
naszego pokolenia i naszych środowisk do tamtego. Jak już mówiłem,
analogie te rzadko kiedy pasują nawet do 1 z 64 wszystkich rodzajów czasów, zaś
obecny jest na pewno inny. Nie jest to czas II wojny światowej ani obozów
zagłady w Rzeszy i CCCP więc analogii do czasu Golgothy w nim nie ma.

98. Data: 2016-12-16 22:02:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-12-14 21:22, obywatel pinokio uprzejmie donosi:
> Jak żyć wiedząc że życie mija a potem czeka nas albo Niebo albo piekło.
> Albo będzie dobrze, albo na wieki zostaniemy strąceni do piekła?

Odejść od komputera.

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

99. Data: 2016-12-16 22:07:07

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2016 o 21:50, Jakub A. Krzewicki pisze:
> [...]
> jest po hebrajsku i grecku oskarżyciel rodzaju ludzkiego? Pilnuj się więc,
> jaka mentalność przez Ciebie mówi, wątpię, żeby to był Duch Święty.

chodzi o to że :
- przez swój grzech utraciliśmy Zbawienie
- Jezus wziął nasze grzechy na siebie, niesamowicie cierpiąc
- przez to uzyskaliśmy w darze Niebo, które nie było pstryknięciem palców
I to jest właśnie DOBRA Nowina, tylko należy pamiętać że to nie byle co,
Bóg nie pomyślał "daruję im, a co mi szkodzi?", tylko wiele Go to
kosztowało. Ale jak widzę Ty nie chcesz nikomu nic zawdzięczać.

100. Data: 2016-12-16 22:14:01

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 22:07:06 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> [...]
> Bóg nie pomyślał "daruję im, a co mi szkodzi?", tylko wiele Go to
> kosztowało. Ale jak widzę Ty nie chcesz nikomu nic zawdzięczać.

Może chcę, może nie... to wyjdzie w praniu.
A co to ma wspólnego z moim żelaznym alibi?

Sądny dzień dla sądu.
Ziemkiewicz o smutku klerykałów z Agory
Witam
Edek