akant - doświadczenia??

1. Data: 2007-07-28 12:43:38

Temat: akant - doświadczenia??
Od: "Fiora" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam akanty (długolistne) i jak
podrośnie chcę postawić między nimi kolumnę koryncką ;-)
I pytam o doświadczenia - jaką ziemię najlepiej,
czym nawozić, jak z okrywaniem na zimę
i co tam jeszcze, aby były okazałe.
Pozdrawiam
Fiora - miłośniczka architektury

2. Data: 2007-07-28 14:40:36

Temat: Re: akant - doświadczenia??
Od: "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28 lip 2007, "Fiora" <f...@g...pl> napisal(a) w wiadomosci

> Kupiłam akanty (długolistne) i jak
> podrośnie chcę postawić między nimi kolumnę koryncką ;-)
> I pytam o doświadczenia - jaką ziemię najlepiej,
> [...]

Pamiętaj, że to bylina, więc chyba raczej jak się rozrośnie :-)
W teorii: słońce, lekka ziemia, najlepiej zasadowa, miejsce osłonięte.
Ale myślę, że co hodowca, to inne doświadczenia.
Mój akant rośnie schowany za dom, wystawiony jest na wschodnie światło, po
południu siedzi w cieniu. 3 lata temu miał 5 pędów kwiatowych, 2 lata temu
0 (słownie zero), w ub. roku 14 (czternaśnie, to nie jest pomyłka, do tego
pojawiały się od lipca do końca września), w tym się jeszcze nie ujawnił -
być może znów rok zerowy...
Rośnie w bardzo ciężkiej i bardzo żyznej glinie. Czyli podobno dokładnie
przeciwnie, niż to lubią akanty.
Na zimę przykrywam stroiszem i już. Od 6 lat żyje.
Nie wiem, czy na tej podstawie można jakieś wnioski wyciągać :D

Pozdrowienia - zachrzaniony nieogrodnik Ewa
-
Nie zagrażam bezpieczeństwu ogółu i mam to na piśmie!

3. Data: 2007-07-28 19:20:54

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa S. napisał(a):
> Dnia 28 lip 2007, "Fiora" <f...@g...pl> napisal(a) w wiadomosci

> Pamiętaj, że to bylina, więc chyba raczej jak się rozrośnie :-)
> W teorii: słońce, lekka ziemia, najlepiej zasadowa, miejsce osłonięte.

U mnie rosną w lekkiej ziemi, odczyn gleby raczej lekko kwaśny,
stanowisko słoneczne, z rana ocienione, daleko od domu. Od kilku lat
mają po jednym pędzie, mizernie rosną, raczej trwaja w jednym
jednopędowym stadium od lat....zapomiałam, że mam akanty i że powinny mi
teraz zdobić ogród.

Kaśka

4. Data: 2007-07-28 21:00:28

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 28 lip 2007, "Fiora" <f...@g...pl> napisal(a) w  wiadomosci

> Nie wiem, czy na tej podstawie można jakieś wnioski wyciągać :D
>
> Pozdrowienia - zachrzaniony nieogrodnik Ewa

Mam już bardzo długo, ok.8 lat, wschód Polski. Rośnie na lekko podniesionej
rabacie, na zimę kopczykuję, tak jak róże. Nawet jeśli przemarznie to odbije z
głębiej położonych korzeni.Gdy się rozrośnie to jest rośliną niezniszczalną.
Na zwykłej rabacie, na której rósł poprzenio, odrósł z pozostawionych korzeni.
Wykopywałam go dla znajomych już kilkakrotnie, zawsze odrasta ! :) Stara kępa
każdego roku ma do 20 pędów kwiatowych :)
Pozdr.Krystyna

kruszczyk do rozpoznania
Co z tym pomidorkiem???
Witam