kruszczyk do rozpoznania

1. Data: 2007-07-27 21:11:58

Temat: kruszczyk do rozpoznania
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

U mojego kolegi zasial sie kruszczyk, z nikad praktycznie. Ogrod jest w
miescie.

http://img184.imageshack.us/my.php?image=storczyk01g
z0.jpg
http://img110.imageshack.us/my.php?image=storczyk02b
v4.jpg

(zdjecia te sa duze: ~1MB, by lepiej bylo widac szczegoly)

To, ze jest to kruszczyk, juz ustalilem (na podstawie niedawnego watku o
kruszczykach rowniez). Ale czy jest to k. szerokolistny, to jeszcze nie jest
dla mnie stuprocentowo pewne. Jaki to wiec gatunek?

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2007-07-28 07:47:02

Temat: Re: kruszczyk do rozpoznania
Od: "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 lip 2007, "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisal(a) w wiadomosci

> [...]

> o kruszczykach rowniez). Ale czy jest to k. szerokolistny, to jeszcze
> nie jest dla mnie stuprocentowo pewne. Jaki to wiec gatunek?

Grupa helleborine na 100%, dla dokładniejszego oznaczenia któregoś z
drobnych gatunków w jej obrębie konieczne jest wypreparowanie prętosłupa.
Jak powiesz, ze to szerokolistny s.l.to będzie to całkowicie poprawne :)

Pozdrowienia - zachrzaniony nieogrodnik Ewa
-
Nie zagrażam bezpieczeństwu ogółu i mam to na piśmie!

3. Data: 2007-07-28 08:00:54

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> napisał w wiadomości
..

> Grupa helleborine na 100%, dla dokładniejszego oznaczenia któregoś z
> drobnych gatunków w jej obrębie konieczne jest wypreparowanie prętosłupa.

Dzieki :)
Pretoslupa raczej nie wypreparuje, glownie dlatego, ze ten storczyk nie
rosnie w moim ogrodzie. Tak wiec pozostane przy E. helleborine.
Pojawil sie pierwszy, to moze niedlugo beda nastepne, mozliwe, ze
zarozowione. Albo tez jego samego siewki sie pojawia :)

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2007-07-28 20:13:02

Od: "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28 lip 2007, "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisal(a) w wiadomosci

> pozostane przy E. helleborine.
> Pojawil sie pierwszy, to moze niedlugo beda nastepne, mozliwe, ze
> zarozowione. Albo tez jego samego siewki sie pojawia :)

Zaróżowione przeważnie rosną w mocniej oświetlonych miejscach, ale to nie
jest reguła. A następne kwitnące na pewno będą, bo to kłączowiec i będzie
się rozłaził.
Bardzo skromna i urokliwa roślinka, szkoda, ze do mnie nie chce przyjść :)

5. Data: 2007-07-29 02:59:36

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa S." <e...@w...to.plusnet.pl> napisał w wiadomości
..

> Bardzo skromna i urokliwa roślinka, szkoda, ze do mnie nie chce przyjść :)

Jak bedzie duzo, to zbiore nasiona i Ci wysle :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Co z tym pomidorkiem???
Witam