aktywny krzem

1. Data: 2005-04-11 09:42:13

Temat: aktywny krzem
Od: "FiołkoweMarzenia" <a...@n...midea.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, nie wiem, czy zwracam się do odpowiedniej grupy, jednak mam pilne
pytanie, bedę wdzięczna za udzielenie jakichklolwiek informacji na temat
AKTYWNEGO KRZEMU, jakieś publikacje, ew. gdzie jeszcze moge pytac o jego
właściwości lecznicze? Bardze dziękuję.

1. Data: 2005-04-11 10:39:34

Temat: Re: aktywny krzem
Od: "Kaczka" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:d3dglu$lk3$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): FiołkoweMarzenia z adresu <a...@n...midea.pl>
napisał(a):

> [...]
> na temat AKTYWNEGO KRZEMU, jakieś publikacje, ew. gdzie jeszcze moge
> pytac o jego właściwości lecznicze? Bardze dziękuję.

O aktywnym krzemie nie słyszałam, natomiast o węglu aktywnym a i owszem.
Dzięki bardzo rozwiniętej powierzchni właściwej ma znakomite właściwości
adsorpcyjne. Można go stosować do usuwania zanieczyszczeń, trucizn itp.,
które są zatrzymywane na jego powierzchni. Zresztą , jak sądzę, tę
właściwość węgla wykorzystuje się podając go w formie tabletek przy
zatruciach. Krzem należy do tej samej grupy układu okresowego, więc pewnie
ma podobne właściwości. Na pewno stosuje się adsorbenty krzemionkowe np. w
chromatografii czy również sam krzem to nie wiem.

--

# gg: 4464129 #

co warto przywiesc z wiednia:)?
[Kraków] salon Daphne??