alergia na zime?

1. Data: 2003-12-12 13:04:10

Temat: alergia na zime?
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,
Czy ktos slyszal moze cos na temat tzw alergii na zime.
Co roku mniej wiecej o tej samej porze, jak tylko zaczyna robic sie zimno
zaczyna wysychac mi skora na dloniach. Rownoczesnie pojawiaja sie male
babelki, ktore przy podraznieniu swedza.
Bylam juz u kilku dermatologow, a jeden z nich stwierdzil, ze to uczulenie
na zimno.
Jednak nikt nie byl w stanie powiedziec, jak sie tego pozbyc.
Prosze o wszelkie wskazowki.
Pozdrawiam.
B.

2. Data: 2003-12-12 16:52:13

Temat: Re: alergia na zime?
Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisał w
wiadomości news:brce7b$5ch$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
uczulenie
> na zimno.
> Jednak nikt nie byl w stanie powiedziec, jak sie tego pozbyc.

Ja mam tak samo, tyle ze jeszcze peka mi skóra na dłoniach i robia się
strupki. No i wszystko oczywiście tylko w zimie tj, jak robi sie zimno.
Dlatego tez dołączam sie do postu.

--
Pozdrufy
Didlo

3. Data: 2003-12-12 20:29:58

Temat: Odp: alergia na zime?
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mam tak samo, tyle ze jeszcze peka mi skóra na dłoniach i robia się
> strupki. No i wszystko oczywiście tylko w zimie tj, jak robi sie zimno.
> Dlatego tez dołączam sie do postu.

Zapomnialam dodac, ze mnie tez peka skora i robia sie strupki. Najgorsze
jest to, ze nawet nie moge zgiac dloni, bo skora sie naciaga i peka. Nie
dosyc, ze boli, to jeszcze straszliwie wyglada.
B.

4. Data: 2003-12-13 07:33:47

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 12 Dec 2003, Basiek wrote:

> Zapomnialam dodac, ze mnie tez peka skora i robia sie strupki. Najgorsze
> jest to, ze nawet nie moge zgiac dloni, bo skora sie naciaga i peka. Nie
> dosyc, ze boli, to jeszcze straszliwie wyglada.

pierwsza rzecz to wyjasnienie do konca czy jest to taka forma alergicznego
zapalenia skory (moze masz takie genetyczne sklonnosci). Jesli dermatolog
to wykluczy jest kilka innych rzadszych chorob, ktore nalezaloby rozwazyc
w diagnostyce roznicowej. Nie da sie tego zdiagnozowac przez Internet
a nie ma sensu wymieniac wielu chorob do roznicowania bo moze to
nie byc to i spowoduje u Ciebie tylko jatrogenny lek.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-12-13 12:58:58

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a nie ma sensu wymieniac wielu chorob do roznicowania bo moze to
> nie byc to i spowoduje u Ciebie tylko jatrogenny lek.

Zasadniczo nigdy nie slyszalam, zeby ktos w rodzinie na cos takiego
cierpial. Natomiast jedna pani dermatolog, u ktorej bylam w zeszlym roku
stwierdzila, ze to na pewno alergia na zimno i ze ona tez to ma - widzialam
jej rece, ale nie wygladalo az tak zle.
Niestety poza tym nie powiedziala, co mam z tym zrobic. Kazala mi brac
Ginkofar (mam niskie cisnienie - jestem migrenowcem) i smarowac tlustymi
kremami, ale to nie pomaga.
Wlasciwie to nie mam wyjscia i uzywam kremow do rak tak czesto, jak tylko
sie da, bo bez tego byloby jeszcze gorzej.
Acha, zapomnialabym dodac, ze kiedys nawet mysleli, ze to cos wspolnego z
grzybica i mialam zrobione badania, ale okazalo sie, ze to nic z tych
rzeczy.
Wczoraj uslyszalam, ze faktycznie istnieje cos takiego, jak alergia na zimno
i podobno nawet robi sie na to test - przyklada sie lod i sprawdza, czy
powstaje babel.
Wydawalo mi sie, ze nigdy nie mialam takich objawow, ale moze to jest to.
Prosze, powiedzcie, czy macie jakies pomysly, jak sie tego pozbyc.
Dziekuje.
B.

6. Data: 2003-12-13 16:52:21

Od: "andrzej glowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Basiek" napisal:
>
> [...] Prosze, powiedzcie, czy macie jakies pomysly, jak sie tego pozbyc.

Pozbyc sie tego, niestety nie jest latwo. Mozna próbowac sie hartowac -
najlepiej rozpoczynajac od lata. Dodatkowych informacji, sugeruje poszukac w
sieci, szukajac hasel:

"Pokrzywka z zimna"
"Obrzek naczynioruchowy"

Przykladowy artykul:
http://www.mp.pl/wytyczne/show.php?aid=1071

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

7. Data: 2003-12-13 17:13:40

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pokrzywka z zimna", autor prof. dr hab. n. med. Edward Rudzki:

http://www.alergia.org.pl/ty/pokrzywka_z_zimna.html

8. Data: 2003-12-14 09:30:59

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik andrzej głowacki <f...@U...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:brfhcc$dj5$...@n...onet.pl...
> "Pokrzywka z zimna", autor prof. dr hab. n. med. Edward Rudzki:
>
> http://www.alergia.org.pl/ty/pokrzywka_z_zimna.html

Dziekuje bardzo za pomoc. Nie wiedzialam, ze o tym gdziekolwiek pisza, a
jesli to nie wiedzialam jak to sie fachowo nazywa.
Teraz przynajmniej wiem, co mi dolega, ale mam nadzieje, ze to za jakis czas
przejdzie. Zauwazylam cos o jakiejs odmianie, ktora trwa kolo 5 lat. Jesli
to ta, mam szanse, ze za jakis rok mi przejdzie.
Pozdrawiam.
Barbara.

9. Data: 2003-12-14 13:07:00

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przejdzie. Zauwazylam cos o jakiejs odmianie, ktora trwa kolo 5 lat. Jesli
> to ta, mam szanse, ze za jakis rok mi przejdzie.

Dziękuję za miły komentarz i życzę zdrowia ;-), andrzej

http://www.glowacki.art.pl

Zapalenie spojówek spowodowane przez pasożyta Demodex?
Co to moze byc?? Bardz prosze o odpowiedz
pilne pytanie o rezonans magnetyczny!!!
Wynik RTG płuc.
Hartować czy chorować