alimenty

1. Data: 2004-10-17 20:57:58

Temat: alimenty
Od: "ami" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktos moze wie, czy dziecku powyzej 18 roku zycia ktore studiuje zaocznie
naleza sie alimenty (zasadzone duzo wczesniej)

2. Data: 2004-10-17 21:23:33

Temat: Re: alimenty
Od: Old Rena <g...@p...onet.peel> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ami pisze:
> Czy ktos moze wie, czy dziecku powyzej 18 roku zycia ktore studiuje zaocznie
> naleza sie alimenty (zasadzone duzo wczesniej)

Najlepiej pewnie wiedzą na pl.soc.prawo. Zanim o to zapytasz, poszukaj
odpowiedzi w archiwum tamtej grupy, np. przy pomocy www.google.pl
Wiem, że rodzice mają obowiązek płacić alimenty na uczące się dziecko, które
nie jest jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie (bodaj do ukończenia
przez nie 25 lat), chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na
pokrycie kosztów jego utrzymania i wychowania.
To czy studia są dzienne, czy zaoczne IMO nie powinno mieć znaczenia (ale
warto się upewnić u jakiegoś prawnika). Studiujące dziecko powinno udowodnić
w sądzie, że nie jest w stanie utrzymać się samodzielnie i istnieje
uzasadniona potrzeba pobierania przez nie alimentów.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

3. Data: 2004-10-17 21:25:47

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

ami wrote:

> Czy ktos moze wie, czy dziecku powyzej 18 roku zycia ktore studiuje zaocznie
> naleza sie alimenty (zasadzone duzo wczesniej)

Tak, do 25 roku życia. Tryb studiów nie ma znaczenia.

Pozdrawiam,
Karola

4. Data: 2004-10-19 22:04:44

Temat: Re[2]: alimenty
Od: j...@g...pl (Jagodka) szukaj wiadomości tego autora

KdM> Tak, do 25 roku życia. Tryb studiów nie ma znaczenia.

Hmm.. to dziwne.. bo na mnie przestano placic alimenty jak zaczelam
studiowac zaocznie (tuz po konczneiu szkoly)..

--
Pozdrowienia,
Jagodka mailto:j...@g...pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.rodzina

książki o rodzinie?
mam doła jak nie wiem
Już się na razie pożegnałem, ale dopowiem.
Witam i swatanie:P
Piątek