antybiotyki "osłonowo";-( {długie}

1. Data: 2005-02-23 06:59:14

Temat: antybiotyki "osłonowo";-( {długie}
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym poznać Wasze zdanie na powyższe zagadnienie, czyli tzw. osłonowe
podawanie antybiotyków.
Ciągle się słyszy i czyta, ze obecnie nadmiernie szafuje się antybiotykami,
że szczepy bakterii w szybkim tempie się uodparniają i coraz trudniej leczyć
rózne choroby, tymczasem ciągle tak powszechne jest przepisywanie
antybiotyków na byle katar.
Konkretnie - w poniedziałek w pracy, w środku dnia mojego męża scięła
gorączka, zwolnił się z pracy i ledwie dowlókł do łózka. Jak wróciłam po15ej
do domu to miał już 39,3 st. Poki co żadnego kaszlu, kataru. Gorączka
utrzymywała się przez całą noc, po wzięciu paracetamolu schodziła do 38 st.
Wczoraj oczywiście do lekarza, tam swierdzenie, ze to grypa i recepta - na
Bactrim i Naproxen...
Slubny znowu do łózka, cały czas coś do picia (typu herbata malinowa, z
cytryną), preparat gryposan czy jakoś tak (wyciąg z bzu czarnego i rózy),
nurofen antigrip (skład - ibuprofen i pseudofedryna) jak gorączka przekracza
39 st, czosnek w jedzeniu.
Daleka jestem w tym momencie od podania tego Bactrimu (za co otrzymałam
solidny ochrzan od teściowej, że narażam jej syna na zapalenie oskrzeli albo
płuc), ale powiedzcie mi, moze się mylę?

Generalnie jestem przeciwnikiem podawania antybiotyków na byle
przeziębienie, nie raz zdarzyło mi się nie podac go dzieciom (gdy lekarz
przepisywał go z powodu kataru czy temperatury, a nie stwierdzał żadnych
zmian osłuchowych), sama też juz lata całe nie brałam tych leków.
Oczywiście, gdyby to było zapalenie oskrzeli, płuc, angina itp. to podałabym
antybiotyk bez kombinowania, ale jesli wszystko wskazuje na infekcję
wirusową i sam lekarz mówi, że to grypa?

Moze się myle, w końcu nie jestem lekarzem, ale na "chłopską" logikę -
podanie antybiotyku przy infekcji wirusowej nie niszczy wirusa a zabija
bakterie, również te, które powinny uczestniczyć w walce z wrogiem?

dzięki za cierpliwość w czytaniu mojego wywodu;-)
pozdrawiam
Basia

2. Data: 2005-02-23 08:11:35

Temat: Re: antybiotyki "osłonowo";-( {długie}
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bakterie, również te, które powinny uczestniczyć w walce z wrogiem?
>
> dzięki za cierpliwość w czytaniu mojego wywodu;-)

Moim skromnym zdaniem robisz dobrze; antybiotyk jednak oslabia. Jeśli to
grypa, niech leży grzeje się, bierze dużo wit. C i aspirynę, a antybiotyk
lepiej na razie odłożyć na bok.

Pozdrawiam, Marta

3. Data: 2005-02-23 13:42:35

Od: "Poison" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje pytanie : czy Bactrim jest antybiotykiem? Pytam się dlatego iż moje
dziecko przy ostatniej infekcji grypowej aby nie brać ponownie antybiotyków
dostało właśnie ten preparat.

Fakt że dostało uczulenia juz po pierwszej dawce w postaci czerwonych plam
na buzi oraz jej opuchlizny. Oczywiście od razu odstawiliśmy go.Zastanawiam
sie czy to nie za mocny lek dla małego dziecka...

M.

4. Data: 2005-02-23 14:41:40

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2005-02-23 14:47:12

Od: "Olga" <o...@o...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poison" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Moje pytanie : czy Bactrim jest antybiotykiem?

To sulfonamid. Pamiętasz dawny Biseptol?
Swoja drogą, moje dzieci nigdy nie dostawały Bactrimu - ani osłonowo przy
infekcjach wirusowych, ani przy innych okazjach. Ja też nie - podobnie moi
bliscy.
Ola

6. Data: 2005-02-23 14:53:24

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-02-23 18:02:40

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

standardowo nie podaje sie antytbiotykow w infekcjach wirusowych w
tzw. celach oslonowych. Wyjatkiem sa osoby chore na okreslone choroby
przewlekle, u ktorych stwierdzono potrzebe zastosowania takiej terapii
(np. choroby przebiegajace ze spadkiem odpornosci badz osoby z wadami
serca o ile stosuje sie profilaktyke bakteryjnego zapalenia wsierdzia)

_______

no to męża zdecydowanie nie dotyczy, żadnych chorób przewlekłych nie ma,
intensywnie uprawia sport ( i chyba najbardziej teraz cierpi z powodu straty
treningów), ze dwa razy do roku przerobi kilka dni kataru, więc ten Bactrim
to chyba lekka przesada...

pozdrawiam
Basia

8. Data: 2005-02-24 08:29:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 23 Feb 2005 09:11:35 +0100, Kriepa wrote:

[...]
> Moim skromnym zdaniem robisz dobrze; antybiotyk jednak oslabia.

Masz na myśli, ze osłabia bakterie?:) Tak ma działać przecież:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

9. Data: 2005-02-24 09:33:03

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Wed, 23 Feb 2005 09:11:35 +0100, Kriepa wrote:
>
> [...]
>
> Masz na myśli, ze osłabia bakterie?:) Tak ma działać przecież:)

ale w czasie grypy to nie bakterie maja byc oslabiane tylko wirusy

Basia

10. Data: 2005-02-24 10:09:53

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Wed, 23 Feb 2005 09:11:35 +0100, Kriepa wrote:
>
> [...]
>
> Masz na myśli, ze osłabia bakterie?:) Tak ma działać przecież:)
>
> m.

No nie całkiem - bakterie to on ma zabijać :-)

Pozdrawiam, Marta

prosze o porade kamien i nerka
zanik miesni? :(
Naloxon