arrowroot

1. Data: 2002-06-18 15:04:14

Temat: arrowroot
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

drogi slowniku
pisze do ciebie bo znow nie wiem co oznacza pewne slowo. tym razem tym
slowem jest "arrowroot". sporo sie o nim dowiedzialam w sieci. wiem ze jest
to zarowno nazwa rosliny jak i wyraianej z niej maki, wiem ze uzywa sie jej
do zageszczania, mozna uzywac zamiennie z maka kukurydziana, jest zupelnie
bez smaku, a w dodatku lekkostrawna. ale nadal nie wiem co to za
cholerstwo! niech mnie ktos oswieci. po zagotowaniu robi sie
przezroczyste.... no przeciez nie chodzi o maczke z tapioki, bo tapioka to
tapioka :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-06-18 15:59:14

Temat: Re: arrowroot
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

PatryCCCja wrote:

> [...]
> cholerstwo! niech mnie ktos oswieci. po zagotowaniu robi sie
> przezroczyste.... no przeciez nie chodzi o maczke z tapioki, bo tapioka to

Nie znam polskiej nazwy, ale przesylam link do zdjecia korzenia
arrowroot, z ktorego robi sie ten bialy proszek.

http://www.specialfoods.com/arrowroot.html

A tu wytlumaczenie, co to jest tapioka (Brazylijski arrowroot) i jak sie
ma do w/w indyjskiego arrowroot. Jest jeszcze kilka innych odmian
arrowroot, wszystkie sluza do zageszczania potraw lub jako taki gesty
kisiel, ktory je sie z przyprawami.

http://www.encyclopedia.com/html/c1/cassava.asp

MB

1. Data: 2002-06-18 16:01:17

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 18 Jun 2002 17:04:14 +0200, PatryCCCja <k...@s...pl>
wrote:

ciach

>cholerstwo! niech mnie ktos oswieci. po zagotowaniu robi sie
>przezroczyste.... no przeciez nie chodzi o maczke z tapioki, bo tapioka to
>tapioka :)
>
>pat

One sa spokrewnione ze soba - tapioka sago arrowroot - genus Maranta
, family Marantaceae ...popatrz tutaj
http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_01_10.a
sp

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-06-19 07:17:36

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Nie znam polskiej nazwy, ale przesylam link do zdjecia korzenia
> arrowroot, z ktorego robi sie ten bialy proszek.
>
> http://www.specialfoods.com/arrowroot.html

zupelnie z niczym mi sie to nie kojarzy.....

pat

1. Data: 2002-06-19 07:18:43

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" wrote:
> One sa spokrewnione ze soba - tapioka sago arrowroot - genus Maranta
> , family Marantaceae ...popatrz tutaj
> http://www.ogrodnik.pl/doniczkowe/doniczkowe_01_10.a
sp

czyli mozna uzywac zamiennie pewnie. to juz cos.
a soja droga musze sie dokladniej rozgladac w roznych sklepach z dziwnym
zarciem.

pat

1. Data: 2002-06-19 08:33:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

sp

> czyli mozna uzywac zamiennie pewnie. to juz cos.
> a soja droga musze sie dokladniej rozgladac w roznych sklepach z dziwnym
> zarciem.

Arrowroot starch - Skrobia ararutowa
Produkt żywnościowy pochodzący z różnych rodzajów roślin. Skrobi
ararutowej dostarczają kłącza Maranta arundinacea rosnącej w tropikalnym
rejonie Ameryki, bulwy Curcuma angustifolia, kłącza palmy sagowej Zamia
floridana oraz kłącza Canna edulis rosnącej w Queensland. Skrobia
ararutowa ma niewielkie znaczenie przemysłowe, lecz jest wysoko ceniona w
żywieniu dzieci i chorych ze względu na swą lekkostrawność.
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-19 16:15:36

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> [...]
> ararutowa ma niewielkie znaczenie przemysłowe, lecz jest wysoko ceniona w
> żywieniu dzieci i chorych ze względu na swą lekkostrawność.

a ktos to uzywal?
lub chocby widzial?
w pl, bo za granica to mnei nie uszczesliwia :)

pat

1. Data: 2002-06-20 10:43:09

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ktos to uzywal?
> lub chocby widzial?
> w pl, bo za granica to mnei nie uszczesliwia :)

Dawno, dawno temu ...
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak