baba wielkanocna

1. Data: 2001-04-14 00:36:52

Temat: Re: baba wielkanocna
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lenka" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9b9kpp$hs4$1@news.onet.pl...
> Witam wszystkich grupowiczow,
>
> jestem po pierwszych przygotowaniach swiatecznych i po pierwszych
porazkach
> zarazem. Nie udala mi sie baba drozdzowa - oklapla w piekarniku i w ogole
> jest nieco porowata.
> Moze wy macie jakies ciekawe metody i przepisy na baby? Moze jeszcze do
> jutra zdaze zrobic nastepna.

Może moja?
http://jduszczynska.republika.pl/_private/baba.htm
Życzę udanego wypieku...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-17 06:45:02

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lenka <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> jest nieco porowata.
> Moze wy macie jakies ciekawe metody i przepisy na baby? Moze jeszcze do

Juz po Swietach, niestety, ale podam przepis ktory mi sie zawsze sprawdza,
bedziesz miala na nastepny raz.
Skladniki:
5 dag drozdzy
1/2 kg maki
szczypta soli
1 szkl mleka
1/4 szkl cukru
cukier waniliowy
3 jajka
1/8 kostki margaryny
2 lyzki oleju
bakalie
Make przesiewasz, dodajesz szczypte soli i wstawiasz do pierkarnika
nagrzanego na jakies 50 stopni - chodzi o to zeby sie troche podgrzala,
wtedy ciasto bez problemu rosnie. Robisz rozczyn mieszajac drozdze z
podgrzanym mlekiem (1/3 szkl) i lyzeczka cukru. Czekasz az urosnie a w tym
czasie ubijasz jajka z cukrem - jajka nie powinny byc takie prosto z
lodowki, lepiej je wczesniej wyciagnac. Do ogrzanej maki wlewasz wyrosniety
rozczyn, dodajesz rozpuszczona margaryne, olej, ubite jajka i wyrabiasz
dokladnie. Na koncu dodajesz opruszone maka bakalie ( w moim przypadku bylo
to 10 dag rodzynek). Zostawiasz ciasto w cieplym miejscu na jakies 1/2
godziny, a pozniej chwile wyrabiasz, wlewasz do formy (moze sobie w niej
troche postac) i do piekarnika - 180-200 stopni. Ja pieke 40 min, ale trzeba
wyprobowac - moze byc troche krocej. Musi dosc mocno zabrazowic sie na
gorze.
Przepis jest na duza forme babkowa z kominkiem - srednica ok.23-25 cm.

Co do ciasta drozdzowego to nie udalo mi sie raz jedyny - probowalysmy
kiedys z kolezanka zrobic paczki na tlusty czwartek. Nie udalo sie
ewidentnie z tego powodu ze bylo za zimno - w kuchni bylo chlodno, maka
zimna, jajka zimne, zupelnie nie chcialo wyrastac.
Prze okazji stanowczo zaprzeczam plotkom jakoby ciasto drozdzowe nie udawalo
sie kobietom w "stanie powodziowym" ;). Sprawdzilam - wiem.

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2001-04-17 07:22:33

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

| Prze okazji stanowczo zaprzeczam plotkom jakoby ciasto drozdzowe nie udawalo
| sie kobietom w "stanie powodziowym" ;). Sprawdzilam - wiem.

Ale majonez nie wychodzi. Jak moja mama się zabrała do tego, to mimo 3 żółtek
nie chciał się ubić. Musiałem sam zaczynać od początku. :-)

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

herbata zielona aromatyzowana
aloes w syropie
najbardziej kaloryczne ciacho / mazurek... - ranking!
Zyczenia
Pomocy!!!