babka + bita śmietana

1. Data: 2004-01-20 13:09:08

Temat: babka + bita śmietana
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mój "menszczyzna" zażyczył sobie na weekendzik babkę jakąś - najlepiej
czekoladową z bita śmietaną - ja biedna nigdy dobrej babki nie upiekłam
dlatego potrzebuje czegoś co wychodzi i nie klapie po wyciągnięciu z
piekarnika a poza tym co z kremem? jak się ubija śmietanę i jaką najlepiej
żeby mi masło nie wyszło a krem pyszny?
pliss help me ;)
***** ==== buziaki z pięknego zaśnieżonego Gdańska ==== ****
Aneczka * * * * *
* * * *
*
* * * * * * *
*

1. Data: 2004-01-20 13:17:11

Temat: Re: babka + bita śmietana
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <buj9cr$c5e$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"sMOCZYCA" <a...@w...pl> wrote:

> jak się ubija śmietanę i jaką najlepiej
> żeby mi masło nie wyszło a krem pyszny?

<http://glinki.com/?l=O7JM>
<http://glinki.com/?l=ER64>

Władysław

1. Data: 2004-01-20 14:52:13

Temat: Odp: babka + bita śmietana
Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego potrzebuje czegoś co wychodzi i nie klapie po wyciągnięciu z
> piekarnika a poza tym co z kremem? jak się ubija śmietanę i jaką najlepiej

A moze zrobilabys babke gotowana. Mnie sie udaje zawsze. Po wyjeciu mozesz
ja polac czekolada, lub dac kakao do ciasta. Pyszna z bita smietana.
Acha, tylko musialabys kupic specjalna foremke do babki gotowanej (okolo 20
zl)

Podaje Ci przepis:
1 kostka margaryny
6 całych jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki kartoflanej
1 szklanka mąki tortowej
1 łyżka proszku do pieczenia
olejek

Ucieramy margarynę, jajka i cukier, stopniowo dodajemy mąkę zmieszaną z
proszkiem, dodajemy zapach. Foremkę smarujemy dokładnie masłem (można bułką
tartą).
Wlewamy wszystko do formy i wkładamy do gotującej wody.
Przykrywamy i gotujemy około 1 godziny i 20 minut.

Smacznego
Basiek.

1. Data: 2004-01-20 15:29:08

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sMOCZYCA napisał:
> mój "menszczyzna" zażyczył sobie na weekendzik babkę jakąś

:)

> [...]
> dlatego potrzebuje czegoś co wychodzi i nie klapie po wyciągnięciu z
> piekarnika a poza tym co z kremem? jak się ubija śmietanę i jaką najlepiej

No to dostaniesz dla swojego "menszczyzny" babkę iście królewską, a w
dodatku - drążoną :)

W dzień poprzedzający upiecz w wysokim rondlu babę parzoną.(1)

Następnego dnia zetnij jej, tej babie wierzchołek na palec grubo,
wybierz środek, pozostawiając warstwę też na palec grubą. Palec ma być
raczej solidny :) Wierzch i utworzoną miskę z babki nasącz ponczem. Ubij
krem z dobrej śmietanki(2), wymieszaj z kawałkami owoców, mogą być z
puszki, ale lepsze świeże. Nałóż kremu do otworu w babie, przykryj
pokrywą. Całośc oblej polewą czekoladową.

(1) Baba parzona polska:
3 litry mąki, 3 szklanki mleka, 15 dag drożdży, 60 zółtek, 40 dag masła,
3 szklanki cukru, 4 dag gorzkich migdałów, skórka z cytryny, masło i
bułka tarta do formy.

Przepis jest ze starej książki, myślę, że będzie satysfakcjonująca dla
'menszczyzny' babka z jednej trzeciej składników, a może nawet z jednej
czwartej. Nie znam owego 'menszczyzny', ani Twojej determinacji, by mu
dogodzic :)

Przepisuję:
Omierzywszy trzy litry mąki, tzreba oddzielić trzy szklanki, zaparzyć ją
trzema szklankami wrzącego mleka i wybijać w niecce łopatką, aby nie
pozostało nic gzuzołków, po czym wlać dobrych drożdzy, wymieszać, osypać
po wierzchu mąką, przykryć i postawić w ciepłym miejscu, żeby dobrze
podeszło. Potem wsypać resztę mąki, wlać kopę dobrze rozbitych zółtek
bez zarodków, letnie masło sklarowane, drobno utłuczony cukier, gorzkie
drobno potłuczone migdały i drobno usiekana skórkę z jednej cytryny;
wybijać wszytsko przynajmniej przez godzinę, a gdy juz do rak lgnąć nie
będzie, wlać do rondla, masłem wysmarowanego i wysypanego sucharkiem,
postawić w ciepłym miejscu, niech dobrze podrośnie, potem wsadzić do
gorącego pieca na godzinę.

(2) Krem: 3 szklanki słodkiej dobrej smietanki, 1 szklanka cukru, 1/2
laski wanilii. Schłodzoną śmietankę ubijasz z cukrem. Waniliową laskę
kroisz wzdłuż, zeskrobujesz miąższ (maleńkie kuleczki) do śmietany.
Delikatnie mieszasz z kawałkami owoców, dobrze odsączonych. Do mniejszej
babki - mniej kremu w otwór, np. z dwóch szklanek :)

(3) Polewę czekoladową juz kup gotową, nie będe Cię bardziej męczyc :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-20 15:37:52

Od: "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to dostaniesz dla swojego "menszczyzny" babkę iście królewską, a w
> dodatku - drążoną :)

Wyglada smakowicie ten przepisik. Ja chyba tez sie skusze na babke.
No, moze nawet poczestuje swojego mezczyzne...
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-01-20 19:12:59

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl>

> No to dostaniesz dla swojego "menszczyzny" babkę iście królewską, a w
> dodatku - drążoną :)
[...]

Podejrzewasz, że ON nadawał szyfrem?
;-)
pozdr. Jerzy

1. Data: 2004-01-20 19:16:12

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN napisał:

> Podejrzewasz, że ON nadawał szyfrem?
> ;-)

Ja tam nie wiem, prosta kobieta jestem. Chłopom zawżdy ino jedno na
mysli, ale 'menszczyzny', one jakieś uczone, może i szyfrem nadajom... ;)
--
pa, BasiaBjk, nawiązując do (już) klasyki ;)

1. Data: 2004-01-21 06:21:33

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam nie wiem, prosta kobieta jestem. Chłopom zawżdy ino jedno na
> mysli, ale 'menszczyzny', one jakieś uczone, może i szyfrem nadajom... ;)
> --

rozśmieszyliście mnie skutecznie.
Szyfr z tego raczej żaden bo większość potrafi go rozkodować ;)
A przepisy smaczne
Mam jedno pytanie: czy mąkę w litrach to można normalnie kubkami czy tam
szklankami odmierzać? czy kiedyś litr miał jakąś inną przypisaną wartość?
tak na wszelki wypadek pytam ;>

* * * * ** * * * ** ** zima pełną para tylko jeść się chce * * * * * * *
Aneczka ;)

1. Data: 2004-01-21 07:23:26

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sMOCZYCA napisał:

> Szyfr z tego raczej żaden bo większość potrafi go rozkodować ;)

;)

> Mam jedno pytanie: czy mąkę w litrach to można normalnie kubkami czy tam
> szklankami odmierzać? czy kiedyś litr miał jakąś inną przypisaną wartość?
> tak na wszelki wypadek pytam ;>

Jesli korzystam z tych dawnych przepisów, to litry odmierzam kubkiem
stalowym turystycznym. I tak się łączy stare z nowym :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-21 07:27:56

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basiek" <bkolodziej_nospam@eastwest_nospam_.pl> napisała:
> [...]
> ja polac czekolada, lub dac kakao do ciasta. Pyszna z bita smietana.
> Acha, tylko musialabys kupic specjalna foremke do babki gotowanej (okolo 20

Zaciekawilas mnie tym przepisem...
A czym sie rozni ta forma od zwyklej formy do babki?

Pozdrawiam
Lilla

krem do babeczek
ekspres ciśnieniowy do kawy, pytanie
odłażąca panierka
'PAŃSKIE JAJA'-polsat
Czy pyzy można nadziać surowym mielonym? PILNE