badania przy tabletkach antykoncepcyjnych

1. Data: 2003-04-01 09:20:43

Temat: badania przy tabletkach antykoncepcyjnych
Od: "Michalw" <m...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja dziewczyna zazywa tabletki cilest od roku.
Chcialbym sie dowiedziec jakie badania mozna przeprowadzic aby dowiedziec
sie czy nie ma powiklan.Czytalem cos o probach watrobowych, badaniu na
obecnos genu BRCA czy jakos tak.
i poziom hormonow( nie wiem czy to badanie ma jakis sens jezeli bierze sie
tabletki antykocepcyjne).
Podobno jezeli zbada sie poziom hormonow mozna najlepiej dobrac tabletki.
Poradzcie jezeli wiecie jak takie badania wygladaja i czy jest sens je
robic.Za miesiac idzie do lekarza i moze dobrze by bylo jakby juz poszla z
wynikami.Koszty tych badan nie maja znaczenia (jezeli chodzi o zdrowie to
pieniadze nie maja znaczeni) dlatego prosilbym nie pisac ze nie ma sensu ,bo
jakies badanie jest drogie.
Pozdrawiam i dzieki za pomoc.

2. Data: 2003-04-01 21:50:04

Temat: Re: badania przy tabletkach antykoncepcyjnych
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Michalw wrote:
> [...]
> Chcialbym sie dowiedziec jakie badania mozna przeprowadzic aby dowiedziec
> sie czy nie ma powiklan.Czytalem cos o probach watrobowych, badaniu na
Owszem, mozna . BRCA kosztuje ok. 500zl. Proby watrobowe, lipidogram-
okolo 20.

> i poziom hormonow( nie wiem czy to badanie ma jakis sens jezeli bierze sie
> tabletki antykocepcyjne).
Nie ma sensu tego robic

> Podobno jezeli zbada sie poziom hormonow mozna najlepiej dobrac tabletki.
Bzdura.

Pozdro, Vlad

3. Data: 2003-04-01 22:02:42

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "vlad" <v...@p...com> napisal w wiadomosci

> Bzdura.

Dlaczego?Przeciez nie kazda kobieta ma tyle samo estrogenow i tych innych
(nie bardzo znam sie na hhormonach).I w tabletkach chyba tez sa rozne
ilosci.

Magda

4. Data: 2003-04-01 22:15:42

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mrowka wrote:

> Dlaczego?Przeciez nie kazda kobieta ma tyle samo estrogenow i tych innych
> (nie bardzo znam sie na hhormonach).I w tabletkach chyba tez sa rozne
> ilosci.

Stezenie estrogenow zmienia sie bardzo dynamicznie w ciagu calego cyklu.
To badani po prostu nic nie daje bo po pierwsze stezenie E2 w 8 dniu
cyklu u jednej kobitki bedzie inne niz u drugiej a po drugi jaka mam
grawancje , ze ten cykl w ktorym wykonuje badanie nie jest zaburzony?
Na jednym z wykladow na pytanie postawione jak w pierwszym poscie jeden
z profesorow z usmieszkiem stwierdzil - tak mozna to mierzyc , jezeli
jest sie wlascicielem laboratorium a pacjentka placi za badanie.
Ot cala prawda o hormonach i OC
Vlad

5. Data: 2003-04-02 05:04:59

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2 Apr 2003 00:02:42 +0200, "Mrowka" <m...@w...pl> wrote:

>tabletki.
>
>Dlaczego?Przeciez nie kazda kobieta ma tyle samo estrogenow i tych innych
>(nie bardzo znam sie na hhormonach).I w tabletkach chyba tez sa rozne
>ilosci.

Wykonywanie badan "poziomu hormonow" jest piramidalna bzdura.
Niezaleznie od tego, ze poziomy naturalnych hormonow sie zmieniala z
godziny na godzine. Ale rowniez i dlatego, ze odpowiedz "biologiczna"
na taka sama dawke hormonu u kazdej kobiety jest inna. I wlasnie ta
odpowiedz biologicza jest wazna, a nie nic innego.

Pozdrawiam

dradam

PS. Jak to wyglada wiedza zwlaszcza te osoby, ktore sledza wyniki
biopsji sluzowki macicy i porownuja je z "poziomami hormonow".
Korelacja miedzy tymi danymi/wskaznikami jest wcale nie wysoka.

PS. No ale co sie nie robi, aby zarobic, prawda ? Podobnie z badaniem
testow krzepliwosci krwi. Robi sie badania , ktore sluza do okreslenia
stopnia "obnizonej krzepliwosci" krwi, a nie "podwyzszonej gotowosci"
(hypercoagulable state), o ktora przeciez chodzi w przypadku
podawania BCP. Bo przyjmowanie tabletek grozi zakrzepem, a nie
wykrwawieniem sie pacjentki !

6. Data: 2003-04-02 05:39:37

Od: "Mrowka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

Dziekuje dradam i vlad za wyjasnienie ,heh czlowiek uczy sie cale zycie.....

Pozdrawiam.Magda

7. Data: 2003-04-07 11:52:25

Temat: Re: badania przy tabletkach antykoncepcyjnych i nieregularnosci cyklu
Od: "Misia" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na taka sama dawke hormonu u kazdej kobiety jest inna. I wlasnie ta
> odpowiedz biologicza jest wazna, a nie nic innego.

A jak powinno wygladac badanie pozimou hormonow w przypadku zaburzen w
cyklu?
(plamienia dochodzace do 8 dni przed normlanym krawawieniem, nieregularnosc
[cykle od 24 do 41 dni], w tle choroba ukladowa [kolagenoza] ginekolog
zapisala luteine). Czy nalezy je wykonywac? Jesli tak, to kiedy?

Pozdrawiam
Misia

8. Data: 2003-04-07 14:11:31

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Apr 2003 13:52:25 +0200, "Misia" <m...@c...pl> wrote:

> [...]
>[cykle od 24 do 41 dni], w tle choroba ukladowa [kolagenoza] ginekolog
>zapisala luteine). Czy nalezy je wykonywac? Jesli tak, to kiedy?

Nie rozumiem co znaczy "badanie poziomu hormonow" cytujac moja
wypowiedz. Bo wyraznie stwierdzam, ze najlepszym indykatorem
aktywnosci biologicznej posiadanych hormonow jest wlasnie zachowanie
sie organizmu kobiety i wystepujace objawy.

"Bleeding and spotting" w okresie wymienionym przez Ciebie ogolnie
swiadczy o potrzebie stosowania BCP o wyzszej zawartosci (aktywnosci)
estrogenow. Co oznacza, na przyklad, ze zamiast Marvelonu uzylbym
Synphasic lub Ovral. Mysle, ze zapoznalas sie z diagramem, ktory byl
wystawiony na WWW. Takie podejscie byloby wlasciwe, gdyby probowano
uregulowac nieregularnosci miesiaczkowania tylko droga wplywania na
koncowy receptor (w tym przypadku macice).

Jezeli juz badanie hormonow byloby rozwazane to raczej bym siegnal do
badania poziomu hormonow przysadkowych. Jezeli juz podejrzewa sie ich
braki. Bo rozumiesz, ze Twoj problem nie jest to sytuacja "zwykla" i
mozliwe zaburzenia przysadkowe winny rowniez byc zbadane lub/i
leczone.

Przy okazji warto wiedziec, ze schorzenia systemowe (w tym przypadku
kolagenoza) same w sobie wioda do zaburzen ukladu krzepniecia. Ktory
winien byc scisle monitorowany ( bialka C oraz S, miedzy innymi ).

Pozdrawiam

dradam

wypadanie włosów
data poczecia